« Föregående · 506827 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack:
Mot Umeå! Fast scim behöver inte vara orolig, för jag har inte egen bil idag. Jag har ju inte ens någon egen bil, när jag tänker efter.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:
Ja du ser vad tokigt...
Vad tror du om denna då?
vad använder hon normalt? foppas högklackade?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
65selander: Väl talat!
Men nu har vi överseende med knas fadäser idag, då hon kan vara lite skärrad efter sin insats för upplysningsfilmen "Kvinnor kör sämre än höns".
Men nu har vi överseende med knas fadäser idag, då hon kan vara lite skärrad efter sin insats för upplysningsfilmen "Kvinnor kör sämre än höns".
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Jag väljer då att se det lite mer negativt. Det blir jäkligt dyrt att köpa alla slutspelsbiljetter bara för att få se MoDo vinna SM-finalen denna säsong. Dessutom blir det ju fruktansvärt dyrt med alla SM-guldsfester mm. Nästan så man borde börja studera...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
65selander:
Oj, jag tänkte inte ens på att man borde ha lagt det där också. Ursäkta.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Eftersom du gillar att påpeka när andra gör fel så vill jag tipsa om att om du klistrar in ditt lästips under länk istället.
Så slipper alla som vill ta del utav tipset att använda sig utav ctrl+c och ctrl+v.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Swordster:
Hmm? Knepigt. Jag har ju fått njuta av Kaberle i hela en och en tv-sänd match, nu känner jag mig färdig med konflikten.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Ska man se saker och ting positivt så skulle man spara ganska mycket pengar om MoDo inte gick långt i slutspelet. Pengar man kan köpa en bil för, eller sådär. Alltså gör det mig inget om NHL-konflikten tar slut. Seriöst. Ärligt. Jorå.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TIKbiff: Hehehe, trots mina studier så baserar jag allting på antaganden. Det senaste antagandet är att du nog bör ha rätt i din gissning.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Du som är påläst ;-)
1 p.m ET
är det klockan 19 i kväll svensk tid?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TIKbiff: Ok, jag "tvingas" väl tro dig då efter att ha läst på USA Today.
Goodenow said his group has moved off its anti-cap stance because "we too believe that our sport will be damaged greatly by the cancellation of this season and the continuation of the lockout through next season."
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Metal Guru: Äh, den där strimmelbiffen vet jag inte om jag vill lita på ;)
Hmm, det blir uppenbarligen en intressant dag idag. Känns som att båda sidor i konflikten för första gången börjat få ordentlig panik.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Enligt TIKbiff (och icke redovisade källor) har NHL höjt från 40M till 42.5M...
Enligt TIKbiff (och icke redovisade källor) har NHL höjt från 40M till 42.5M...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Äh, tydligen jag som inte kan läsa riktigt innan jag fått mitt morgonkaffe. Det är ju spelarna som sänkt sitt krav från 52 till 49 miljoner.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Det är spelarfacket som går från lönetak på 52M till 49M
Än så länge ligger NHL kvar på 40M.
Det är spelarfacket som går från lönetak på 52M till 49M
Än så länge ligger NHL kvar på 40M.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Metal Guru: Jag tycker själv att det är konstigt hur många slutbud det varit i denna förhandling. Att man helt plötsligt anser sig har råd med 49 miljoner USD när man så sent som igår inte kunde tänka sig en cent över 40 miljoner, mycket märkligt.
Kanske har att göra med att undersökningar visar att NHL tappat 40% av sitt stöd bland amerikanerna, och att man nu är riktigt desperata att få igång en säsong.
Kanske har att göra med att undersökningar visar att NHL tappat 40% av sitt stöd bland amerikanerna, och att man nu är riktigt desperata att få igång en säsong.
Fast med tanke på hur märklig hela den här säsongen varit så skall man väl inte bli förvånad ifall de beslutar sig för att spela en form av Instant-Stanley Cup, där borta på andra sidan Atlanten.
