Costanza: Urklipp: Enligt Norrbottenstidningarna ska Björklövens sportchef Per Kenttä ha kontaktat Fagervall redan i november för att kolla läget men då ville tränaren avsluta säsongen med Boden, som på torsdagskvällen kvitterade matchserien mot Piteå till 2–2 i hockeyettans semifinal.
Björklövens huvudtränare Viktor Stråhle har två år kvar på sitt kontrakt. Enligt NSD/Kuriren finns det dock ett missnöje i laget efter en grundserie som inte blev som de hade tänkt.
{5647}: Det jag kan anmärka på gällande Filip Eriksson är någon form av regelverk. Bedöms der att han spelat för få matcher borde han inte kunna väljas, men om han är valbar är det liksom bara patetiskt om Clara vinner.
Mora vann igår och matchen var väl som en kopia av de två första, men där Mora fick utdelning i pp framförallt. Då blir det lite löjligt när kommentatorerna plötsligt frångår den underliggande statistiken de ofta pratar om, för att bara bedöma subjektivt. AIK är större och tyngre, Mora är ineffektiva för att de tar skott från fel ställen. Problemet med det resonemanget är att den där statistiken tar hänsyn till vart avsluten tas ifrån. Alibiskott från blå blir ingen bra chans i en sådan statistik, men Mora vinner expected goals så det är inte bara usla chanser man skapar.
Greenwolper: Hade Nybro en väldigt väldigt liten chans innan, så försvann den nu när Växjö tar tillbaka Filip Eriksson. Allsvenskans i särklass bästa junior, som för övrigt rånades på guldgallret. Numera blir den utmärkelsen ungefär som jerringspriset där man inte längre röstar på bästa spelare/idrottare utan det blir mer av en popularitetstävlan.
För övrigt hatar jag det där med att flytta runt spelare. Östersund som helt riktigt tar hem Tim Juel kan irritera mig som fan, men felet är som vanligt Sveriges sämsta idrottsförbund med rikspuckot Larsson i spetsen.
Irriterar mig inte lika mycket på att Komarek spelade med J20, för så här det väl varit i 50 år? J20 har varit ett bra sätt för seniorer att spela sig i form efter skador osv. Där har det funnits bra argument, även om jag även önskar att man till slut ska ändra den regeln då mycket förändrats.
Tarasov: Krizan lirar också fortfarande. Hittade en artikel om honom nu som jag missat:
" – När slutspelet började märkte vi... ”vad håller materialförvaltaren på med?”. Det visade sig att precis innan vi skulle gå ut till match spillde vår materialförvaltare, bakom ryggen, upp en liten stänkare till honom. Det var några centiliter som han smög med, han sopade i sig det innan match."
Kultlirare, MoDo måste bjuda upp honom till Ö-vik nån match!
Rytter: Dusan är ett skämt och favorisera vissa spelare/lag, framförallt dom från Stockholm. Han är för mig en av det sämsta sportjournalisterna som finns. Ställer frågor som är totalt irrelevant
Dusan Umicevic ledde Hockeykväll och han sa att Linus alltid är bra i intervjuer, men sa att det är problematisk att intervjua någon som man inte har ögonkontakt med studion.
– Jag förstår att han var grinig och kanske missuppfattade han oss. Det var kanske problem med fördröjning också, säger programledaren.
Nej Dusan, det var inte ögonkontakt, grinighet från Linus, missuppfattning eller problem med fördröjning (haha vilken jävla dum förklaring) som var problemet.
Problemet var att ni är kass och ställer helt värdelösa frågor och ej kan göra en intervju.
{10015}: Har en sambo som jobbar på förskola, så blir alltid påmind, men i min Faktakalender står en massa 'fakta', men visst borde Rocka Sockarnadagen finnas med där. En dag alla borde uppmärksamma.
Fast jag rockar ganska ofta, eftersom mina strumpor kommit i ofas
KB: Som bonus , härlig intervju med matchvinnare Ingman. Ödmjuk,kaxig och lycklig samtidigt, fortfarande saknas några tänder efter finalavgörandet för ett år sen.
Randy Marsh: Enbart en dröm. Men det skulle ju vara lite standardvärvning. Alla tror att det är Connor McDavid som ska värvas härnäst, och då kommer typ Simon Robertsson istället och alla börjar gnälla😊
Insåg en sak efter intervjun med Widebro. Att det är Modo som har varit en stor del i min uppfostran. Att kämpa hårt, inte ge upp, att växa kontrollerad, rätt inställning, osjälvisk, vara en lagspelare och framförallt att vara ÖDMJUK! Minns Bengt Hedin sa ” är man inte ödmjuk så får man igen det” Tack Modo hockey! Nu går vi för guld!
Tyvärr blev det inget hockeyproffs av mig. Men hade jag det så hade jag alltid spelat i Modo hockey.
{5647}: Slog över lite snabbt på Färjestad-Rögle, måste säga att det gav mig ett litet leende på läpparna att Dennis Everberg rockar damaskerna i en gest till sin bonusson som har Downs Syndrom. Kreativ lösning!
Hugo Gustafsson i Växjö är skapligt underskattad, ett år kvar på kontraktet men en spelare jag gärna sett i MoDo. Påtal om Växjökopplingar är Karlström ledig efter denna säsongen.
Lulessss: Jaja. Troligt att han testar på Schweiz men osäkert om det blir långvarigt med tanke på hur granskad man blir där och hur få importer de får ha.