1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507864 inlägg · 4189 ämnen
« · 506548 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: knas...
scim:
min mesta motion är tåhävningar på ståplatsläktaren (pga kortväxthet).

Sv: knas...
ria-ra:

Jag trodde det var bra, men efter min plötsliga och oväntade bandycomeback har jag kommit fram till att det kunde varit bättre, men det är nog en bra bit över medel anser jag, mest pga av att cykeln är trasig så jag måste gå till universitetet (tänkte skriva varje dag nu men så ofta är jag inte på univ, långt ifrån) numera.

Sv: knas...
scim:
ja men nu har hon inte någon bil längre å då kommer hon att börja gå mera.
hur är det med flåset på dej själv då?

Sv: knas...
ria-ra:

Jo det är lite längre, men det är fortfarande promenadavstånd. Folk går för lite nuförtiden.

Sv: knas...
scim: Nä, det var väl kanske att ta i...

Sv: knas...
AM:

Det är förvisso sant. Är den verkligen så berömd?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Så då har NHLPA alltså godtagit ett lönetak till slut, men ett lönetak vars miniminivå ligger drygt 25% högre än så långt som NHL kunde tänka sig att sträcka sig. Ett litet steg framåt, men en skillnad i 12 miljoner USD är trots allt en jäkla skillnad.

Sv: knas...
scim: Du slapp däremot gå från frisco till busstationen efter den berömda sittapåräcketutantröjamatchen.

Sv: Arenan klar?
Poffa: Turas om att fota tycker jag att vi ska göra.

Fast den sista bilden. Såna kan jag producera vid fint väder. Tråkigt att trädet ska vara lite ivägen.

Sv: knas...
scim:
är det inte längre till busstationen än till frisco?
det var taskigt av poffa å inte komma å skjutsa dig.

Sv: knas...
ria-ra: Tvärflöjten. Ett kollektivt sätt i tillvaron.

Sv: knas...
ria-ra:

Hämta henne från busstationen? Det är väl promenadavstånd? Jag fick då gå från Kamilla till Frisco!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Swordster: Cirkus 29 man, en hel hög.


knas...
nu har jag satt henne på bussen så att hon lungt å tryckt ska ta sig hem. hoppas att poffa hämtar henne på busstationen nu bara.

Sv: Arenan klar?
Salle:
Om nu cheerisarna skulle bli sotis,
ta istället med en sån här tamburmajor istället.

Sv: Arenan klar?
Salle:
Om nu cheerisarna skulle bli sotis,
ta istället med en sån här tamburmajor istället.

Sv: Arenan klar?
Frisco: Redan nu, i det befintliga utförandet, är den way ahead of arenan som byter namn som en skogshuggare byter kalsonger.

Sv: Arenan klar?
knaskamilla: Blir inte cheerleadisarna (?) avundsjuka/konfunderande om man skulle ta med sig en tamburmajor?
 
 
 
Jag sittplats? Inte i nuläget men man kanske måste ställa sig i kö för att få en till pensiondagarna...

Sv: Arenan klar?
Salle:
 
Ta med en tamburmajor, tycker ria-ra. Förresten - inte ska väl du ha sittplats?

Sv: Arenan klar?
Frisco: Jag tycker att nedersta platserna på övre plan ser lovande ut.
 
Borde få bra överblick utan att koma för långt ifrån plan. Man missar förstås jackkrokpåväggenbakom-möjligheten men man får fiskauppölfrånlogenunder-möjligheter istället. Hmmmm!!!

Sv: Arenan klar?
Frisco:
 
Härliga bilder. Jag hade tänkt föreslå att de skulle flytta webkameran snart, men nu har jag en bättre idé. Vi skickar ner dig ett par gånger i veckan och låter dig knäppa en massa kort på bygget.
 
Slut på förslag? Då bifaller vi det här, tycker jag.