Just add water!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse:
Takhöjden för lönetaket sjunker, ligger nu på $49 mille.
Här det senaste brevet från Goodenow till Bettman.
Takhöjden för lönetaket sjunker, ligger nu på $49 mille.
Här det senaste brevet från Goodenow till Bettman.
MoDo - DIF 19/2-2005
-----
www.jarnkaminerna.nu/nyheter.asp?id=3009
Nästa bortaresa, Modo-DIF 19 februari
(13 februari 2005)
Efter en inställd resa till Jönköping tar vi nu nya tag och ger oss iväg och stöttar Stockholms Stolthet. Denna gång är destinationen Örnsköldsvik och match mot MoDo på lördagen den 19 februari i kempehallen.
Priset landar på endast 300:- och avgång kommer bli mitt i natten runt 4 rycket från Klocktornet, Stadion (mer precis info kommer senare) för att hinna vara framme på en abonnerad pub vid 12 snåret i Övik.
Anmälning sker på hemmamatcherna i Järnkaminernas souvenirstånd eller Djurgårdsbutiken - City på Jakobsgatan 26 som har öppet måndag-lördag.
Häng med till Övik på hockeyfest!
/JK Hockey
-----
www.jarnkaminerna.nu/nyheter.asp?id=3009
Nästa bortaresa, Modo-DIF 19 februari
(13 februari 2005)
Efter en inställd resa till Jönköping tar vi nu nya tag och ger oss iväg och stöttar Stockholms Stolthet. Denna gång är destinationen Örnsköldsvik och match mot MoDo på lördagen den 19 februari i kempehallen.
Priset landar på endast 300:- och avgång kommer bli mitt i natten runt 4 rycket från Klocktornet, Stadion (mer precis info kommer senare) för att hinna vara framme på en abonnerad pub vid 12 snåret i Övik.
Anmälning sker på hemmamatcherna i Järnkaminernas souvenirstånd eller Djurgårdsbutiken - City på Jakobsgatan 26 som har öppet måndag-lördag.
Häng med till Övik på hockeyfest!
/JK Hockey
-----
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hörde spelarna nu accepterat lönetak på 52 miljoner...
klubbarna vill ha 40..blir lite spännig trots allt..men det lutar åt att det ställs in..
klubbarna vill ha 40..blir lite spännig trots allt..men det lutar åt att det ställs in..
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Förstår att du hakat upp dig på det där "...hang around in bars". Men tyvärr hittade de tydligen inget bra ord för halvljuskontroll på engelska.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Jag gillar inte riktigt att vissa av mina sidor blottas i den sången...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Verkar som att vissa supportrar uppnått en enorm popularitet...
Sv: Arenan klar?
Frisco:
Turas om? Nä, sköt det du. Du gjorde det så bra nu så varför skall någon annan klåpare få göra ett bra jobb dåligt?
Sv: knas...
ria-ra:
jag hade fram tills i helgen inte sett någon bandy. jag var i sundsvall å titta på fotboll i nordichallen hela helgen å i söndags var det en bandymatch där utanför. det såg himla lustigt ut då alla spelarna måste ställa sig inne i målet vid hörnorna. å inte hann jag me å se någon boll hellre. man förstod på spelarna ungefär var bollen nyss befann sig. ibland var sargen som en uböj makaron också.. himmla underlig sport.
jag hade fram tills i helgen inte sett någon bandy. jag var i sundsvall å titta på fotboll i nordichallen hela helgen å i söndags var det en bandymatch där utanför. det såg himla lustigt ut då alla spelarna måste ställa sig inne i målet vid hörnorna. å inte hann jag me å se någon boll hellre. man förstod på spelarna ungefär var bollen nyss befann sig. ibland var sargen som en uböj makaron också.. himmla underlig sport.
« Föregående · 506827 · Nästa »
Orolig för vad? Att behöva laga bilen?