1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481368 inlägg · 4078 ämnen

2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december

« · 1714547 · » Till forumet


Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
eltifoso: Jo, det stämmer bra. FBK brukar börja säsongen med att försöka spela offensivare, men sedan brukar någon tränare sparkas och man går tillbaka till sin slogan. Hugg och slå, fbk.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
J F K:

Det stämmer säkert till viss del att de där spelarna var mest ansvarig att det blev mål i baken.

Men vi har ju inget bra spel att falla tillbaks på i övrigt. Jag ser inga tydliga enkla uppspel som fungerar (Kanske därför backarna blir fast så ofta t.ex.) Vi har inget sätt att ta oss till avslut, vi tjippar ju mest in puckar in i intet som vi sedan jagar omkring efter. Sen när vi på chans försöker blir det för svåra saker vi får jaga motståndare.

Vi har ingen bra kvalitet när vi har pucken. Inte på någon del av banan.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Robin Ztorken L: Nej vi spelar den mest fantasilösa ishockeyn i Sverige. Har enligt hörsägen gjort så i drygt 40 år med lysande resultat ändå får man säga

Mycket tack vare domarbasen förstås

Emellanåt har vi tänkt spela mer underhållande, förnyande.. Har dock alltid slutat med hemvävt tråkigt tillsist ändå
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
S-vikaren: "Ja den är ju solklart hög. Jag ska prata med domarn i pausen och be dom stryka det målet"
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Wilhelmsson: Jag tycker ser Luleå spelar tråkigt, men jag hade mycket hellre tagit det än hockeyn vi hade under Huras. Det är klart att jag hellre ser oss vinna matcher än spela fantasifullt.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Robin Ztorken L: Är du Lövare eller Modoit?

Byt ut hela laget. Den är skön.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Plocka bort Lars Lindberg från rutan. Han förstår inte vad ishockey är. Och varför frågar han Wallmark om den höga klubban? Vad förväntar han sig för svar?
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Robin Ztorken L: Det är klart att man inte kan byta ut alla nordamerikaner nu. Det vore hål i huvudet sett till pengar.

Felande spelare... Ettan var Djuse som skiter i att markera. Tvåan var det DP. Trean dött lopp mellan wilson och Heshka. Fyran Djuse igen. Femman är Axel Ottosson som är lika dålig defensivt som Olofsson, Grundström och Possler.vår juniorutbildning syftar inte till att göra så att forwards ska veta hur man spelar i egen zon.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Robin Ztorken L: Blir svårt att byta ut dom tyvärr. Det enda man kan hoppas på är att Svartvadet lärt sig något från denna säsong och till nästa.

Det måste bli bättre scouting och hårdare krav på att alla ska vara här från start och träna försäsongsträning.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
J F K: erkänn att du vill att Modo ska spela precis som Luleå gör .. det är inget att skämmas för ;-)
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
J F K: Djuse får Torp att framstå som en defensiv klippa.
Vi tittar puck något så fantastiskt mycket.
Det är Larry hockey över hela skiten.
Inte ett pass rätt nästan. Och dom få som går fram duger vi inte till att ta emot.
Nä det här är riktigt jävla dåligt. Riktigt riktigt dåligt.

Det är som att dom pumpat gymmet till max innan match. Helt tröttkört.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Wilhelmsson: Fast har du läst mig skriva tidigare så hade du vetat att jag bara klagat på den detaljen hos ett enda lag tidigare. Det var fbk som jag också tycker spelar en sjukt primitiv hockey utan fantasi. Vi har blivit utspelade av många lag på ett sätt vi inte är nära idag, men inte fasen har jag klagat på spelande lag som saik, Frölunda eller linköping. De har finess i sitt spel.

Sedan kan Luleå gå långt i vinter. Den där hockeyn tillsammans med att domarna sväljer pipan i slutspelet kan vara vägvinnande, men jag hoppas för svensk hockey att den inte blir det.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
J F K: 0-5 var är alla våra sylvassa nordamerikaner?
Dom som skall bära laget...
Byt ut hela högen NU!!!
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Robin Ztorken L: Nej, verkligen inte. Vi spelar extremt naivt och idag har vi drösvis med missade markeringar, men fantasilös och dålig betyder inte samma sak.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
J F K: jisses så bitter man kan vara ....
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
MODO Hockey - Luleå HF 0-5
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
J F K: Så länge dom vinner tror jag nog han är mycket nöjd för det är vad det handlar om. Sedan tror jag inte han är nöjd med säsongen och alla värvningar hitils.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Våra assisterande tränare är i alla fall sparkade så nu har vi inte så mycket kvar att skylla på.

Tycker ändå att det är mycket skönare att förlora så här kassaskåpssäkert än så där idiotsäkert som det var med Huras (Eller var det med de assisterande tränarna?)
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
J F K:
Spelar inte vi den mest fantasilösa hockeyn i hela seriesystemet.
Från division tre till SHL.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
MODO Hockey - Luleå HF 0-4
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
NuMo: Felet är att Djuse dribbla fast sig fyra gånger före det, men det är gigantisk katastrof att domarna missar den höga klubban. Sinnessjukt uruselt.

Undrar hur det känns för Osten. Man värvar många bra spelare och sedan spelar man den fantasilösaste hockeyn i hela serien.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Monno: Domarna är ju helt jävla bedrövliga med. Det där är en av årets domartabbe att missa den...
Kommentera


Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
NuMo: Djuse är ju så jävla dålig att han förtjänade en en lavett. Kanske inte med en klubba men nu blev det så.
Helt jävla bedrövlig faktiskt.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Webmaster: Det där ska inte vara mål... Solklaraste highstick, 5 min matchstraff minst där
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
NuMo:


Man har ju inte tur med domarna heller. Solklar klubba i ansiktet, men felet är att vi inte kommer ur zonen med någon tanke över huvud taget.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
MODO Hockey - Luleå HF 0-3
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Robin Ztorken L:

Inget seriöst. Det kan bli 120 minuter utan att göra mål mot Luleå.


Nu kom det ett halvseriöst skott i alla fall. Ofarligt ändå.


3-0 Matchen är över, man glömde bort att de vita var motståndarna.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
snowden:
Allvarligt talat, har vi haft ett skott på mål?
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
NuMo: 'Inte svårt att vara målvakt i luleå ikväll..
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
PP var ju ingen höjdare igen. Vi åker ju mest omkring och jagar våra egna passningar.

Posslers tackling var dock härlig att se i bedrövelsen.

Jag tycker vi i pressen är en meter för sen på varje spelare hela tiden. Eller så är Lulio så där äckligt duktiga i sin tråkighet.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
S-vikaren:

Lapierre är tyvärr från stillastående som en atlantångare i svängarna. När han får upp farten så går det ju bra och vid sargen är han stark, även om han är ovig.

Nä, nu får man hoppas på lite skärpning. Avsluten är ju också halvtama.

Nu PP. Nu får det tammefan lov att bli ett riktigt försök!
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Dexter : Jo så är det sagt tycker du vi haft någon stabilitet sedan 2010 på tränar och spelarsidan? .

Det finns ingen stabilitet. Det som är problemet
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Dundee: "Det är inte nu vi ska vara bra. Det är om några år."

Sagt sedan våren 2010, typ.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
J F K: Luleå spelar ju svinbra, och idioten på plan är väl Lapierre som verkar totalt i obalans
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
J F K: Dom får ha vilken målsättning dom vill men i mina ögon ska dom ej gå ut i Media och snacka om slutspel när det ser ut som det gör på isen. Det blir bara pinsamt tyvärr.

Spelarna ska självklart sträva efter göra sitt yttersta och vinna varje match annars är det bara skicka hem den som inte har den inställningen.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
NuMo: Självklart inte, men detta lag har tyvärr inget att göra bland topplagen. Och det är ju bara ren sanning. Vi har misslyckats med lagbygget sedan vart det ju inte bättre att Ritchie skadade sig och så tränarbyte igen.

Man måste få en stabilitet innan man börjar sätta upp för höga målsättningar. Jag tror vi kan klättra bra mycket nästa år med Freddan och Andreas och bygga om bygga rätt samt träna hårt träna rätt.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Låna in Christoffer Persson från Frölunda för resten av säsongen. Ska kunna konkurrera ut flertalet backar från laguppställningen.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Dundee: Har vi en spelare eller en ledare som har målsättningen att redan nu satsa på att undvika kvalet så hoppas jag att man sparkar vederbörande. Det är precis en sådan inställning som skapar förlorare.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Dundee:
Haha förstår egentligen inte denna mentalitet, hur länge har vi supportar levt efter "amen nästa säsong då kommer vi va betydligt bättre".
Man tappar ju allt hopp för att modo ska nå nån form av framgång nuförtiden..
Visst spelet ser bättre ut och man försvarar sig bättre, men mot luleå är vi helt uddlösa framåt, på hemmaplan en lördagskväll.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Dundee: Possler och Djuse sämst på banan. Possler ser ju inte ens ut att vilja spela och Djuse tror sig vara Coffey hela tiden. Första målet är definitivt Djuse. Hur i i helvete kan man bara öppna en fri kille framför mål sådär. Han hade fått skäll i ett pojklag. Andra målet går tre man bakom mål mot en spelare. Tre! De två stora skillnaderna är att vi gör massor av försvarsmissar och till skillnad från Luleå försöker vi spela oss fram när det inte går.

Luleå spelar sinnessjukt tråkigt. Man kastat konstant in puckar framför mål och hoppas att det studsar rätt.

Sedan kan man önska att domarna kunde fortsätta plocka ut idioter som sylvegård och granström som konstant bråkat efter avblåsning. Det är riktlinjer för domarna den här säsongen, men tyvärr skiter de i att ta uppenbara utvisningar.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
NuMo:
Dwyer petad? Vilka stjärnor han fått ihop Svarten.
Ingen är bättre än en allsvensk spelare, dom är ju odugliga hela högen,förutom
Noah W. Dags att lägga ner övertron på transatlanter...
Gör om gör rätt
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Dundee: Vilken tråkig inställning.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Dundee:

Så om det går lite dåligt i början nästa säsong så skall man sikta på året efter det?
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
NuMo: Den här säsongen ska vi satsa på slippa kvala det som är Prio 1 speciellt med hur det sett ut och vad som hänt. Nästa säsong får man börja om och sikta högre.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Förövrigt så skulle det ha kunnat vara 4-0 till Lulio den här matchen. Tur att det inte är det. Eller?
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Steken84: Det var längesedan jag slutade bli arg det hjälper inget tyvärr :/. Det är bara vänja sig att vi har inget i toppen att göra. Jag fick otroligt med skit inför säsongen när jag skrev att slipper vi kvala I år så är det framsteg i rätt riktning. Man måste ta ett steg i sänder man var nära åka ut ifjol då kan man inte tro man ska klättra 6 placeringar direkt och nå slutspel direkt. Man ska alltid gå för att vinna men med den säsongs start vi haft så har allt gått fel och då måste man ändra målsättning.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Dundee: Känns faktiskt inte ens som att det finns en logisk tråd i det resonemanget.

Ska man vilja gå till slutspel eller skall man inte vilja gå till slutspel? Eller ska man vilja gå till slutspel, men sluta kämpa för det?

Jag fattar inte annat än att man måste ta en match i taget och målet i den matchen är att vinna.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
MorganaLefaey: Jo men så är det sedan kan man ju återigen diskutera hur bra tränade vi är? Vi har många importer som kommer sent.
Kommentera

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Man blir ju inte ens arg längre. Har upptäckt att all ilska som man bär på kommer pga modo.
Kommentera

« · 1714547 · »