mattias - 74: Hughes lär ju vara rätt nära Norris han också. Kollar inte så mkt NHL men känns som han drar Vancouver rätt mkt själv. Makar har ju lite hjälp åtminstone.
Sen angående Silfverberg och Hedman. Återigen går ej jämföra. Klart Silfverberg haft en bra NHL karriär. Inget snack om saken. Men Hedman är en framtida HHOF.
Nej den har blivit bättre, tom råttan Marchand i Boston har lugnat ner sig nu när han blivit lagkapten vilket jag tyckte var helt fel val, man hade kunnat välja Pastrnak eller McAvoy istället
Fast Jakob hade dock en slags stjärnstatus i Anaheim, han var otroligt populär som spelare men Hedman är såklart bättre men man kan inte jämföra dom öht då de spelar på olika positioner
Hedman tillhör ligans bästa backar just nu men ändå är det ett par som är bättre än honom, det säger allt om vilken klass NHL håller.
Makar i Colorado lär få Norris annars blir jag väldigt förvånad
Apropå hemvändare, en del leksingar tror på allvar att Filip Forsberg skall komma till Leksand igen
mattias - 74: köööööör! Personligen bryr jag mig inte var folk skriver så länge det har med modo eller shl eller modoiter i shl att göra! Mitt flöde blandar dem oavsett ändå! 🙌🏻😃
Intressant jämförelse i veckans 7a: Efter 40 matcher har årets Modo alltså tagit 4 poäng mer, gjort 13 fler mål och har 9 bättre i målskillnad än fjolårets upplaga.
Lucas gjorde 2 mål och var +3 i Juniorkronornas 7-5 vinst mot Finland. Oliver Svensson gjorde en assist. Alfons Öberg var +2 i U17:s 4-3 seger mot Tjeckien. Milan Sundström gjorde ett mål men jag kommer inte ihåg vilka det var emot.
Sigge: Silfverberg åstadkom 0,45p/match över 13 NHL-säsonger. Uppenbarligen inte samma status som Hedman men lite mer än en brunkare var han nog.
Jag tror att de galet långa kontrakten, särskilt med toppspelare, är en stor bov i sammanhanget. Numera blir ju många inte kontraktslösa förrän i de nästan är i 40-årsåldern och då håller de flestas kroppar inte länge för att spela elithockey.
Bäckis, Lundqvist mfl lägger ju i princip av innan de långa kontakten går ut. Lite samma sak med Hedman, om det nya kontraktet hade varit 2 år istället för 4 år, så hade ju sannolikheten för en återkomst i Modo ökat drastiskt. Man kan gissa att Hedmans kropp kommer vara mer eller mindre slut om 4 år.
Sigge: Ja Hedman ÄR Tampa. Han kommer 100% få en tröja i taket där. Silfverberg är inte riktigt nära den statusen och karriären i NHL. Sen kan han ju få en tröja i taket i Gävle och är ju fint det a.
KB: Ja det går inte att jämföra med Silfverberg som var en brunkare i NHL. Att komma tillbaka till Brynäs var hans chans för en offensiv roll. Hedman däremot är en av ligans största stjärnor och numera lagkapten. Det lär ju vara rätt schysst att bo i Florida också.
Dexter : Även om det handlar om två etablerade NHL-spelare, så undrar jag om det ens går att jämföra deras karriärer där borta? Victor drivs att spela på den absoluta toppen i världen och har chans att vinna nästan varje år.
{10015}: Tänk om han hade gjort en Silfverberg och kommit hem. Förstår verkligen inte varför han inte kan spela ett år i MoDo. Han ska ju ändå flytta hem och har pengar så det räcker. Silfverberg - SM-guld 2012, kommer hem och Brynäs vinner (troligtvis) grundserien 24/25 och har en bra chans till guld. Snacka om LEGEND i Brynäs. Vi behöver få fram fler spelare som skänker sportsliga framgångar till Modo och inte till nordamerikanska lag.
KB: Alltid kul att höra Victor och extra kul att han ser till att credda MoDo titt som tätt. Roligt att han lyfter ungdomsverksamheten som fortsätter att spotta upp bra Ö-viksgrabbar till HG, om en tre år kommer Oscar Hedmans son upp.
Zource: Han kommer inte stå alla matcher i landslagsturneringen, möjligen att han står en av helgens matcher. Och som svar till grimiss så är det en fyrnationsturnering utan slutspel, således bara tre matcher för vardera lag - slut på söndag.
Jag tycker man ska satsa på Lassi mot Växjö direkt på tisdag om han är frisk. Vi behöver ha chans att ta poäng i samtliga 12 matcher som är kvar, och det får vi med Lassi mellan stolparna.
Zource: Nej, vi har en av SHL:s bästa målvakter, och bakom har vi ligans sämsta back up, med all respekt. Om Lassi kan och vill och är frisk ska han stå samtliga 12 matcher som är kvar.
Sigge: landslag är ju lite gamble , antingen skadad dom sig, får dyngpisk och tappar allt självförtroende eller så spelar dom bra som fan och kommer tillbaka i storform
Costanza: Har snackats om Kempes vara eller icke vara i Sverige efter NHL-tiden. Han säger i artikeln att det hade varit kul att komma tillbaka till MoDo och spela eftersom att han var här som junior. Sen säger han också att DIF är ett alternativ om de går upp och att han främst hejar på dem och att han bor där jadi jada.
I ett scenario där han vill hem undrar jag hur Hinken tänker.