1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531737 inlägg · 4125 ämnen

2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december

Sv: 2 x Luleå, fredag 4:e och lördag 5:e december
Dwyer petad ikväll. Har sagt det tidigare att han inte visat ett piss. Bra AJ

snowden: Äntligen, gillar det jag ser av tränarna, här kan det inte lallas på för att få speltid iaf.

{5647}: Sedan är det säkert så att om du frågar Frölunda eller Skellefteå vad som är helt rätt så är det säkert skillnader i deras svar. Det är ingen exakt vetenskap, men min uppfattning som lekman av det jag hör är att vi har en del att lära.

Hampie:
Thomas i fjärde också. Hoppas första linan producerar ikväll

MODO Hockey - Luleå HF 0-0

snowden:

Jag gillar Lapierres inställning till den här matchen, men risken är ju att det blir ett par minuter i utvisningsbåset snart. Förhoppningsvis tillsammans med en luling då.

Det tog ju bara trettio sekunder så hade den profetian slagit in.

2+2 på Granström. Det kändes som tur för oss, men det var väl för att han startad det. Lapierre tackade och tog emot.

NuMo: Man vet att SHL är en urvattnad serie när en som Granström är förstecenter i sitt lag...

Nieminen: Ja, kanske det.

Nu gör Bjurö nästan en Reideborn.

Man kan ju fortsätta skriva i den här rutan. 0-2!

Modospelarna åker omkring och letar efter huvudena de har tappat. ...

Vad fan håller vi på med

--------------
alfredshemstillmodo.wordpress.com/

MODO Hockey - Luleå HF 0-2

NuMo: Va är det som händer??? 2 mål på 30 sekunder? .

Istället för att fokusera på och tjafsa i början kunde man kanske fokuserat på och spela.......

Tarasov: Vilken skillnad det är på försvarsspel och släppa igenom skott. Modo får ju inte ett skott igenom. Vi har ju bättrat oss otroligt mycket i försvaret men vi släpper igenom otroligt enkla skott.

9_TNT: Som Dr Alban sa, stabilt

Nieminen: faktum är att Granström gör sin bästa säsong nu i år ..... han har faktiskt varit Luleås bästa spelare ...;

Tarasov:

Ja, vi fokuserar på fel saker, kanske med för optimistisk framtoning. Vi har glömt att det börjar bakifrån.

Framåt irriterar det mig att vi inte gör det svårt för deras målvakt. Vi kommer inte in framför mål vara sig med spelare eller puck. Det är som att vi väger tjugo kilo för lite på varje spelare.

Robin Ztorken L: Som sagt,. Hoppas vi får möta KHK hemma 10 matcher i rad.
Det är nog vår räddning...

Robin Ztorken L:
Fast vi får inte ge upp riktigt än,
Dr Alban sjöng ju även Sing Hallelujah

-------------------------
alfredshemstillmodo.wordpress.com/

NuMo: Fört och främst måste vi få igenom puckarna. Sedan ska det givetvis vara trafik framför mål. Men just nu fastnar skotten på första spelaren som täcker. Problemet är att nu gjorde vi en helt ok match igår men att göra det 2 omgångar i rad klarar vi icke.

Dundee: man kan ju tycka att man borde lärt sig från gårdagen att tuta o köra o trampa allt man kan o lämna kvar hjärnan o klubbtekniken inte är sättet att vinna mot Luleå.

Sedan får folk klaga hur mycket dom vill. Men man måste inse nu att nu handlar det om att slippa kvala denna säsong och låta Freddan och Andreas köra på från start nästa säsong. För vi kommer ej nå slutspel men vi är för bra för att kvala. Och det är bara ren fakta. Jag skulle inge hellre en att Modo tog sig till slutspel men det är bara glömma man måste inse det nu både vi och klubben.

Man blir ju inte ens arg längre. Har upptäckt att all ilska som man bär på kommer pga modo.

MorganaLefaey: Jo men så är det sedan kan man ju återigen diskutera hur bra tränade vi är? Vi har många importer som kommer sent.

Dundee: Känns faktiskt inte ens som att det finns en logisk tråd i det resonemanget.

Ska man vilja gå till slutspel eller skall man inte vilja gå till slutspel? Eller ska man vilja gå till slutspel, men sluta kämpa för det?

Jag fattar inte annat än att man måste ta en match i taget och målet i den matchen är att vinna.

Steken84: Det var längesedan jag slutade bli arg det hjälper inget tyvärr :/. Det är bara vänja sig att vi har inget i toppen att göra. Jag fick otroligt med skit inför säsongen när jag skrev att slipper vi kvala I år så är det framsteg i rätt riktning. Man måste ta ett steg i sänder man var nära åka ut ifjol då kan man inte tro man ska klättra 6 placeringar direkt och nå slutspel direkt. Man ska alltid gå för att vinna men med den säsongs start vi haft så har allt gått fel och då måste man ändra målsättning.

Förövrigt så skulle det ha kunnat vara 4-0 till Lulio den här matchen. Tur att det inte är det. Eller?

