« Föregående · 2789456 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-26 Borta
SPOODI: Jag kommer vara på plats i Löfbergs så jag slipper lida. :-)
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-26 Borta
Tarasov: man lär ju se JVM istället för slippa ångesten ikväll
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Själv har inga som helst problem att sponsorer, oavsett vilka de är som är frivilligt sponsrar till nyförvärv. Nackdelen i fallet Nordlinder är väl att han för vissa inte ens räknas som en Hinken-värvning pga. swish sponsorerna. Frågan är om swischs-sponsorerna
i det fallet är lika genomgående ödmjuka angående deras tillskott till förvärvet än traditionella sponsorer.
Själv har inga som helst problem att sponsorer, oavsett vilka de är som är frivilligt sponsrar till nyförvärv. Nackdelen i fallet Nordlinder är väl att han för vissa inte ens räknas som en Hinken-värvning pga. swish sponsorerna. Frågan är om swischs-sponsorerna
i det fallet är lika genomgående ödmjuka angående deras tillskott till förvärvet än traditionella sponsorer.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-26 Borta
{7426}: smart ändå att inte visa upp alla pp varianter och syrgasfinter så här tidigt på säsongen. Om vi släpper lös hela vår offensiv så läser dom oss sen. Nu börjar vi knappa in sakta och framåt mars så kommer hela arsenalen! Mot guldet!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-26 Borta
Heyerdal: Dags för tre poäng. Trist att det ska vara Brynäs just nu, men oavsett motstånd så behöver MoDo vinna matcher. En dröm är att det bli 0-1. MoDo gör mål efter tre minuter och parkerar sedan bussen i mittzon i övrga 57..
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-26 Borta
Tarasov: Agardh nybliven farsa grattis Mikkel ! Sam körde för fullt på träningen idag men lär inte spela imorrn, Byström avbröt träningen i övrigt deltog alla.
+ 8
MoDo Hockey - Brynäs IF 2024-12-26 Borta
Sluttampen på året. Serieledaren borta! Vi hoppas på att man tar sig an matchen på ett bra sätt. Kul att vi kommer igång igen efter matchfattiga december. I teorin möjligt för Jasek att dubbla sin poängskörd för MoDo innan året tar slut!
+ 11
Sv: Silly season
{7426}: Nja jag är rätt säker på att timrå inte ens når SM-Final. Minns jag inte helt fel har de med sin fantastiska klassiska hockey historia bara varit i en sm-final tidigare och det var på 70 talet.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Greg P:
Tycker att insamlingar är att ta ansvar, det är frivilligt att delta. Sen förstår jag att klubbarna helst slipper.
Tycker att insamlingar är att ta ansvar, det är frivilligt att delta. Sen förstår jag att klubbarna helst slipper.
+ 3
Sv: Silly season
Frontschwein: Toppa de med att Timrå tar guld. Fridens liljor. Vilken vår vi har att se fram emot!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen:
Jag är helt emot Lövens insamling, sedan har ni ju 50 miljoner i tv-pengar och lite värre i SHL men ja man ska inte hålla på såhär som Löven, SSK eller DIF kör.
Jag är helt emot Lövens insamling, sedan har ni ju 50 miljoner i tv-pengar och lite värre i SHL men ja man ska inte hålla på såhär som Löven, SSK eller DIF kör.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Greg P: ang Starta insamling !!!
Blev ju ett jäkla liv från allt å alla när MoDo startade en så kallade insamling , borde ju bli samma mot er också då !!!
Blev ju ett jäkla liv från allt å alla när MoDo startade en så kallade insamling , borde ju bli samma mot er också då !!!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Undra om det blir samma hetsjakt mot Löven som det blev mot MoDo när Norlinder värvades ???
+ 1
Sv: Silly season
{7426}: dom får gärna ta in Tom Barasso om så krävs, bara inte löven går upp.
Nog jobbigt att dom dryga Brynäsfansen ligger över oss. Fatta mardrömmen om vi ryker och löven avancerar
Nog jobbigt att dom dryga Brynäsfansen ligger över oss. Fatta mardrömmen om vi ryker och löven avancerar
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Försökte få med en spännis också men den resulterande bilden spar jag till nästa års Halloween...
Sedan undrar jag om det inte är Johan Svensson som åker snålskjuts där bak till höger...
Sedan undrar jag om det inte är Johan Svensson som åker snålskjuts där bak till höger...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Största frågan är ju när jag lärde mig att spela gitarr. I övrigt spot on, God jul!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Grym bild!
Längst bak, den tanige: Tarasov
Tjejen med brillor: Rödluvan
Längst bak med keps: Costanza
I mitten med gitarren: Gavelo
Knubbig till höger: Bad Brett (slår dock alla i halvmaraton med 1 flaska vin i kroppen)
Längst fram till vänster med gitarr: Bengt-Ivan
Lillpys längst fram till höger med flätor: puffe
Självklart kör J F K.
