1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545915 inlägg · 4161 ämnen
« · 2625316 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
modomille: Tycker inte alls att jag överdriver, Oregan har inte varit bra i Modo, kanske kan man skylla på skador, ingen bra försäsong etc men faktum kvarstår att han inte alls är en spelare som gjort någon skillnad och jag ser inte alls mycket i den värvningen varken nu eller historiskt.

Nu spelar det ingen roll, vi har det laget vi har och det måste fungera om vi ska hålla oss kvar.

Nucky: Fast nu blandar du väl ihop honom med Hutsko? Oregano blev klar den 20:e september, mindre än en vecka efter att SHL startade. Olausson blev klar den 27:e november och Sallinen blev klar den 4:e december. Viss skillnad.

Gavelo: helvete man man hejar på Linköping just nu! Hv har gått bra på senare tid, 6 segrar senaste 8 o riktigt bra hemma. Hoppas dom får en svacka nu!

Gavelo: Nja nu överdriver du som vanligt. Sen sa jag inte att O'Regan var en bra värvning utan att han är godkänd värvning.

modomille: Väldigt svårt att argumentera för amerikaner som gör sin första säsong i Shl och därför per automatik är bra!

Lite som att säga att Berg är Shl’s näst bästa back på Torsdagar.

Confusius: Måste också se till vad som fanns på marknaden.
Är rätt nöjd med ORegan om man tar i beaktande att Luleå värvade Olausson och MIF Sallinen vid ungefär samma tidpunkt.

Confusius: Har verkligen Sam varit så lyckad? Han gjord 7 poäng på de 5 första matcherna. Därefter har han åstadkommit ytterligare 7 poäng på de resterande 24 matcherna.

Och som bland annat jag och J F K har varit inne på tidigare, så är han en svår spelare att hitta en plats för, då han egentligen är för dålig defensivt för att centra en tredjekedja, men är lite för långsam och trög i tanken för att centra en toppkedja.

Jag tycker tyvärr att han har varit ganska blek efter hjärnskakningen han fick, bortsett från ett fåtal matcher där han har varit sådär dominant som han var början.

Tror problemet med Hinkens filosofi om att hitta de där oslipade diamanterna, är att det inte finns några Västervik och Tingsryd i SHL där dessa spelare får chansen att ha lekstuga och ösa in poäng. Man ser till exempel att en spelare som Hutsko har färdigheter, men när självförtroendet är i botten och han inte får någonting gratis, så blir det en negativ spiral.

Tarasov: Precis. O'Regan är den som har bäst poängsnitt av dom Nordamerikaner som gör sin första säsong i SHL. Sen kom skadan men det kan man inte lägga på hinken såklart.

modomille: Vad är det som Oregan gjort/gör som får han godkänd i din bok?
Själv tyckte jag Ranta var värdelös första 20 men har äntligen börjat hitta rätt även om han verkar vara väldigt svår att spela med.Hutsko har få matcher innanför västen i Modo men har inte en enda poäng hittills vilket såklart inte är godkänt i någons bok, dock tycker jag han försöker och utmanar vilket man inte kan säga om Oregan.

Nu spelar det ingen roll vilka som är dåliga eller ej, Modo måste göra det som ett lag och idag var vi inget lag.

Confusius:
Vad är kriteriet för en misslyckad värvning? Tänker iom att vi är sent in på marknaden. Walli höjer exv vårt lag, sen är det ingen toppspelare men hade han varit det så hade han knappast valt oss.

O Regan…tja alternativet är att köra med EJK/Niederbach

Confusius: Håller inte med om att O'Regan och OEE är misslyckade värvningar. Speciellt inte OEE. Tror du glömde att lägga till Ranta som lyckad med.

