1921ofHockey: Freddan kvar och blir headcoach pga enklaste lösningen. Hinken på 3 år till. Jag tror inte vi kommer satsa längre för att gå upp utan nu har vi en plan på 3 år. Med Hinken bygger vi aldrig ett stabilt SHL lag.
- tränarna (men behåll Rhodin) - kravställan i och runt föreningen - hinken - kapten, med Rundblad som C är vi ett förlorande lag - spelarna, det ser overkligt energilöst ut - back up-keeper (har vi inte haft en bra sedan..?)
Tkr fortfarande det var rätt att skicka Karlin, men varför tog man inte in en riktig huvudtränare istället?
Har Henrik Gradin gett upp? Det surras om backar hit och dit men det händer absolut ingenting
Det är beklämmande uselt, och vi fans förtjänar bättre än det här. Det enda som kan rädda den här säsongen nu är vi går upp i SHL, och helt ärligt: är det någon som verkligen tror på det idag?
Gusse: haha håller med. Drev mig till vansinne när det påstods att det var karlins spelide att åka ner i sarghörnen....
Klart oroande. Efter vinsten mot löven fanns det rätt tydliga signaler på att nåt positivt höll på att hända med gruppen. Men gamla synder sitter hårt och frågan är om det kommer ske någon varaktig förändring....
Bad_Brett: Aja, de försökte iaf något från styrelsen. Nästa säsong så börjar vi om igen. Kan vi kasta in Milan nu istället för de som tillför noll så man kan få lite nostalgi när man ser ryggtavlan. Han verkar kunna det där med pp. Inte fel att få lite inskolning i seniorhockey.
Bad_Brett: Skulle behöva dra ner speltiden på en del. Inte för att jag tycker att prestationen är direkt lysande på någon spelare idag. Jag tycker att MoDo har dålig balans när det gäller vilka signaler man skickar. Detta oavsett tränare. Man måste vara bättre på hitta balansen mellan förtroende och bänkning.
NuMo: Jo, men kalla mig sopa en gång eller ett par under en match gärna där du också förklarar varför.
Att bara hävda att en person är en sopa eller betydligt värre saker match efter match, utan att tillföra någon annan information tycker jag att det är förkastligt.
Blake: Är ju tyvärr inte omöjligt att det är så. Det spelar ingen roll om Freddan hare andra visioner än Karlin. Problemet är att han oavsett kommer ses som en del av det gamla av spelarna. Det här tog flera experter upp efter tränarbytet. Det bästa är att byta ut allt om man väl byter tränare.
Gavelo: Finns ingen coach som kan rädda det här laget. Laget spelar konstant utsida för det är enklast, skönast. Nästa gång sparkar vi spelare. Inte coacher.
Hinken på 3 år till.
Jag tror inte vi kommer satsa längre för att gå upp utan nu har vi en plan på 3 år.
Med Hinken bygger vi aldrig ett stabilt SHL lag.