Rytter: Jag tror SSK blir farligare än folk verkar tro. Väldigt välcoachade med ett bra spelsystem och dessutom en bredd i laget som få kan leva upp till. Det som kommer bestämma deras öde är om Sholl i målet kan vara tillräckligt bra.
Rytter: Tror du är ute och cyklar. Tror Manning kommer axla den rollen väl, eventuellt med hjälp av Schilkey om han tröttnar på Stråhle tillräckligt mycket och vill bli avstängd resten av säsongen.
Koff: Vi börjar väl sakta se vilka som kan hockey när vi kokar ner det till Stråhle, Karlin, Kenttä och Gradin. Löven har en riktigt bra VD som snackar löpande med Widebro. Bra samarbete har det varit mellan klubbarna på den nivån.
Bad_Brett: Löven har spelarna för att gå upp, men har de ens motivationen undrar jag. Ingen verkar tycka det är kul att åka runt på isen där. Kan sprattla till då de är så bra på papperet.
Björklöven är trots allt luriga då de har massa transatlanter som lär tända till lita extra nu, samt en av seriens bästa målvakter. Är inte säker på att SSK med Tomas Såll i målet kommer imponera lika stort i slutspelet...
Bad_Brett: Håller nog med om den ordningen. Därför jag hoppas AIK väljer Mora (vilket känns mest sannolikt) och Djurgården möter Löven i kvarten så åtminstone ett av de lagen försvinner.
Bad_Brett: ser inte varför man skulle vilja undvika AIK eller Björklöven helt ärligt. AIK är överskattade och Björklöven är inte bättre än såhär under nuvarande ledning
Silfverkroken: Egentligen inte. Ni väljer såklart Nybro eller Almtuna. Längre fram vill ni undvika Djurgården, Björklöven, Södertälje och AIK, i den ordningen.
{7426}: Tack för svar! Finns väl både för och nackdelar med att välja lag i slutspel men det ger en extra krydda måste jag säga. Sitter orimligt länge och funderar hur olika lag kan tänkas välja motståndare och hur det påverkar oss. Antar att ni känner igen er lite hehe.
"Jävla skitregel, vettefan vem som har kommit på dom där jävla reglerna. Det är någon ny regel för i år som någon jävla pajas har kommit på. Det är för dåligt! Dom tog bort den för många år sen, och så ska dom tillbaks med skiten!"
Bad_Brett: Måste fråga er som varit i HA tidigare säsonger, hur funkar slutspelsvalet rent praktiskt? Är det tränarna som väljer lagen i direktsändning i TV4 (Cmore när ni spelade där då) efter åttondelarna är avgjorda? Eller hur funkar det?
Gusse: Osannolikt. Jag tror topp 4 går vidare till semi, då blire tyvärr inget derby. AIK kanske sumpade sin enda chans till SHL mot fucking Almtuna hahah. Då hade dem förmodligen fått DIF i semi, nu lär dem få Brynäs istället.
Vi kan alltså få Djurgården - Björklöven i kvarten och sedan Djurgården - AIK i semin. Tror vägen till SHL kom närmare för Brynäs nu. Är alltså otroligt viktigt att vinna serien i Allsvenskan
{5647}: Andraplatsen var enormt viktig. Om vi leker med tanken att Karlskoga och Nybro går vidare. Då kommer Brynäs välja Nybro. Hade AIK kommit tvåa hade de kunnat välja Blötröven för en behaglig 4-0-vinst. Nu kan istället SSK städa av Blötröven, och AIK måste välja mellan Djurgården, Karlskoga och Mora med seriens överlägste bästa målvakt. Wow. Detta kan bli kostsamt.
Costanza: Sjukt. AIK leder alltså med 3-0 mot Almtuna efter första. Almtuna kvitterar sent med uttagen målvakt och avgör i förlängningen. Nu kom SSK tvåa istället på bättre målskillnad och får förmodligen lättare lottning. Misstänker BIK istället för Mora, men det blir en fördel i semi också.