Sv: Arenan klar?
Frisco: Trevliga bilder, speciellt de där två på varningsskyltarna. Lite mer kött på benen mot för att bara titta på webkameran.

Sv: Arenan klar?
Nej inte är den klar inte men det byggs för fullt.

Dagsfärska bilder på härligheten:

www.frisco.se/bilder/050215arenan/index.html


Paddan: Vad tycker du?
Ni andra: Vad tycker ni?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:
 
Äh, vadå. Jag har väl stavat fel förr.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:
 
Du kan skylla på vad du vill, men nu har vi äntligen en hållhake på svensklärarinnan när hon börjar gasta om felstavningar.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
 
Hahaha. Jag tyckte väl det såg dumt ut. Kan jag skylla på att hon har kasst tangentbord?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Ett nytt ord från Fröken Språkpolis. Bergning. Frågan är vad det betyder?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:
 
Det funkade att ringa Salus Ansvar och beställa bergning genom dem också.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:
du kan väl dyka in med en cola är du bussig. jag ligger hemma med feber och behöver dricka mycket. :o)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:
 
Ett nummer att ta med sig. 0620 - 513 42, går direkt till Sollefteå Bilbärgning.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ria-ra:
 
Mot Sollefteå! Med egna startkablar i bagaget...

Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Jag väntar nog ett tag typ xYz-kvarten...

Sv: ZZZ-tråd
Poffa:
 
Jag ansluter. Typ. ZzZzZzzz...

Sv: ZZZ-tråd
Frisco:
 
Sclaffen machen. Very needed. Typ. ZzZZz

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: 10 kvm Mundebo ;-)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Varför fick inte han en hustyp uppkallad efter sig? Hade nog blivit roligare, tror jag.

Sv: ZZZ-tråd
DagsattsovanunärändåalltblirraderatZzzzZZzzzzZZzz


www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Äh, vilken glädjeförstörare du var då.
Då får jag väl bidra med en trevligare bild istället.
 

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle: Här kändes det som att det behövdes en bild för att lätta upp samtalet...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle:

Jo, visst var det ett försök av något slag - men jag skulle nog vilja kalla henne: alldeles för o-timeoutad i det läget. Nästan som Kent varje gång vi leder med 4-0, då. :-)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nalle Sjuh: "En maximal, hederlig svensk urluftentagare som funkar på alla situationer. Rätta som felaktiga situationer."
Var det inte det Friggebo försökte sig på med "We shall overcome"

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:

Fingerspitzgefühl i Göteborg. Allting tar bara slut ibland, det enda moraliska fördömande jag eventuellt kommer att göra från denna punkt är ifall inte både förbundet och LHC verkligen erbjuder dem allt professionellt stöd som går att få.

Jag håller dock fortfarande på att en time out hade blivit den bästa lösningen. En maximal, hederlig svensk urluftentagare som funkar på alla situationer. Rätta som felaktiga situationer.

Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Skumm tråd... trodde ni gillade foppa... =)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Intressant artikel på Svenskafans i augusti:

www.svenskafans.com/ishockey/vf/artikel.asp?id=5886

Sv: MODO i Tre Kronor
Poffa: Håller fullständigt med. Weinis spelade grandios hockey med härliga framspelningar till spelare med fart, gång på gång på gång. Vi skall vara glada över att ha en så kreativ spelare i Modos trupp.

Sv: U 19 Landslaget
Martin S:
 
Nä, men har du sett. Jag måste sett i syne av trötthet. :-)

Sv: U 19 Landslaget
Poffa: Jag ser inget sådant Poffa :)

Sv: U 19 Landslaget
Martin S:
 
På modohockey.se står det följande:
 
"För första gången på flera år så står Sverige som vinnare av Sweden
Hockey Games i Globen."
 
 
Mig veterligt så vann Sverige SHG förra året efter tre raka segrar.

Sv: ZZZ-tråd
Lumber Jack:
 
Jahaaa. Och var skall du fira semester då?

« · 506548 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB