1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545369 inlägg · 4159 ämnen
« · 2614902 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Skulle vara intressant att höra om Vigge tränade specifikt skridskoåkning i HV71. Tycker han ser mycket snabbare ut. Vore även kul att höra hur de tränar i NHL för en del utvecklas ju toksnabbt på vissa saker där. Fattar ju att de har bättre resurser men kravbilden är ju sjuk har man hört. Nog därför Ranta och Brickan kör extra. "Det är ju så det funkar därborta"

{9315}: Ruohooma o Reagan har fått köra extraträning med mycket skridskoåkning och konditionsträning denna vecka, laget är ledig idag men tränar lördag och söndag sen lätt träning och genomgång måndag innan de sätter sig på bussen till Karlstad, de räknar med Ruohooma på tisdag mot FBK medans Reagan får vänta till mellandagarna.

Trilske: jag håller med dig, stoppa pressarna, grisar flyger, helvetet fryser till is, ja du förstår :)

framför allt linköpoing men även malmö har haft en riktig spets i sina toppspelare som klivit fram, även när dom förlorat mot modo så ser man att här finns det spelare som jäklar i min låda kan göra sallad av skit så att säga. tycker man såg det även när modo vann med 7-4 mot linköping att det fanns kvalitet i deras toppspelare och den matchen blev ju lite annorlunda med tanke på att myrenberg var ett såll, inget att be om ursäkt för men jag tycker man såg redan då att rattie exempelvis var på en nivå högre

tycker även färjestad senast nu var ett sånt tillfälle, tycker varken färjestad eller modo var jättebra men färjestads toppspelare, ejdsell mfl, var på en nivå som modospelarna inte har. av förklariga skäl ska sägas, det är ingen diss mot modo överhuvudtaget. det kändes som färjestad hade en nivå i sitt spel som modo den dagen inte mäktade med, givetvis spelar hemmaplan en roll också, kanske framför allt för modos del, tycker mig se att modo är starkare hemma än borta även om bortaspelet senaste tiden varit mycket bra

modo kan slå varje lag, kanske inte växjö, men alla andra lag kan modo slå på rätt dag och i många fall har dom gjort det också, och det är ett superbra betyg. vad är det, skellefteå, luleå och växjö som modo inte vunnit mot? leksand också men bara ett möte. leksand var nog färgad av sjukdomen som gick i laget då, förhoppningsvis , dom andra tre lagen sticker ut i att dom är otroligt bra defensivt och det har modo problem att luckra upp eftersom att modo saknar just det som exempelvis linköping och malmö har, men ett problem för en annan dag det

jag ska erkänna att jag trodde att modo inte ens skulle ha en poäng per match, eller nära nog iallafall, vid den här tidpunkten. jag är väldigt positivt överraskad och nöjd med säsongen så här långt, men mycket vill ha mer och nu vill åtminstone jag undvika kvalet till varje möjligt medel

Andraassist: Har absolut inget emot att ett lag från Småland går upp, men då ska samtidigt 2 lag åkt ur, så Kalmar ex.vis får gärna gå upp nästa säsong om Ex.vis HV ryker i år och Oskarshamn året efter.

Sedan tar vi itu med Skåne.....

{8225}: Haha ja kanske ett byte mellan OIK och Kalmar vem vet.

{8225}: Låter som nån sorts bisarr intervallträning, " nu kör vi kom igen Cluben" i 3*20, kom igen jag vet att ni kan!

Andraassist: Ja , vore på tiden att Småland äntligen får ett lag till i finrummet :)

Andraassist: Tror mer det är ett smeknamn i Linköping, men i övriga världen ett töntnamn

Tänk att stå och skandera...'Kom igen Cluben, kom igen Cluben....' i 3*20 minuter
Bisarrt minsann

Frontschwein: Jag har aldrig fatta det där med Cluben, är det ett smeknamn eller ett öknamn?

