1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545921 inlägg · 4161 ämnen
« · 2625971 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
Då har vi säkert nått nytt på gång!
Med tanke på hur Råma presterat så är detta helt rätt! Bra agerat Modo!

jonsson: Skumt som bara den, nu när finnen vaknat till lite grann. Hade varit skönt att skeppa bort typ Niederbach som aldrig kommer ha SHL-nivå i sig, men Ruohomaa nu när Vigneault missar matcher?

bengt88:

Finns det något på marknaden då, 1:e center?

MoDoNörden: Om Ruohomaa lämnar samtidigt som Vigge blir skadad måste det betyda att vi har värvat

MoDoNörden: Jäklar, tar det Rundblad på köpet också?

Gavelo:
Sen på bollen men O Regan kan jag absolut se som nödvändig då Niederbach inte riktigt höll för en förstakedja. Hutsko…. Kan ifrågasättas men där såg man som en breddvärvninh med uppsidan.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Framnäs:

Tycker det räcker med följande:

Hursko - O'Regan - Ranta
Aagaard - Dickinson - Woods
Walli - Ruohomaa - EJK
Södergran - AP - Ohlsson

{8225}: Der beror lite på hur allvarliga hjärnskakningarna är. En allvarlig är värre än flera milda. Om han åkt på en ny tyder det dock för att han har lätt att åka på dem, vilket vore bedrövligt.

Frontschwein: Ja, inte bra om man får flera hjärnskakningar, tyvärr ackumuleras oftast skadorna, så är det hjärnskakning hoppas jag han får lång rehabilitering, även om han är en oerhört viktig kugge i laget som ska stanna kvar i SHL

Saleva: Klart grabben ska ha en lön han kan leva på, är ju dåligt med soppkök i centrala Toronto

Framnäs: Nu glömde du Niederbach

Frontschwein: Finns väldigt tydliga procedurer kring hjärnskakningar nuförtiden, tack och lov. Hjärntrappan är ett bra verktyg för att säkerställa att ingen återgår till aktivitet med kvarvarande symptom.

Jag hoppas verkligen att OM det är hjärnskakning på Sam att man tar det säkra före det osäkra.
Han är en grym hockeyspelare när han är på topp, men jag hoppas att man safear ifall det är nåt sånt.
Hockey är en sak, men familj och ett bra civilt liv under och efter karriären är betydligt större.
Dessa jävla huvudskador. . 😞

Jag tror dock att det är få psykopater i våran liga som medvetet vill skada motståndare så det blir bestående men.

Vi ligger inte sist, och jag hoppas laget taggar till lite extra och tar ett extra skär för big Sam !

Än är vi inte degraderade!

JoakimE:
Ja han förtjänar verkligen en miljard..

Nu när troligtvis Sam är borta ett tag hoppas jag att någon av alla centrar vi har fattar alvaret och går in och visar varför Hinken värvade dem. Dickinson (och även EJK utifrån hans förutsättningar) har ju fattat. Kom igen nu, det är faktiskt lite allvar nu. Vakna!

Silly: Satan va han förtjänar det kontraktet dock.. Så jävla glad för han om han kan ro iland det där! Har alltid tyckt att jag sett ett par växlar till för den där och det bevisar han verkligen iår och det finns nog ett snäpp till också vilket toronto nog är glad över

Marrdin: Kändes rätt identisk med smällen mot Frölunda av broder Folin. Lär vara hjärnskakning igen tyvärr.

Tänkt över forwardssidan nu. Inte mindre av en chansning än Hutsko och O’regan, men jag hade gärna sett Filip Ahl hos oss.

Marrdin: såg ju riktigt groggy ut

Framnäs: vet vi att det är hjärnskakning? Tänkte på nåt i buken när jag såg smällen, även revben.

Ska vi tippa på att Sam missar 11 - 12 matcher?

Vi måste alltså möblera om kedjor:

Walli - O'Regan - Ranta
Aagaard - Dickinson - Woods
Hutsko - Ruohomaa - EJK
Södergran - AP - Ohlsson

Alt. att vi tar tillbaka Jacobsson, då står det mellan EJK och Ohlsson vem som blir extra i så fall.

Rinkside-gänget lyfte fram en av semifinalmatcherna mellan ifb och dif som den "galnaste" matchen ifjol.

Möjligtvis att jag är färgad men rent objektivt bör väl våran match 4 mot diffen (6-7) ha varit snäppet värre?

För där snackar vi öppna spjäll och svängdörrar.

KB: okok…lite otydligt på hemsidan, men känns ju ovärt att betala extra men bara kunna se MoDo när det är studiomatch. :)

Padrone78: Man får väl typ studiomatcherna i det paketet? Bara värt i längden om man följer Frölunda.

S-vikaren: obs….i det paketet får du inte SHL…

Nesse: är väl mängden istid som ligger i potten för spelarna, snarare än att sitta på läktaren. Är man iskall borde man inte få många minuter per match. Bygger ju på att nån kan göra jobbet bättre iofs, ett alternativ vi kanske inte har.

