Greenwolper: Är det nu MoDo vaknar och börjar tacklas och grisar runt med sina +90 kilon mot Miffona. Jag väntar och ser. Kanske blir skönspel. Bakomryggenpass och mål. 3p ska väl hem här. Tjoohoo!
{5647}: Modo öppnade bra men att Brynäs kommer igen till 3-3 är logiskt och fullt rättvist, sen får Modo in ledningsmålet efter en individuell prestation med 1,40 kvar och avgör matchen. Brynäs spelar mer som ett lag medans Modo mest sysslar med att 1 spelare dribblar sig till lägen. Sen är Brynäs målvakt väldigt väldigt bra!
Nja det ska verkligen till en uppryckning om Modo ska ta detta.
Övrigt måste jag säga att domarnivån håller nästan komisk låg nivå, här borde det nästan vara bättre att spela utan domare för det skulle nog bli mer rättvis för båda lagen så 😂
Charliejfz: De flesta av oss MoDoiter är rätt trötta. Känner av det ikväll. Finns som inte så mycket mer att ge nu. Spelarna verkar också ha tacklat av lite. Bygg ett bättre lag känns det mer som.
Costanza: Blir nog socialt slutspel för Modo. LHC nästa för RBK. Tror det blir vinst för LHC och därefter match mot Modo. Men fortsatt SHL spel nästa säsong vilket man inte var säker på för 10 omgångar sedan.
Elysium: Börjar undra om Bernie och Dalle lirar dataspel till 04:30 på morgonen. Måste ju hetta till mer där. Ser som ingen energi och då är jag trött. Kanske känner press och att det låser sig, det köper jag.
grimiss: Visar även på hur viktigt det är att ha ett spel som de flesta köper in på. Behöver inte ha de bästa spelarna eller att de behöver vara i topptrim. Får de alla att köra enligt plan så kan det gå bra. Stor-Finnen körde eget race och var korkad och dryg mot medspelare i omklädningsrummet (säkra källor).
{7426}: Någon som vet vad en loge kostar att köpa? När det hette Swedbank arena så kostade dom 300 tkr per år och sedan behövde man ha den i 3 år. Vill minnas det iaf
grimiss: Peter Kempe intervjuade honom i vintras och dom pratade om hans prestation bland annat, Rundbland tyckte väl att hans egen prestation varit okej men att det fanns saker han ville förbättra, sa inget om några skador eller annat.
Zinch : ja alltså jag hade velat se en intervju med rundblad. Fattar fortfarande inte. Kaptensbindel och allt. Undrar fortfarande om han är småskadad eller fysiskt begränsad på nåt sätt.
Att Modo gjorde en sån här säsong med både rundblad och råma som grava underpresterade är heeelt galet.
{10015}: Jo de minns jag han sa. Men hur ser han om man kommer som 37+ och säger ”nu vill jag spela för Modo” Ser hinken att om man ska spela mer Modo måste man hålla hög nivå i minst 2 år?
Koff: Samtidigt måste det finns en möjlighet för egna spelare att någon gång få komma tillbaka under förutsättning att dom faktiskt kan tillföra något. Nackdelarna nu är att NLA och KHL kommer att plocka spelare som inte platsar i NHL eftersom det finns fina pengar att tjäna, något som inte var möjligt i samma utsträckning för 15 år sedan.
Jag tror tyvärr helt enkelt att det kommer vara mer sällsynt i svensk hockey med återvändande stjärnor som fortfarande inte passerat sin peak.
Koff: Han har ju sagt att vill man inte spela i MoDo så ska man inte spela i MoDo. Sen vet jag inte vars den ribban ligger riktigt eftersom han jagar en spelare vars förstasspår är Schweiz.
{9315}: Instämmer i det du säger. Bra skrivet gällande elegantkyrkogård. Förstår att pengar styr. Men är jag felskapad om jag har tjänat gott om pengar och kan säga nej till miljoner för att få spela i mitt Modo? Hoppas Gradin oxå kan se i det du beskriver. Här är inget vilohem, här är klubben man offrar kroppsdelar för.
Koff: det är lite nu eller aldrig från min sida. har full förståelse om han väljer pengarna (även om jag då ska tjäras och fjädras som om jag vore timråit) men modo får inte bli en elefantkyrkogård dit gamla spelare kommer för att dö (dvs varva ner i lugn och ro)
kommer han hem i sommar så kanske modo kan få ett år av hög nivå innan han börjar dala
{10015}: När jag läser artikeln så känns det som att han inte vill komma hem. Han är av den ullen att pengar styr mest. Han kommer väl när han är 37 år och då man normalt inte har samma kvalitet. Då vill han bara fiska de sista slantarna han kan av sin karriär.