Confusius: Huvudet på spiken

modomille: "Efter regn kommer solsken" /Roland Järverup

Confusius: "Dock så måste folk naturligtvis få ifrågasätta, det är det som gör ett forum levande!"

det finns vissa på forumet, man får ta åt sig om man vill, som tar personligt illa vid sig om man skulle antyda att någonting är ett problem med modo. det är ofta samma personer som också inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt utan det är svart eller vitt. lyckligtvis är det inte särskilt många och dom flesta kan argumentera för sin sak och har heller inga problem när någon lägger fram argument för sin sida. 8 av 10 sköter sig väldigt bra

Nacho: Percy Nilegaard storlek på den hakan! 😉

Bad_Brett: Hoppas vi såg det sista av Rundblad i afton, sämst på plan återigen.
Vid fem minuters pp lyckas han kasta bort pucken fem ggr, minst!!!
Lyckas stå och bara peta på en Röglespelare visd ett nollmålet, kass bakåk och helt ofarlig framåt.
Hade det varit omgång fyra hade jag kunnat acceptera men nu är halva serien spelad och han blir bara sämre och sämre.
Hoppas Hinken hinner hitta något annat o byta bort Rundblad

Nucky: nej, inga matcher betyder någonting alls. det har du gjort klart och tydligt

modomille: Du kan nog lägga till O'Regan och Hutsko där!

Så Rundblad, Ruohomaa, Walli, O'Regan, och Hutsko, har väl ändå varit misslyckade, så här långt bör tilläggas! Och tar man i, så kanske man även skulle kunna lägga till OEE där.

Misslyckade: Rundblad, Ruohomaa, Walli, O'Regan, Hutsko, OEE

Lyckade: Lassi, Rubins, Vigneault

Kanske lite hårt mot Walli kanske! Jag tycker han presterat exakt vad jag själv förväntade mig. Men den värvning ifrågasatte jag redan från början, och gör fortfarande! Jag förstår dock att man ville få in mer fysik.

Självklart ska ALLA kunna ifrågasättas, allt annat är enbart enligt!

Tycker jag själv att någon av Karlin och Hinken borde bytas ut? Absolut inte, dom har frisedel även nästa säsong!

Dock så måste folk naturligtvis få ifrågasätta, det är det som gör ett forum levande!

Framåt MoDo!

{9315}: På Torsdag möter vi Leksand vilket lyckligtvis inte är en 6p-match, så den har vi råd att torska.
Kanske skicka damlaget till Dalarna så grabbarna får vara hemma och träna tills Lördagens match mot IKO som faktiskt betyder nåt, eller vad säger du BG?😆

Bad_Brett: Riktigt dåligt

Kanske matchen mot Luleå tog ut sin rätt mer än vad vi tror !

Confusius: jomen matematiken är väl inte superkrånglig. innan dagens drabbning var hade modo 15 vinster 15 förluster så singla slant om utfall. 22 matcher kvar ger väl ungefär 10 förväntade segrar, summerar till 25 allt som allt. historiskt är trenden att lag behöver 23/24 för att hamna på 10e och sista placering för (play-in till) slutspel.

i samma sväng kan man kolla till vad som krävs för kval, och där är gränsen 21 sammanlagda vinster. med 21 matcher återstående är det alltså klart tidigt att ge upp på säsongen. modo behöver ta sig ur en svacka, javisst, men slutspel är närmre trenden än kval.

så nu får vi som kallar oss supportrar rycka upp oss ur säsongsdepressionen, sluta klaga så förfärligt, och samlas bakom laget

NuMo: Intressant att se på repriserna hur många av spelarna bara står och glor som fån på målen, medan Rögle-spelarna kastade sig med huvudet före även långt efter att matchen var avgjord.

{9315}:

Det ser ut att vara något som inte ”lirar” enligt plan…fast de ”vill vinna”

Det är grus i slipstenen för tillfället!

Gavelo: Du fattar vad jag menar.

19MoDo21:

Synd att de Modoiter som kommer fri med målvakten verkar tro att de är Pavel Bure och bestämmer sig för att dribbla pucken över mållinjen i stället för att ta avslut medan det finns vinkel. Tycker att det antyder lite brist på jävlar anamma. Att inte ta läget när det kommer utan vänta ihjäl sig till det är för sent.

{10322}: Är det katastrof att hamna i kval för en nykomling tycker du?

Keriksson:

Riktigt getingbo från plats 9 o neråt

Lilla titten på tabellen säger att vi är på slutspelsplats visst.

