1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 501104 inlägg · 4187 ämnen
« · 2678988 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Haha, gillar i slutet när Norén åker fram och tar tag i en aikare som ser ut att vara 4dm längre.

bollan123: Mora spelare och Muzito-Bagenda krockar lite efter målet och det ser ut som Mora spelaren skriker något som får Bagenda att vända om o köra rakt in i hela Mora laget som firar och sen brakar det loss.

bollan123: haha vafan balla Gnaget ur?^^

Nucky: Vad hände där i slutet av matchen? Vad blev gnaget irriterade på?
Förövrigt vad håller Maione på med där? 😂 Slänger bort matchen helt

Nucky: AIK vilka dåliga förlorare alltså hahah

Bad_Brett: ..och där löste han(Norén) en farlig situation alldeles förträffligt

Silly: Absolut inte. Horribel defensivt och för gammal.

Tarasov:
Fan ...vad spelskicklig han är
Mathew Maione och vilken jävla bössa han har!
Om inte Norlinder kommer hoppas jag Hinken nyper honom.
Han tillsammans med en defensuvt stark backgeneral i 1: a backpar!

modomille: Dom är ju med och krigar i slutspelen, så tycker dom gör det bra, tyvärr gör dom det för bra med spelarutvecklingen, så de bästa försvinner varje år.

Ser dock inga bättre SHL-ambitioner hos de flesta andra lagen.

Västerås ska ju alltid gå upp i SHL likt flera andra lag som ständigt misslyckas.

Mora försöker nog med mindre medel bygga nåt på sikt, så tror absolut dom drömmer om SHL, men utan storplånkan

{5647}: Norén ställer till det IGEN.

DrCox: Hur kan man få IKO till OINK? Är inte vårt forum lite mindre fördomsfullt och korkat än Timrås?

Donald:
Skall vara klar för HV

puffe:
Mora verkar han en bra utvecklingsmiljö, i många år har det kommit både bra spelare och ledare därifrån.

puffe: Tycker också att dom gör en hel del bra saker som att ge unga killar chansen och inte förköpa sig som du skriver men jag ställer mig frågandes till om dom ens har någon SHL ambition. Sen har dom inte några vidare förutsättningar som leksingen här är inne på men målsättningen med idrott är väl ändå att vinna? Kan tänka mig att det inte är jätte kul för Mora supportrarna att klubben i deras hjärta verkar vara nöjda över att vara ett något bättre Almtuna.

Sv: Silly season
Gavelo: Wagner är ruskigt snabb men väldigt ineffektiv. Han har kommit till otroligt många frilägen med sin snabbhet men bränt 9/10 chanser. Men visst om han vill gå ner rejält i lön skulle det kanske vara intressant

DrCox: Det håller jag med om!

modomille: Tja nu får jag ta dom i försvar. Hade det funnits pengar så hade dom satsat som du säger. De lever med knappa resurser och underlag. En kommun på strax över 20 k där hälften håller på Leksand. Norr om Mora kommun finns det bara skog och små kommuner som Älvdalen och Orsa med ca 5 k invånare styck. Söderut är det Leksand som gäller om jag generaliserar lite. Det dom gör är också ett sätt att satsa och ett år kan man träffa rätt som man gjorde med Colliton.

Donald: Jag skulle kunna stå ut med OINK i SHL ytterligare en säsong bara för att få se Hv 70 miljonersbygge åka ur

modomille: Frågade inte dig. Kul med klubbar som inte förköper sej och som låter talanger spela. Tror Mora har en SHL-ambition, men alla behöver ju inte göra som ex.vis Löven, bara dynga in pengar på transatlanter. Mora har kanske en filosofi likt MoDo haft senare år, men har inte samma resurser. Har full respekt för det

{9315}: HV åker ur i år, HV åker ur i år….

{5647}: Tycker inte Norén är bra. Kanske trötthet eller nervositet, men har väldigt svårt att se att han skulle hålla för SHL.

Saleva: Det känns märkligt att domarna hittar pipan plötsligt i Mora. Jäklar vad AIK haft tur med domsluten. Inte för att de två utvisningarna varit fel, men spearingen och slashingen domarna släppte var flera snäpp värre.

Gavelo: jasek är perfekt för modo. bra i box play, bra offensivt, producerat i ahl, finland och shl, i ålder att han snart är i sin prime och nu gissar jag bara, vill säkert till nhl. tekar bra också, i nivå med josh.

kan absolut ta båda men centrar är ett större behov så jasek först.

Donald: han är klar för hv

Bad_Brett: William Ignberg Nilsson spelar shl nästa säs garanterat, frågan är vilken klubb som plockar honom. Hade inte tackat nej till honom med op och Sebbe i en 4e

modomille: Norén orsakar på egen hand ett flera minuter långt AIK-anfall. Det där spelet kommer inte hålla i SHL.

modomille:
De kämpar väl på ganska bra. Vad tror du Iko blir för typ av klubb om de åker ur då?