NuMo: Den här säsongen ska vi satsa på slippa kvala det som är Prio 1 speciellt med hur det sett ut och vad som hänt. Nästa säsong får man börja om och sikta högre.

Dundee:

Så om det går lite dåligt i början nästa säsong så skall man sikta på året efter det?

Dundee: Vilken tråkig inställning.

NuMo:
Dwyer petad? Vilka stjärnor han fått ihop Svarten.
Ingen är bättre än en allsvensk spelare, dom är ju odugliga hela högen,förutom
Noah W. Dags att lägga ner övertron på transatlanter...
Gör om gör rätt

Dundee: Possler och Djuse sämst på banan. Possler ser ju inte ens ut att vilja spela och Djuse tror sig vara Coffey hela tiden. Första målet är definitivt Djuse. Hur i i helvete kan man bara öppna en fri kille framför mål sådär. Han hade fått skäll i ett pojklag. Andra målet går tre man bakom mål mot en spelare. Tre! De två stora skillnaderna är att vi gör massor av försvarsmissar och till skillnad från Luleå försöker vi spela oss fram när det inte går.

Luleå spelar sinnessjukt tråkigt. Man kastat konstant in puckar framför mål och hoppas att det studsar rätt.

Sedan kan man önska att domarna kunde fortsätta plocka ut idioter som sylvegård och granström som konstant bråkat efter avblåsning. Det är riktlinjer för domarna den här säsongen, men tyvärr skiter de i att ta uppenbara utvisningar.

Dundee:
Haha förstår egentligen inte denna mentalitet, hur länge har vi supportar levt efter "amen nästa säsong då kommer vi va betydligt bättre".
Man tappar ju allt hopp för att modo ska nå nån form av framgång nuförtiden..
Visst spelet ser bättre ut och man försvarar sig bättre, men mot luleå är vi helt uddlösa framåt, på hemmaplan en lördagskväll.

Dundee: Har vi en spelare eller en ledare som har målsättningen att redan nu satsa på att undvika kvalet så hoppas jag att man sparkar vederbörande. Det är precis en sådan inställning som skapar förlorare.

Låna in Christoffer Persson från Frölunda för resten av säsongen. Ska kunna konkurrera ut flertalet backar från laguppställningen.

NuMo: Självklart inte, men detta lag har tyvärr inget att göra bland topplagen. Och det är ju bara ren sanning. Vi har misslyckats med lagbygget sedan vart det ju inte bättre att Ritchie skadade sig och så tränarbyte igen.

Man måste få en stabilitet innan man börjar sätta upp för höga målsättningar. Jag tror vi kan klättra bra mycket nästa år med Freddan och Andreas och bygga om bygga rätt samt träna hårt träna rätt.

{5647}: Dom får ha vilken målsättning dom vill men i mina ögon ska dom ej gå ut i Media och snacka om slutspel när det ser ut som det gör på isen. Det blir bara pinsamt tyvärr.

Spelarna ska självklart sträva efter göra sitt yttersta och vinna varje match annars är det bara skicka hem den som inte har den inställningen.

{5647}: Luleå spelar ju svinbra, och idioten på plan är väl Lapierre som verkar totalt i obalans

Dundee: "Det är inte nu vi ska vara bra. Det är om några år."

Sagt sedan våren 2010, typ.

Dexter : Jo så är det sagt tycker du vi haft någon stabilitet sedan 2010 på tränar och spelarsidan? .

Det finns ingen stabilitet. Det som är problemet

S-vikaren:

Lapierre är tyvärr från stillastående som en atlantångare i svängarna. När han får upp farten så går det ju bra och vid sargen är han stark, även om han är ovig.

Nä, nu får man hoppas på lite skärpning. Avsluten är ju också halvtama.

Nu PP. Nu får det tammefan lov att bli ett riktigt försök!

PP var ju ingen höjdare igen. Vi åker ju mest omkring och jagar våra egna passningar.

Posslers tackling var dock härlig att se i bedrövelsen.

Jag tycker vi i pressen är en meter för sen på varje spelare hela tiden. Eller så är Lulio så där äckligt duktiga i sin tråkighet.

NuMo: 'Inte svårt att vara målvakt i luleå ikväll..

snowden:
Allvarligt talat, har vi haft ett skott på mål?

Robin Ztorken L:

Inget seriöst. Det kan bli 120 minuter utan att göra mål mot Luleå.

Nu kom det ett halvseriöst skott i alla fall. Ofarligt ändå.

3-0 Matchen är över, man glömde bort att de vita var motståndarna.

MODO Hockey - Luleå HF 0-3

NuMo:

Man har ju inte tur med domarna heller. Solklar klubba i ansiktet, men felet är att vi inte kommer ur zonen med någon tanke över huvud taget.

Webmaster: Det där ska inte vara mål... Solklaraste highstick, 5 min matchstraff minst där

NuMo: Djuse är ju så jävla dålig att han förtjänade en en lavett. Kanske inte med en klubba men nu blev det så.
Helt jävla bedrövlig faktiskt.

Hakning-Henrik: matchstraff ???? hmmmmmmm

« · 1714381 · »