Frontschwein: Av de lag som spelar i HA nu ser jag Kalmar som en framtida SHL kandidat faktiskt. Ny fin arena, hyfsat stor stad och verkar vara riktigt bra drag runt laget.

Frontschwein: Vi vann SM-guld när vi mötte Plastcluben. Det var jättekul. George fick jubla och dansa runt i lägenheten.

M Horava: cluben.... så jävla kass smeknamn. Plastcluben hade låtit bättre.
Inte direkt typ Bajen vi snackar om sett till anorna

Trilske: svaret är nää

M Horava: MoDo har gjort det förbannat bra så här långt. Tror snarare att det kommer lyfta när Sampo, O'Regan, Hutsko och Stor-Finnen är varma i MoDo-dressen.

M Horava:

VF borta såg ju ut att bli en rejäl reality-check men att vi lyckades vända den matchbilden var ju väldigt imponerande.

Dessutom gjorde ju FHC en rätt bra första period mot oss hemma så dom är lite av ett mysterium, inte helt lätt att sia kring fhc.

Även om jag aldrig varit riktigt såld på deras lagbygge jämfört med andra "topplag".

Trilske: MoDo ligger precis där de ska. Alla lag under dem har MoDo plusstatistik på förutom iKO där det är oavgjort. Ovanför MoDo är det bästa oavgjort mellan VF, TIK och Cluben.
Jag tror att vi efter sässen kan ha plussstatistik på VF och Cluben och lika mot TIK. Hur tror ni att det slutar?

Trilske: Kan ju vara att han vill vara professionell. Det är inga dumskallar de som pluggar hårt och sen köttar i sarghörnen.

Costanza:

Lite trist att det var locket på i hans pre-game intervju om tiden i iko, förstår inte riktigt varför det var så känsligt men det kanske finns anledningar till att inte sjunga ut.

Kanske bara vill glömma och gå vidare...

Bössa 68: Vill höra en MoDo-intervju med Hutsko snart. Tycker det är en grym värvning. Jobbig liten grävling som bara kör.

Bössa 68:

Hatar du?

Skämt åsido.

Det är här du ska presentera argument (dvs namn på spetsspelare som utmärkt sig mot oss).

Malmö och LHC är två tydliga exempel på lag som haft spetsspelare som klivit fram i våra möten.

VIlka är dom andra?

Bortse gärna från lag som knappt behövt anstränga sig, exempelvis FBK senast.

Nå?

Trilske: herregud Malmö å lhc är bättre än övriga! Aldrig hört sämre

Trilske: Det är lite kul ändå att MoDo är så "Allsvensk" då det vimlar av AHL och landslagsspelare i vår klubb. Bernie och Näsan är inga duvungar heller. Kul att vi öser på i SHL. Ingen broms...

Costanza:

Ja med tanke på hur dominanta vi var stundtals så var det knappast fel att bygga vidare på allsvenskt.

Tipsade HV men dom hade för mycket pengar för att våga...

Mycket kvar att spela om men hade vi varit bättre om vi kunnat värva mer? Inte mycket som talar för det...

Paninaro: Kan ju lätt tunnla trötta lirare som Newman och Kulltorp därborta.

Paninaro: Bra val av MoDoiten!

En stor MoDoit lämnar Europa för spel i USA

twitter.com/generfootball/status/1735328583046893765

Trilske: Man kan väl annars säga att MoDo var rätt dominanta i HA förra säsongen med bara 9 förluster. Löven var på väg att tugga ikapp, men den gigantiska snygga MoDo-röven knuffade till dem hårt på upploppet.

Trilske: Japp finns inga super forwards i ligan direkt, förutom Omark och André P kanske. Mest en massa kötthuven.

{7639}:

Helt ärligt har jag inte varit speciellt impad av många lags spets i denna liga, känns inte som att dom har klivit fram och varit utslagsgivande i speciellt många matcher mot oss.

Om jag måste välja några lag som har haft spets som imponerat hittills är det väl typ lag som malmö och lhc som jag tycker träffat hyfsat rätt och fått "bang for the buck".