Saleva: Men den var inbackad va?

Marrdin: fast bänkningar på spelare som är tänkta som bästa back/forward i ett lag sker väl inte direkt ofta i nhl heller? Vet att Laine satt på bänken någon match denna säsong, men han har ju varit en spillra av sig själv i flera säsonger. Man brukar väl i huvudsak använda bänkningarna mot oacceptabelt beteende, t.ex. sen till träning eller idiotiska utvisningar. Tror knappast det går att skrämma igång våra tilltänkta toppspelare

Robin Ztorken L: Nog inte nöjd alls men är Folin bättre blir ju frågan?

Robin Ztorken L: det pratas om att det är bra med konkurrens om platserna osv men ser inte att man tar till bänkningar i den utsträckning som tex i nhl, vem i lagets topp 3 backpar och 4 kedjor är seriöst orolig att mista sin plats om man inte steppar upp? Der man brukar göra är väl snarare att ge istid i lägre serier för att skörda frukten senare, eller ha backup för skador. Undrar om inte det är lite skyddad verkstad i shl.

Gavelo: Undrar hur nöjd han är med Rundblad???
Är väl dags att bänka, alternativt låna ut till Allsvenskan.

erjo:

Nu är DIF 2: a

SPOODI: av den enkla anledningen att vi inte har tillräckligt spetsigt lag för att satsa på fyra kedjor som ska göra mål. Vår fjärdekedja ska ha som målsättning att gå +/- noll och avlasta varje match, inte göra massa mål.

mrpm:
Niederbach eller Oregan går nog in som center och då blir det en öppning på en kant.
Läser man mellan raderna så är Karlin inte helt nöjd med AP’s prestation hittills.

Gissar något i stil med
Hutsko-Oregan-Ranta
Aagaard-JD-Woods
Södergran-Ruohoma-Niederbach
Walli-EJK-Olsson

Jacobsson/AP

mrpm: han spelade inte mot kalmar i fredags heller, skadad eller sjuk? tror iaf inte att det inte har något med ev hemkallning att göra att han inte spelar, sen kan det hända ändå

men det mest troliga är sam ut, ap in ändå

Tro om man plockar hem Jacobsson nu när Vigneault är skadad? Spelar inte med Västervik nu heller.

SPOODI: Att signalera att bästa målskytten skall sättas i 4:e för att han inte gjort mål på några matcher till förmån för importer som knappt gjort en hel bra match tillsamman och som dessutom gjort 1/3 mindre mål är väl ändå riktigt riktigt korkat!?!

Gavelo: att spela en fjärdekedja betyder inte så mycket i MoDo du får dina minuter iaf

SPOODI: Men snälla sluta, Sätta lagets bästa målskytt i en 4:e för att han inte gjort mål på några matcher 🤯

erjo: varför? Han kommer göra sina mål oavsett. Dessutom inne i en riktig svacka. Varit bra med EJK tidigare säsonger

erjo: hyfsad utdelning idag, två för damerna, tre för j20 samt en för j18

SPOODI: förlåt men det hade varit helt otroligt jävla korkat att sätta Aagaard i en fjärde.

MorganaLefaey: Det är ju precis det jag säger, Det är svårare att vara spelfördelare än att ha andra roller och därför tycker jag att det blir lite väl ”enkelt” att gnälla på en 21 åring som har den rollen i ett ”nybörjarlag”.
Visst gör han misstag och tar ”konstiga” beslut vilket det är enkelt att sitta på läktaren och tycka utan att själv förstå hur det är där nere på isen men man glömmer lätt vilket otroligt bra hemjobb han gör allt som oftast och det är sällan för att säga aldrig som han tar korkade utvisningar för att han inte hänger med sin markering, det tycker iaf jag ”speaks a lot “ om hans karaktär och talang.

Sen kan man såklart diskutera Oregan , Hutsko etc etc men som du säger, vi har det laget vi har.

Frontschwein: Tror också att vi kan räkna bort Sam i grundserien. Därför måste AP och andra börja köra som att det vore final nu.

SPOODI:

3 - 0 redan till DIF; konkurrenterna är förvarnade, måste vara en mardröm att möta DIF i ett kval nu när de börjar växla upp.

Saleva: är det ÄNNU en hjärnskakning är jag rädd att det är färdigspelat för den här säsongen. Med tanke på historiken och risken att kliva på för tidigt med komplikationer som kan bli långvariga är detta ett ytterst tråkigt läge så jag hoppas att det arbetas febrilt nu med en hyfsat varande åtgärd. Gissar på att AP ersätter Sam rakt av

MorganaLefaey: Fler spelare måste lyfta sig framöver om vi ska klara detta. Ser liksom inte det där kriget varje match som MoDo snackade om innan säsong. Sen är de flesta bra motståndare i denna liga, men vill se mer krigande i varje situation.

Kollar Dif-Västervik. Fin hjälm på Eltonius

« · 2625971 · »