Bössa 68: Att inbördes möten går före en serietabell är så sjukt trist, Måste hockeyn bete sej som handboll, där man dödar all spänning i s.k. mellangrupper ganska tidigt.
{10015}: håller med, dusans skrikdjurgårdare producerar nada. Å dessutom placera han som beräknas gå först ( LP) i 3e femman är så j-a dåligt av lagledningen
Kryset: Småkronorna är förövrigt ruskigt svaga. Baserat på vad man sett hittills i turneringen är ingen spelare värd att gå lägre än fjärderundan. Ser ut som ÖHF J18.
Modomas: mycket bra de börjat lägga ut på youtube. Når flest ögon! Och gör ju bra reklam så fler kan bli intresserade av klippen. Mycket att fråga efter månadspremunation på modo channel när streamingjättar med stora kataloger har det nog svårt att få folk att premunera!
Smurfen: Måste finnas hur många klipp å filmer som helst folk har i sina mobiler från denna kväll , hade varit coolt å få uppleva fler klipp från denna magiska kväll !
Modomas: Precis, kan tycka att de borde släppa innehåll fritt och istället mjölka ur varumärket och intresset kring tidigare legendarer och kultspelare. Ta en tripp till USA/Kanada och sug in lite inspiration. Kan ge miljoner om stoltheten får ge vika. Få klubbar kan skryta som MoDo vad gäller kunglirarel.
{10015}: ja att låsa in content 2024 är ju idioti, inte ens Aftonbladet och expressen lyckas… Lägg ut i alla tänkbara kanaler och låt folk läsa där vi hänger mest.
Bad_Brett: Sen vi kom upp i SHL måste vi insett att vi inte behöver MoDo Channel längre. Och ska man vara ärlig så har MoDo Channel otroligt värdelöst.
Costanza: mäktigt firande på torget. Jäklar vad folk!
Här i Gefle-town har Brynäs-firandet lyst med sin frånvaro. Rätt pinsamt att kommunen inte drog ihop ett firande för Gävles största lag. Såg några enstaka med Brynäs-tröjor dagen efter, men annars helt dött.
{10015}: Damhockeyvärlden är smal i nuläget, så tycker det är rätt att försöka krydda med stjärnor för att få upp kvaliteten. Därmed ger man de inhemska något att tävla mot
{5647}: Trots att man inte tänker på det så är Övik en liten stad och det är inte särskilt många tjejer som spelar hockey här. Det är väldigt länge tjejerna tvingas spela med killarna i ungdomshockeyn. När jag gick i grundskolan här tror jag att jag kände till 3 tjejer som spelade hockey.
{10015}: Tidigare har kommunen betalat extra för att lokala förmågor ska få plats. Givetvis kan kommunen ha strypt det bidraget också, alternativt har man inte fått fram tillräckligt bra tjejer ett par år. Är skillnaden för stor blir det inte bra att ta in dem. Det hjälper inte en spelare som håller för låg kvalité att spela med stjärnor och tvärtom. Har man övningar som bygger på högt tempo och bra passningar och ett par spelare strular till det mest hela tiden då tempot är för högt.
Framnäs: Tror nog att Bengtsson hamnar i HA i sådana fall. Han var riktigt bra en säsong i Löven, men han har brottats med skador hela sin karriär tyvärr. Jag hoppas inte vi drar i honom alls.
Sverige borde tagit ut målvakten...