1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545477 inlägg · 4159 ämnen
« · 2617838 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Såg en snubbe med Modotröja på en studentfest i Luleå för ett par år sedan ;)

Werner: De var 1 år sedan

Gurkan: Nu måste vi surra om MoDo loggor istället !!

Gurkan: i början på denna vecka va? :)

KB: Såg en lastbilschaufför med en Timrå sköld i vindrutan utanför min lägenhet i Kiruna.

SPOODI: Jodå! Både i Sundsvall och Njurunda! Även västerut och i norra Hälsingland! Däremot ser jag mer Brynäsattiraljer än både löven och Modogrejer! Men det är väl så det ska vara, man håller på det lag som man är uppväxt med! 👍

SPOODI:
5 st modoiter uttagna grattis

Tom Topp: lugn nu ni finns inte ens i Sundsvall

Bad_Brett: Har sett en tjej med Timråmössa vid universitetssammanhang här i Umeå. Typ en gång på över ett decennium. Var som att få syn på en enhörning.

Tom Topp: nja, inte sett röken av timråit här i Umeå
Däremot har vissa här på jobbet förstört sina rum med allehanda konstiga färger
Smyger in lite rött, grönt o vitt där ibland

SPOODI: Intressant. Jag måste haft tur då, har aldrig sett det. På mitt företag har vi åtminstone 10 MoDoiter och jag tror många är Modocurious.

SPOODI: Vi finns överallt!!!

SPOODI: Din chef är smart och kan hockey, fortsätt gå i hans fotspår!!

Bad_Brett: inte ens i Stockholm blir man av med Timrå? min chef har en Timrå-pinn på sin rock ?

Saleva: Hemskt

Janne G: ni drar för lite publik. Sorry Janne

Smurfen:
Finns nån kuf här på jobbet som har en timråmugg, jättemärkligt..

Bad_Brett: Tyvärr så har jag en närmast kollega som går omkring med ett Timrå IK nyckelband , där av så var jag ju tvungen då att skaffa ett nyckelband också fast i dom rätta färgerna.

{5647}: Helt ärligt nu, och detta säger jag utan några som helst intentioner att provocera:

Har ni någonsin sett en kompis/kollega/whatever gå omkring i en Timrå-mössa?

Att bära Timrå-mössa är lite som att inse att man måste ät lapskojs/blodpudding/saftsoppa i skolan. Man vet att den existerar, men ingen skulle någonsin aktivt leta efter den.

KRB: De borde kunna få låna några från Modo om det är möjligt men det måste kanske bestämmas innan 15 feb och Modo lånar väl knappast ut om det finns risk att man själva spelar kval samma veckor annars hade nog Folin och Berg kunnat bidra med mycket smartness bakåt.

Bössa 68: Läser du texten så finns källor och de har hållit på varje år i 13 år och jämfört.

Keriksson:

Förbannat synd att Östersund är så genuint dåliga som de är i år,
Avdelningen hos Öik som är ansvariga för inköp av spelare har inte gjort det mycket bättre än HV71 tyvärr, fel spelare som inte varit duktiga nog…

Hoppas de lyckas köpa in några duktiga backar inför det negativa kvalet senare i vår

: /

{8225}: Det får vi verkligen hoppas, är som du är inne på en fördel att i god tid kunna förbereda sig. I HA blir det kanske en mindre fördel då både Västervik och Östersund lär vara klara långt före omg 52. SHL lär nog bli annorlunda.

Bössa 68: Jaaaa, Bernhard är kung även om det går knackigt just nu. Du är inte ensam att tro på honom.

Bössa 68: Hockeysäsongen pågår för fullt och som vanligt är intresset väldigt stort hos den svenska publiken. En sammanställning av betting.se visar att det görs cirka 940 000 googlingar, i genomsnitt per månad, på lagen i SHL och Hockeyallsvenskan. Cirka 62 procent av sökningarna görs på lag i SHL.