Längst bak, den tanige: Tarasov
Tjejen med brillor: Rödluvan
Längst bak med keps: Costanza
I mitten med gitarren: Gavelo
Knubbig till höger: Bad Brett (slår dock alla i halvmaraton med 1 flaska vin i kroppen)
Längst fram till vänster med gitarr: Bengt-Ivan
Lillpys längst fram till höger med flätor: puffe
Självklart kör J F K.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9742}: God jul! Här är HS på väg till Karlstad. Fråga mig inte vem som bjöd med ungarna, och Wilma lyser såklart med sin frånvaro, men ser ju trevligt ut i övrigt.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
God jul alla MoDoiter! Vi ses i finalen mot Färjestad framåt våren. Costanza sköter radion.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Ben Perrault hämtar vi upp i Sollefteå, eller utbildar dom inte ledarhundar där längre God Natt o God Jul allihopa
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ben Perrault: Just det, ja. Han plockar upp dig vid Ben Perraults Optik gissar jag?
Själv tänker mig en plats längst bak med Wilma. Kanske några serenader på gitarren kan få henne att gå med på att signera den?
"Ååhhh Wilma
Du skulle aldrig filma
och är mycket bättre än Mats
sätter alla på plats"
Svensktoppen nästa. Och gud nåde dig, Bengt-Ivan, ifall du kapar denna!
Själv tänker mig en plats längst bak med Wilma. Kanske några serenader på gitarren kan få henne att gå med på att signera den?
"Ååhhh Wilma
Du skulle aldrig filma
och är mycket bättre än Mats
sätter alla på plats"
Svensktoppen nästa. Och gud nåde dig, Bengt-Ivan, ifall du kapar denna!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: jag o constanza startar, vi måste nog ha en rätt stor buss
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Just det, hur kunde jag glömma dig? Ledsen, älskling! <3
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Plocka upp mig i Sundsvall så tar jag med mig lite hembränt och Jonathan Dahlén, det blir kul!
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Är det inte snart så att vi får hyra en minibuss? Costanza, J F K, puffe, du, jag och Wilma Sundin.
Var hoppar Tarasov på? Är han på plats redan?
Var hoppar Tarasov på? Är han på plats redan?
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ben Perrault: God jul allesammans! Ser redan fram emot Färjestad away i april. Plockar George upp folk i Umeå?
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-12-19
Jan-Erik : Nackdelen med att stirra sig blind efter hemvändare och ev hockeygymmare att bygga någon form av stomme på är att kvaliteten inte håller för SHL. Visst skulle det smaka mumma att få "hem" Hedman , Hägg och Ullmark och Goalofsson, men det är ju rätt mycket just drömmar.
Att bygga stommen kring breddkillan bara för att dom har anknytning kan absolut vara bra för att minimera risken för att tappa dom, men ci kan ju också hamna i läget som med tex Byström.
Dra på sig långa kontrakt med spelare som är klappkassa just "bara" för lokalanknytningen.
Ja. Svår fråga där. Lätt att klaga om det faller ut fel. Briljant om det funkar som tex för Brynäs som har ett bättre lag än vi haft sen Susse spelade.
Det är väl där Hinkens största uppgift finns, men förr eller senare kanske han hittar nåt rätt.
Hittills är det nästan komiskt hur uselt facit han har. Nästan beundransvärt.
Egentligen bara Dickinson är en riktigt guldklimp.
Att bygga stommen kring breddkillan bara för att dom har anknytning kan absolut vara bra för att minimera risken för att tappa dom, men ci kan ju också hamna i läget som med tex Byström.
Dra på sig långa kontrakt med spelare som är klappkassa just "bara" för lokalanknytningen.
Ja. Svår fråga där. Lätt att klaga om det faller ut fel. Briljant om det funkar som tex för Brynäs som har ett bättre lag än vi haft sen Susse spelade.
Det är väl där Hinkens största uppgift finns, men förr eller senare kanske han hittar nåt rätt.
Hittills är det nästan komiskt hur uselt facit han har. Nästan beundransvärt.
Egentligen bara Dickinson är en riktigt guldklimp.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
god jul vänner och eventuella ovänner, hoppas ni får den jul ni önskar.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-12-19
Bad_Brett: Fördelen med att fokusera på närområdet är ju att spelarna har en större tendens att stanna/återvända till klubben. Av dem du nämnde är det nog bara Aagaard som skulle stanna vid en degradering och han har ju anknytning till orten via frun. Woods och Berna var ju klara för andra SHL - lag om vi inte gått upp 2023 så vet inte om just dessa herrar är kulturbärare. Karla såg ju många som en kulturbärare men inte kom han tillbaka hit trots ett högre bud än från Örebro som då låg på en likvärdig placering i tabellen. Han motiverade det valet just med närhet till hemmet. Så visst är det bra att satsa lokalt så att de sen vill komma hem. Olofsson hade ju t ex kunnat hamna i Färjestad igen men då han är från orten bidrog det kanske till att han kom hit.
« Föregående · 2789456 · Nästa »




Men 3-5? JA, tack.