1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 335711 inlägg · 4160 ämnen
« · 2629391 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}: Det är kvav stämning i Örebro, man har hängt upp banderoll på arenan som kräver Hedbergs avgång,
Man värvade helt obegripligt Mareins för 600K i fjol och nu har dom byggt ett ganska uddlöst lag till denna säsong.
Skyller man detta (fiasko?) på Hedberg som jag tycker är en fantastiskt kompetent och sympatisk tränare så är jag 100% säker på att problemet sitter i Örebros sportsliga ledning!

Övrigt vinner Örebro ikväll, Malmö har ju halva rosengård på skadelistan

{9315}: Är Modo påkopplade så blir det en jämn match, är man inte det så blir det torsk.

{7426}: Hutsko gör 2mål idag. Helt övertygad. Pojken gillar inte Oskarshamn

Känns som att Hutsko kommer tysta alla kritiker idag. Släkten är värst, det är sen gammalt. Pojken kan hockey och han behöver islossning idag både för självförtroendet och självkänslan för resten av säsongen. Han är snabb och skicklig. Jag är förväntansfull.

{9315}: bra känsla, tror dom mosar Oskars! Oskars har gått för bra för länge och tror Modo börjar hitta tillbaka post-råma till kärnan! Kan man bygga på p2 igår, få en bra start tror jag självföetroendet kommer tillbaka (Antijinx).

Gavelo: på förhand en jämn match idag, skiljer en poäng till modos fördel i formtabellen, oskars sämsta hemmalaget och modo på elfte plats borta

jag gör som jag brukar och lägger ett spel på modos motståndare och närmsta konkurrenter... dock svårt att lägga rätt spel på örebro-malmö

Greenwolper: tycker dom bästa offensiva prestationerna från ranta kommit när han kör sina solo-raider, han har en förmåga ibland att bestämma sig för att han ska fram och pucken ska in.

NHL Central Scouting hade listat spelare inför draften där LP hamnade på tionde plats, och Sigurd på 84:e. Européernas lista alltså.

SPOODI: Lassi kan dra... ahl säkert... Linus S känns orealistiskt...

Rädd att Lassi drar till NHL nästa säsong :/ vad finns det för intressanta målvakter? Anton Forsberg känns som han kommer 25/26?. Linus Söderström?

Gavelo: I like those odds!👍

Greenwolper: Om vi slår Oskarshamn i morgon samtidigt som Luleå slår HV71 så behöver HV71 öka sitt poängsnitt från någonstans runt 1,12 p/m till 1,68p/m för att komma ikapp Modo om vi förutsätter att Modo fortsätter med sitt poängsnitt om 1,39p/m säsongen ut.

För att sätta det i ett sammanhang så behöver HV71 hålla samma poängsnitt som Skellefteå resten av säsongen.
Inte omöjligt men jävligt svårt.

Werner: 10 har man ju sett endel potential i. Hoppas det kan släppa helt för honom. Gillar ranta. Måste bara få mer hjälp kanske.

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-01-11 Hemma
Donald: Oj, fick lite Campese-vibbar där. Liknande tugg: "Nu har vi finfina dyra duktiga grabbar på isen och då borde ju folk komma och kolla på dem, så är det bara, så att vi kan ta guld!"

Var det någon mer än jag som hörde på förmiddagsprogrammet i p4 idag och intervjun med Tik direktören Lars Backlund?

Han kölhalade lagets supportrar som bara sitter i soffan och inte går på matcherna och skyllde på alla i regionen Medelpad för att det inte går att bedriva elithockey där.

Stort av en Sönnsvallare att visa sån självinsikt och ödmjukhet. Jag blev rörd.

sverigesradio.se/formiddagip4vasternorrland

1:17:30 in i klippet

MODO❤️❤️❤️

Gavelo: 😉

Werner: 🫡😂

Werner: Dags för VooDoo för MooDoo!

Werner: Perfekt uppladdning imorgon när lillebror tar sig an fbk hemma. Läser man i deras bok är det fullständigt kaos det som händer, men jag tycker dom ska nypa sig i armen istället för hur ofta ligger dom så högt upp i högsta ligan??

Greenwolper: Ja. Det måste börja smälla i klykan snart. Bara 20 matcher kvar. George kräver underhållning! Länge leve Bernie!

Greenwolper: vill så gärna att det ska lossna för 10,11,20 kedjan men tyvärr ser det becksvart ut :/

Costanza: imorgon är det match igen då jäklar köttar vi!💪😁 kryllan skall det va!