Bland lagen är HV71, Djurgården Hockey och Leksands IF i en klass för sig när det gäller googlingar i hela landet. Därefter kommer Modo Hockey, Luleå Hockey och Västerås IK.

Detta gäller Kalmar län, men självgoda Timråiter lär ändå gråta en skvätt.

Costanza: på tal om jaromir jagr, han vet var kryllan finns👍

Keriksson: Då gäller det att vara bäst i sista matcherna. Tycker man borde fått med sej en del poäng senaste matcherna.

Men lite som Oskarshamn då, kan kanske förbereda sej för det som väntar i god tid,
och möta ett lag som krigat för att slippa nedåtkval ända till slutet.

Hoppas inte MoDo hamnar i den sitsen att halka ner i kval i slutomgångarna

Bössa 68: Dom har ju verkligen inget grundspel öht, finns inga linjer, ingen strategi eller röd tråd i deras spel, allt i deras speluppbyggnad bygger på pucktransporter och improvisation.

Längesedan jag såg ett så svagt lag i allsvenskan.

{8225}: Fast de har 16 p upp till säker mark, räknar inte Karlskoga för de kommer gå ikapp Kalmar och de andra. Att ta in 16 p på halva säsongen när man endast tagit 21 hittills ser jag som en omöjlighet.

Bad_Brett: Fullkomligt obegriplig bedömning med tanke på att man kan ta en 5:a och titta. Ingen tröst för MIK om det kommer en avstängning efteråt.

Jan-Erik : så du menar att all sponsring är redovisad i alla klubbar?

{8225}: OP 2-3 med 24 sek kvar.

Keriksson: Ja, lite tungt, men finns ändå tendenser, så kastar inte yxan i sjön än

Keriksson: öik är nog rökta tyvärr!

Tarasov: Hur många gånger per säsong yttrar Fredrik följande ord:

"Vi som jobbar med hockey ser att..."

Gillar Fredrik, men känns som någon form av komplex att hela tiden behöva förklara hur "vanliga" supportrar och Lars Lindberg inte begriper vad som sker på isen.

Costanza:
Mygga!

Bad_Brett: Läget hopplöst för Östersund, de kommer definitivt få kvala i vår och risken är stor att jämtar som vill se annat än div 1 hockey får hälsa på i Övik nästa höst.

Bössa 68: Säsongens fulaste överfall av Engstrand på Modigs och domarna friar. Sjukt. Lär bli minst 5 matcher.

{8225}: ja vet du, ja tro jaromir hade visat var skåpet ska stå i shl trots 53 år! Snacka om att älska hockey.💖

{9315}: vad menar du?vilka lag vi möter är rätt?

eltifoso: Man borde blivit agent, men har tyvärr rättspatos, så det skulle aldrig funka,

fundera på att bli advokat också, men samma sak där. Har tyvärr samvete

Bössa 68: Stoppel o Wikegård gick in gratis, så 48 ska det vara

{8225}: Han spelar match i skrivande stund , hunnit med en assist hittills

Costanza: Här är en med rutin från stora matcher , dessutom Tjeck, nåt vi saknat väldigt länge

www.eliteprospects.com/player/8627/jaromir-jagr

SPOODI: rent ut sagt patetiskt av Stockholms stoltet🤑

Bössa 68: varken djurgården eller AIK förtjänar hovet

Framnäs: Älskar DIF-forumet ibland. De är inte nöjda med Brodin:
"Brodin, byt ut dig själv förfan, sämst på isen varje match. Skrämmande. Blivit ett förnedringsobjekt i HA numera. Random bönder bara åker in och välter undan honom. Som en jävla tomkartong hela karln! Pinsamt! Man kunde tro att han är en mjuk 16-åring på 50kg."

SPOODI: finns värre! Kolla djur-kalmar, 50 på läktarn ..

Ser att Brynäs fick iväg hela tre skott borta mot Almtuna i första perioden. Skickligt ändå.

« · 2617838 · »