1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546064 inlägg · 4162 ämnen
« · 2625065 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
henkeiskogen: Är en sån match ikväll. Pucken går ej in. Bara att acceptera

NuMo: Näsén är åtminstone inblandad i många av våra offensiva initiativ.

Håller inte med Tarasov om att Sampo har en bra kväll. Förutom Woods och Big Dick tycker jag Walli känns hetast bland forwards.

Gavelo: Hans betyg dras ner av hans psykoutvisning med 2.20 kvar förra matchen.

Gavelo: Modo känns allmänt lite loja, inte tillräckligt påkopplade. Poäng idag är väldigt bra gjort

Gavelo:

Rundblad är ju helt under isen. Men ikväll tycker jag att Näsén också saknar marginaler i sitt försvarsspel över hela banan.

Gavelo: Ska det vara så jävla svårt

bollan123: August Berg är för närvarande och senaste 5 omgångarna våran bästa back.
Han är rejäl, ordentlig och fysisk!

Vet inte om det är ett överbetyg till Berg eller ett underbetyg till övriga backar

bollan123: bra BP!

bollan123:

Det där gick ju bra,

19MoDo21: Där rök matchen säkert

Från Hörnefors: Det därhar vi inte råd med

{10015}: suck…

Randy Marsh: Så in i helvete onödigt Sam. Kan kosta oss matchen.

{5647}: Jaha det är tallar dom har på tröjan, jag trodde det var pudelsvansar efter som dom heter tik.

Grand Virus: Jag är inte övikare, jag bor på Alnön.
Men eftersom du påstår en sak, sedan inte svara MIG när jag ber om mer än dina känslor så svara du inte.

Skärp dig om du ska skriva här!

jonsson: Upplever att vi står dåligt placerade över banan också vilket gör att ingen passning hittar rätt

Bad_Brett:

Vi tappar pucken hur lätt som helst

Sigge: allt studsar fel, passningar 10cm fel och krockar o skit.
Snacka om att inte va i sync.

{10322}:

Nu är man så långsamma att man tom. krockar med varandra trots att det verkar som en motsägelse. Kontring snart efter det släpper vi till också.

Röglespelarna ser ju ut som Eric Heiden allihopa i jämförelse.

{5647}:
Tyvärr har det låst sig idag för ett par spelare för mkt. Men Ranta hör mkt bra hoppas vi kan hitta in i matchen igen.

JoakimE: Vigneault spelar som en junior när han försöker sig på en helt galen stötbrytning på offensiva blå.

{10015}: Det är ju som Lars säger chockerande hur dåligt ett PP kan vara med på pappret skickliga spelare. Inte EN enda passning på bladet är ju både skrämmande och komiskt

JoakimE: Svårt att skjuta när man inte ens kan passa till spelare som kan ta skott.

{10322}: Där borde nog Berg fått ett par minuter...

Vart det seriöst 3 skott på mål från 5 minutarn?

{10015}: Ja det hade kunnat kallas för tragikomik men det finns inget komiskt med hur dåligt det är.

henkeiskogen: Minns fortfarande med värme hur Belov tacklade. Rakt på kropp, noga med att inte vara nära träffa huvudet och aldrig utvisning.

Grand Virus: Hur vet du att reaktionen är överdriven?
Bara för att du påstår något utan att lägga fram några som helst bevis för ditt påstående mer än din egen känsla så anser jag inte att det kvalificerar sig som sanning.

Monno:

Angående Lehtinen så har otroligt många puckar nästan slumpmässigt hamnat otroligt långt ut som han tvingats sträcka sig ut långt med skridskon för att rädda. Var det vid målet han tom. var tvingad att dubbelsträcka ut benet för att nå den. Oavsett första målet var i alla fall ingen målvaktsmiss enligt mig.

Vid det andra känner jag dock inte igen honom. Han brukar vara snortät där efter isen. Men jag vet inte om det är en miss ändå, med tanke på att sånt händer även den bäste om det blir aningen otajmat.

Nu får vi hoppas på lite mer fart och intensitet från MoDo. De har verkligen fått John Blund-sand i ögonen som det ser ut.

Monno: Ironiskt att vår stora prestigevärvning får C:t från Wahlberg för att man inte vill ha en kapten som sitter på bänken, bara för att sedan knappt platsa själv.

{10322}: Det är sån fruktansvärd tragik i första PP

Framnäs: Inte bara jag som påpekat att det var filmning, så där rök det påståendet för dig. Förstår inte varför så många verkar bli arga för att jag påpekar att jag inte gillar filmningar likt dessa

Grand Virus: har sätt Ohlsson många matcher som alla andra här, Ohlsson är inte den som filmar 😊

Grand Virus: Reaktion överflödig. Hoppas det stillade ditt besök här.
Uppladdat:

500x0-img1524.jpeg

Trilske: Vet inte om jag håller med. Finns egentligen ingen anledning att satsa på det viset när man kommer rakt framifrån, dessutom halvhakad av annan spelare vilket gör att han är sårbar.

{10322}: ignorera snorungen. Bara här för provocera. Han kan inte hockey

Gavelo: Reaktionen överdriven. därav filmning, hoppas det stillade ditt intresse

Grand Virus: Jag förstår att det är en öm punkt med filmningar med er trupp. Det måste vara jobbigt att projicera på andra.
Ohlsson skulle om han filmar lagt sig ned eller tagit sig för ansiktet. Han rör hakan litegrann precis som man gör när man fått en smäll på hakan och nu spelade han inte med tallar på bröstet så han kastar sig inte till isen.

NuMo:

Det är lite min poäng. Om jag nu tolkar dig rätt, dvs att man numera t.o.m. straffas för vad dom kunde ha skett.

Vilket i förlängningen leder till att spelare kommer undvika fysiskt spel i allt högre utsträckning.

Jag ser ett problem med det.

Med det sagt inte så smart att hoppa in en tackling, sätta upp armbågen och komma in som tredjegubbe.

Grand Virus: Jag repeterar; du kan inte hockey. Vi är klara här, du kan gå nu.

Nesse: Nä spelsinne bör han ju rimligtvis ha kvar.

Monno: jag tycker det är lite lustigt att Rundblad inte håller som point i pp. Känns inte som att den fysiska nedgången som kommer med åldern ska ha så stor betydelse där, snarare att man med erfarenheten ska kunna ta bättre beslut.

Grand Virus: Du ser en filmning någonstans där ingen annan har sett det. Där har vi problemet, att du inte vet vad du kollar på.

Grand Virus: Hur vet du att han inte träffade?
Jävligt intresserad av vad du har att säga som försvara ditt uttalande om filmning?
Shoot!

Grand Virus: Du kan inte hockey. Det var ingen filmning. Du kan inte hockey.

Grand Virus: vi har tillräckligt med dåligt genomtänkta hockeyåsikter själva. timrås bidrag är inte nödvändiga

{10322}: Oj. Jag tycker inte att filmningar tillhör hockeyn.
Gullig du var som kontrade med Du kan inte hockey. Där har du fel

{10322}: Oj oj, nu känner sig tikarna jagade.

Sen för att klargöra för er som anser att det är Rubins ”fel” på första målet, och det är det inte.
Varför:
Som back håller man alltid sin egen gubbe, alltid!
Rubins går med sin gubbe klockrent och Rundblad har sin gubbe.
Det är alltså Rundblads gubbe som han ska hålla borta från kassen som gör målet.

Grand Virus: Filmningar? Du kan inte hockey.

« · 2625065 · »