Åtminstone när vi mött dom.

Trilske: Är kanske lite väl optimistisk men tyckte att vi spelade rätt jämnt med dem, hade slagits om poäng om (STORT OM) vi inte gav bort 4 mål.

Gör vi en bra match har vi chans mot alla.

Werner: Älskar MoDo. De köper spelare precis i rätt tid. Hutsko är ju kung. Skapar målchanser själv. George blir glad!

För er som inte vet så genomför modo hockey och lumberjacks gemensamt en insamling till barnen på öviks sjukhus. Gå in på modos sida å läs mer! (Sponsra)

Håller förövrigt med Daggen om Västervik, tvivelaktigt den värsta bortamatchen (bortsett från bofors) under åren i allsvenskan även om det inte gäller längre då dom antingen är konkursade eller spelar i division 1 nästa säsong.

Werner: Grym lirare. Hoppas han är tillbaka snart! Vi kommer att ösa på bra framåt med Hutsko och O'Regan!

dempa: fattar nada....

Trilske: 5 låååånga dagar kvar till match.. vet någon det senaste om O'reagan? När kan han vara tillbaka?

Costanza:

Pelle verkade rätt färgad av senaste mötet mot fbk, lät mer eller mindre som att färjestad är oslagbara trots att vi vann mot dom hemma.

Iofs bortafight igen men jag tycker vi har varit mer utspelade mot båda zchellefte och lulä, på hemmaplan dessutom.

Men vi är dödliga om vi använder farten och inte tappar puckar på fel ställen, dvs är smarta.

Vi kör allsvenskt och fortsätter överraska...

Bad_Brett: VESKU! åh nu kräktes jag lite i min mun

Costanza: Du kan hockey!

{6870}: tror rouhmaa är den moraliska ledarn i gänget, rundblad känns bara tröttare å tröttare....

Bössa 68: Nu är ju Rundblad vår lagkapten.

{10015}: tror att rohoma som lagkapten försöker hjälpa oreagan att träna å komma tillbaka i gott slag.

Söderström sågade väl bik tidigare för att inte släppa sitt tidigare DNA och påstod att "bik-andan" var "omodern" eller nåt i den stilen, nu tycker han att bikken har värvat fel spelartyper för att axla den manteln.

Men att dom genomgick en identitetskris var väl rätt uppenbart när dom skickade sin mest framgångsrika tränare?

Tycker det är rätt tydligt att han sitter i podden och projicerar ut sina egna misslyckanden (hårda ord) som tränare och hur han borde ha agerat, speciellt när det kommer till ledarskap (han verkar ju själv, exempelvis, inte vågat sätta ner foten mot nordamerikaner).

Hutsko är en väldigt bra värvning av Hinken. Skiter i att han är liten. Killen är en ettrig iller som alltid går in på mål och har grymt spelsinne. Detta blir väldigt bra för MoDo på sikt. Med O'Regan och han finns det många möjligheter att formera laget.

KB: Vi måste börja kötta. Det är för mjukt. Hutsko är grym. Han åker gärna in i grytan och trycker upp trissan i taket.

KB: Kommer bli mycket Nöff Nöff om Karlin och Gradin bara lyssnar på mig!

Costanza: Nöff nöff.

{8225}: Blir ju FBK-MoDo i final. Jag kan hockey!

eltifoso: Lite synd, tycker seriesegraren fick välja fritt, dessutom skulle man tvingas motivera valet man gjort(och korta resor skulle vara förbjudet som argument).

Ex.vis kunde Färjestad välja Växjö i kvarten med motivering, 'Ni är ett sånt jävla plastlag..vi vill hellre möta lag som berör, så vi vill möta MoDo först i en final.....' o.s.v. Skulle göra matchserierna extra heta

Bad_Brett: Trodde vi hade tagit position i play-in för att få slå ut knäckebröd och knätofs IF? Vi kan för all del köra på topp-4 också.

« · 2614902 · »