Gavelo: Konstaterade vi inte ganska nyligen att MoDo är den bästa nykomlingen i SHL på 10 år? Trenden är lite svår att titta på då vi haft ett väldigt svårt spelschema bakom oss.

Du är alltid överdrivet defaetistisk. Ingen är nöjd med kvällens insats, men det är inte den katastrof du målar upp.

modomille: själv tycker jag att Vigenault har varit idel mellanmjölk sen skadefrånvaron.
Dock inget man kan lasta Hinken för.

Fullträffarna han värvade i allsvenskan är dom som burit oss dit vi är nu.

Bortsett Lassi har han mest bara dragit nitlott i min bok, men nu är vi där vi står och får hoppas det räcker för att hålla oss kvar.

Sen vet jag inte om någon annan sportchef gjort ett bättre jobb.

Sjukt svårt jobb. På papperet tycker jag han gjort det han skulle, sen att dom spelat som en påse skridskor stundtals är knappast Hinkens fel.

Däremot skulle jag vilja se en attitydförändring hos vissa.
Nya tag efter helgen.

{10015}: Tack Frölunda!

Äckliga Leksand hjälper ju inte till mycket heller.
Rövlunda litet tack iaf.

henkeiskogen: Ist för att bara titta framåt så kan du titta på trenden, Modo är på väg mot kval mer än något annat lag i ligan.
Kan vi undvika kval, absolut men att påstå att vi ENDAST hamnar i kval för att vi förlorade mot Rögle är bara ignorant.

KRB: jag lovar dig att alla i laget vill vinna

modomille: Fantastisk lördag. Herrlaget, J20, J18 torskar och även damlaget går mot förlust.

Bad_Brett: Helt enig, vad är det frågan om, man vill ju se krig på plan, nä sur mellanmjölk. Har vi ngn idrottspsykologi på forumet som kan förklata

Dessutom vann iko mot Leksand så nu e väl dom heltaggade igen inför torsdag... Leksand som hade 6 eller 7 raka vinster. Dessutom är iko på g uppåt. Fan att vi spelade värdelöst idag!

Bad_Brett:

Jag trodde ockå MoDo skulle känna sig stärkt av segern borta mot Luleå senast,
Dagens prestation gör då åtminstone mig orolig för första gången i år, trots en del poäng i försprång till de två sista platserna,

Det är något i omklädningsrummet som inte är som det ska, finns det ett svart får i truppen som drar ner lagviljan att vinna?!

henkeiskogen: Precis. Är en dag imorrn med har jag hört.

Bad_Brett: 20e matchen av 31 spelade som modo gör 2 mål eller mindre efter full tid*, blir svårt att vinna matcher med den offensiven. det kräver att defensiven är supertajt och att lassi står på huvudet, vilket har hänt men såklart tufft att begära hela tiden

*två matcher gjorde man 3 men sista i öppen, behöver jag förklara skillnaden för någon blir jag mörkrädd

men som sagt. tur att det inte var en viktig match iallafall

Greenwolper: hoppas det gick bra med sam.

Bara töm å glöm nu

NuMo: En förlust mot ett lag nära oss och nu är det kval som gäller igen. Ja nog slutar man aldrig förundras över detta lags supportrar.

Det var en skitmatch. Nu vänder vi blad och tittar framåt.

Nacho: Hamnar Modo i slutspel så donerar jag 25 000kr till valfri del inom Modos organisation.

Nacho: Sticker ut dubbelhakan och konstaterar att trendbrott sker mot MoDo. Nu ska jag måla en vägg, se den torka medans jag äter bridgeblandning med Boule-vm bakgrunden så man får lite underhållning idag.

Nacho: Vill du utveckla det?

Gavelo: Tror också MoDo kommer kvala tyvärr

jonsson: och FBK mot Örebro...

Gavelo: sticker ut hakan och säger att Modo hamnar i slutspel :)

Gusse:

Positivt: Mina Julstjärnor (blommor) har stått sig ända till nu. Kommer de att vissna innan Modo hittat formen igen?

Anmälan på rögles filmning? Lam match idag

« · 2625316 · »