{5647}: Strulig oproffsig organisation har ju varit Modos varumärke sedan SM guldet 2007. Så lite ödmjukhet kan man ju eftersträva. Men japp, i år har vi strulat rejält. Säg det gärna en gång till nu. :-)
Vad har vi för exempel på toppspelare som lämnat för annat SHL-lag trots kontrakt? Sellgren hade varit så jäkla fin. Köp loss karln för bövelen, vad kan det kosta ens?
{5647}: Nu är du lite rolig. Som vilket nummer blev Anton draftad? A-landslag? Lagkapten i juniorlandslaget? Anton platsar inte i Djurgården. 13 forward idag. Ibland kan du göra gröt av oxfilé, bara den är rödvit. Och tvärtom.
SPOODI: Jo, men hade hellre haft enbart henne + kompanjon rinkside som i HA vid huvudmatch istället för gubbstudion. Tänk hur mäktigt Wahlbergs hyllning hade lyst upp tvsofforna.
{5647}: de intervjuade nyss Nord och han menar det är en slags slewfoot men isåfall måste de ju ta en 2a på Sellgren med som ju först isåfall låser fast Fernström när pucken ör 2-3 meter bort, trycker ner Fernström så han liksom blir irriterad o välter Sellgren när han reser sig. Det är KAMP rätt o slätt, vi ni ALLA hade varit galna om det drabbat en MoDoIt.
{5647}: Man ska inte lyssna så mycket på tyckare. De tycker gärna för att skapa klick. Därmed inte sagt att Timrå som förening inte haft alldeles för mycket strul i år. Är dock helt övertygad att vi kommer tillbaka starkare är på länge nästa säsong.
En sak som är jävligt roligt att se är DIF:s juniorkedja. Modigt att våga sätta ihop dem i en kvart och som de bidrar med fart och energi och är rätt obrydda och skapar lägen.
Bad_Brett: bara jag som njuter oändligt av krossen ? Jag håller alltid på Norrlandslagen men just löven kan jag inte förmå mig att heja på. Inte ens mot ett Stockholmslag och medias gullegris.
Tror Dif absolut kan utman Brynäs i detta slutspel. Nyckeln sitter som nästan alltid på målvakten och försvaret... får man fason på de bitarna är det 50/50 mot favoriten Biff Loman!
Bad_Brett: Borde bänka Kruger, Klasen och Axel Andersson? Snart kommer Rahimi med huvudtacklingarna 😂💤💤 "Han är en kass spelare, har lite svårt att hänga med" - Karlin
Först blir Pooley inknuffad i målgården. Situationen går över, men Pooley gör ingenting för att ta sig ut ur målgården. Snarare försöker han trycka sig på insidan av Hammarlund.
Därmed tycker jag att det är irrelevant att Hammarlund knuffar Pooley vid måltillfället. Då hade inte Pooley rätt att vara där.
Blir man inknuffad i målgården måste man någon gång ta sig ur. Det går ju inte att stå kvar där i en minut bara för att man blivit inknuffad tidigt i bytet.
Bad_Brett: Ja, jag tycker Pooley står kvar alldeles för länge i målgården. Han försöker inte ens ta sig ur. Visst får han en knuff så han kommer i i målgården, men han kan inte utnyttja det och stå där hur länge som helst.
Bad_Brett: Med tanke på att de åkte ned med bara 12 forwards och Powell redan klivit av så tror jag Löven kommer få det jobbigare än DIF. Ytterell är helt ok och ett tapp, men DIF har flera backar att tillgå.