{9315}: Jag tar nog Wagner före Jasek faktiskt.
Visst är Jasek extremt teknisk och sevärd men Wagner är rejäl, väldigt transatlantisk i sin spelstil och uppenbart målfarlig, skulle kunna vara ett utmärkt komplement till Ranta

Bad_Brett: Wagner med NHL meriter spelar inte precis gratis i IKO. Sedan är han alldeles för dålig för att producera i en första/andra kedja så ska vi alltså då lasta upp 175-200k i månaden för en tredjelina spelare? Nej tack

Saleva: Ja och det är väl lite det som är min poäng. För några år sedan så satsade man mot SHL och lyckades men nu? Vad vill man? Tycker att Mora borde kunna vara mer än vad man är nu.

modomille:
Det är inte så länge sen de var i shl.

puffe: Ställer mig själv frågandes till vad Mora vill? Ja vad fan vill dom? Vad står dom för? Är dom nöjda med att vara en stabil HA klubb som är bra på att utveckla unga spelare? Varför satsar man inte mot SHL? Om Oskarshamn kan göra det varför inte Mora? Och vart fan är alla Mora supportrar? Ne just nu är dom en jävligt intetsägande klubb om du frågar mig.

Signature: Det finns någonting fantastiskt med Mora de senaste åren. De får en oerhörd utveckling på sina spelare. De spelar en väldigt rolig hockey och utan att ösa ut pengar.
Är oerhört svag för deras norska kedja, men jag misstänker att oerhört många är det.

Nucky: Precis, Mora är en sympatisk förening, ger talanger mycket speltid.

Geografiskt nära Leksand, men ändå sympatiska, på nåt sätt

Dessutom ser ryggen på tröjorna ut som en gammal MoDo-tröja från 70tal.

{9315}: Jo, jag är svag för Wagner.

skulle inte austin wagner passa in perfekt i modo? snabb som få, men också tuff och lite grisig och kan göra schysst med poäng. om det ska in en extra ytterforward tycker jag han kan vara ett alternativ

han och jasek kan få ett paketpris :)

Signature:

Som leksing håller man inte på Mora, lite som att Lövenfansen skulle hålla på Skellefteå ;)

mattias - 74: Mora värda segern så jag håller på dom. Domaren har tappat pipan efter halva matchen.

{10322}:

Hoppas Östersund nu använder sig av folk som kan bygga lag, ekonomin finns där…

grimiss: ja och det kommer med åren. sampo exempelvis har höjt sin aktie och vi får se hur norlinder presterar. ryktet är redan gott att modo utvecklar spelare men behöver såklart upp en nivå till nu

Saleva:

Och där kvitterar AIK med 1,12 kvar. Blir en spännande förlängning nu som det ser ut

Håller på AIK med av förklarliga skäl i denna serien ;)

Nucky:
Håller på AIK, hade varit kul med semi mellan dem och Dif.

puffe: Mora påminner (även i år) om oss i sättet dom spelar.
Rolig match!

{10322}: I den bästa av världar har Småland 'bara' 2 lag i SHL och 3 i allsvenskan kommande säsong.

Mardrömmen är att dom fortsätter ha 3 SHL-lag och 4 allsvenska, men då krävs det nog ett litet mirakel

{5647}:

Självklart, men hela diskussionen från början handlade om hur felbyggt lövens lag är totalt sett och mitt argument att det hade varit bättre att offra lite offensiv och kanske endast haft Pooley, schilkey och powell som riktigt offensiv spets. Lite som vi byggde förra året.

Sedan en jämförelse med brynäs offensiva kraft där jag tycker spelare som rödin, Larsson, indrasis, Scott, vesel mfl är bättre hockeyspelare trots färre poäng, då de överglänser lövensspets i arbetsinsats, defensiv, spel utan puck och bidrar mer över hela banan.

Detta har aldrig handlat om vad de kan bli utan vad de är, och just nu är de sämre hockeyspelare än de vi diskutetat. Sedan om det är stråhle eller deras personlighet som är problemet får framtiden visa.

Riktigt kul att Östersund klarar sig kvar. Karlins uttåg från Vvik får nog anses ha blivit en dödsstöt.

puffe: Frågan är om inte Norén skall ta en säsong till i hockeyallsvenskan, jag har väldigt svårt att se hur han skall klara av Shl då han har en del problem i allsvenskan, speciellt i markeringsspelet och fysiken.
Talang finns men han har ganska mycket att jobba på i det övriga.

JoJo2613: Läste att Västervik hade finansiärer som skulle pynta in en skuld på 900.000 för att reda ut situationen. Undrar om dom gör en banköverföring nu på måndag?

Men bra för Modo med ett lag, på hyfsat nära håll, man kan låna ut spelare till

puffe: 1-5 i fortfarande öppen kasse.

JoJo2613: Fast kommentatorn har en teori om att hemmapubliken kollektivt behöver tömma blåsan,
men med Ingman i laget vinner man serier

« · 2678988 · »