Trilske: Tycker fortfarande att det är liite synd att det inte funkade hos oss för han. Kunde va oduglig i många matcher men alltid bäst när det gäller.

Costanza: du kan hockey george, det är också sen gammalt

{9315}: Det spelar nog liten roll vad vi tar in framöver. Måste få ihop gruppen att lira som mot DIF match 7 varje match. Det är svårt, men George tar gärna varje poäng framöver.

SVEEEEN!!!!!

Keriksson: sveningsson hatar löven, det är sen gammalt

Keriksson: Han hatar löven 😂

{9315}: Svenningsson avgör 😃

MorganaLefaey:

Svenningsson avgör i övertiden

Costanza:

Han gör skäl för namnet, lövendödarn.

Costanza: vi såg förra säsongen att det var smart att plocka in spelare tidigt. tror som sagt inte alls på att plocka in någon som är spelklar först efter uppehållet, då ska det vara någon som likt halloran förra säsongen spelar i sverige redan

så hinken får sätta fart på blodhundsnäsan

Costanza: tror jag är skyldig till 1-1.
Tänkte se hur löven uppförde sig illa vid förlust o hann bara slå på kanalen så kom 1-1.

{9315}: Det är ju smart av Hinken att ta in honom om nu marknaden är så stendöd och att han säkert ville skeppa Stor-Finnen.

Magnus21: Sven ligger bakom 0-1 i Winpos. Vad håller Löven på med? Kör kanske med Sun Tzu "Appear weak when you are strong"

Costanza: hutsko är lätt att gilla. snabb, inte rädd för duellspel, kan bjuda på en fint. hoppas det lossnar, han hade med medelstor skopa medstuds kunnat ha 3-4 poäng iallafall

grimiss: skulle köpa benn från Brynäs och erbjuda Eriksson ek till dom! Från en öl glad modoit från Nyköping

Sigge: håller med. Sen tycker jag rundblad är en gåta. Men hoppas han vaknar.

Trilske: Jag har tålamod med Hutsko: 113m 65p +19 i AHL är starkt för en sån ung kille. 20 köttarmatcher kvar. Hoppas vi blir 10:a. Janne G kvitterade mot BIF nu!

Trilske:
Det som Brynäs kapten Johan Larsson bidrar mest med är att gnälla på domarna efter varje period.

Tycker att han skulle fokusera mer på att få igång sitt eget spel, Så hjälper han Brynäs bättre att vinna matcherna.

Han är på samma nivå som Joel Lundqvist och Richard Wallin på den biten.

Costanza:

Västerås, the gift that keeps on giving...

Den där lägstanivån verkar ju ha satt sig i väggarna.

Trilske: Kanske mitt Östersund börjar vakna. 5-0 mot VIK efter halva matchen. Tycker det var bra att MoDo tog in senioren Hutsko tidigt. Han har potential. Vi ska inte dribbla in fjuniga juniorer i detta skede.

MoDo mot Leksand är verkligen ingen bra kombo , damerna ligger under med 3-0 mot Leksand

Sigge:

För all del.

Även om den, mig veterligen, har gått under benämningen "andra" hela säsongen för att det inte ska bli förvirrande när vi diskuterar kedjekonstellationer.

Sen pratade jag om den invärvade och tilltänkta förstakedjan som oregan skulle utgöra, för att förklara varför hutsko ser ut att komma undan lindrigare.

Och eftersom alla gett upp tanken på en sådan kedja så är det inte speciellt konstigt att hutsko inte är ett lika hett villebråd.

{8225}: Bad Brett och George kommer att låta så där i baksätet när du sitter mellan oss hela vägen till Karlstad.

hompa90: Hatar Beep beep.....

Costanza: Pucken ska upp i nättaket samtidigt som Lassi bommar igen, här kommer stora starka MoDo, se upp *Beep Beep*

Bad_Brett: Iskallt om det är det.

Sigge: Jo, viktigt att detta gäng hänger ihop. Varje jäkla poäng är viktig. Behöver inte vara så snyggt.

Trilske: Vår förstakedja är Dickinsons kedja och har varit så hela säsongen. Dom har gjort flest poäng och har mest istid av alla forwards.

Jäkla synd att vi inte fått träff på någon av nyförvärven förutom Lassi den här säsongen. För vilket annat lag som helst skulle det innebära en sistaplats. Faktumet att vi inte ens är på kvalplats säger en hel del om kärngruppen och tron på tränarteamet

« · 2629391 · »