KB: Helt rätt. Det var en av de saker som jag reagerade på med hennes ledarskap. Jag hade aldrig några höga tankar om Charlotte. Utifrån sett var några av hennes prioriteringar/initiativ märkliga. Min magkänsla säger också att hon gjorde Svartvadets jobb otroligt vanskligt. Widebro, däremot, känns klokren. Otroligt vktig rekrytering.
puffe: Jag går och lägger mig och sover efter maten nu. Sen säger väckaren Beep! Beep! 18.45. Då kliver jag upp och drar igång min ryska piratsändning. Vore skönt med 1p så jag kan somna om.
grimiss: Av allt att döma så har Josh trivts och velat stanna i Modo så man måste nog leva i förnekelse om man tror att han gick till Rögle för annat än pengar.
Jag har inget agg mot Josh, oavsett vad han baserat sitt beslut på så tycker jag inte att han agerat shady på något sätt. Han är inte skyldig oss något. Han har gjort två riktigt fina år här och har signat för en ny klubb. Inga konstigheter.
Silly: Allt handlar inte om pengar, det kan även handla om långsiktighet, trygghet och utveckling. Men i detta fallet handlar det bara om pengar tyvärr. Skulle vara väldigt intressant och veta vad Rögle erbjudit kontra Modo.
För att Rögle ville inte vänta så länge.. Dom höjde ju med 50 00 extra om han kunde ge dom ett snabbare svar!
Om en chef på en annan firma frågar dig: Du får 100.00 mer i lön om du kommer till mig jag vill att du ska leda vårat nu arbetslag, men då måste du bestämma dig inom 2 veckor. Du har fått svar av din chef att han kommer inte kunna ge dig så myckre mer högre i lön än vad du har det idag, Du kommer få mer , men inte mycket mer, Men du kommer vara ändå i fortsättning vara en av drivande på din avdelning.
Skulle du svara då okej jag stannar, Jag kan avstå den där dom där 100.000 mer på lönen?
Costanza: Kanske någon uppskattande banner? Ett lag vars supportrar sköter saker snyggt blir också mer attraktivt för spelare att komma till och återkomma till.
Elysium: höga budgetar är farliga. Precis som i verkliga livet. Ju mer lön man får desto mindre anser man sig behöva anstränga sig.
Därför viktigt att hitta rätt spelare som hungrar efter en payday (hos någon som är villig att betala) och ger oss Bang for the buck. Vi tackar Josh för hans insatser och går vidare.
Tarasov: Josh pratar säkert med sin NHL-brorsa också och vet att en karriär kan bli kort och ibland måste de ta ett super-bud som hamnar i knät. Han är proffsig och har hjälpt MoDo rejält. Bara inga snorungar slänger upp en korkad banner nu på hemma-stå. Nästa gång kanske MoDo gör en kupp likt Alexander Steen och budar över som en ful fisk..
Tarasov: Så varför inte bara vänta tills det är klart och skriva på ifall MoDo åker ur? För att kontraktet bara gällde just då? Rögle var väl också i farozonen vid det tillfället.
Costanza: Ser utseendemässigt ut som en blandning av Norlinder, Cumiskey och Ahnelöv. Och verkar ju vara en allround back, så det bör ju stämma spelmässigt du också😁
Gavelo: Haha lite kul att en nordamerikan som byter klubb efter 2 säsonger är en svikare när Woods tar rekord när han spelar över 3...
Det är ju otroligt få NA spelare som är "lojala" i Europa. (eller för den delen på hemmaplan, buisness är buisness) Är nog rätt lätträknade de Nordamerikaner som spelat flera år i SHL och bara spelat i en klubb.
Tråkigt såklart att Dicken lämnar men han är ingen hemsk människa för det.
Tarasov: Josh är död för mig, en spelare som tog jaget före laget. Tacka vet jag våran Aagaard, det pratar vi lojalitet och hjärta! Nu tar vi in en bättre center och hoppas Rögle får kvala nedåt nästa säsong medans vi spelar slutspel! 🥳
TickledDonkey: Tolkar Gradin som att vi kunde matchat budet på JD men det fanns en osäkerhet ang om vi skulle klara oss kvar vid tidpunkten då han skrev på.
Tarasov: Bortser man från det ekonomiska så är Widebro avsevärt mycket bättre när det gäller relationen till de aktiva supportrarna. Charlotte satte verkligen en kil mellan föreningen och supportrarna i negativt avseende.
Sigge: Om han skall köpa in 6 spelare som han har sagt, så tror jag knappast att han köper 4 nya backar. Och 2 forwards. Dom som ryker är: Wahlberg Rubins Folin
Sedan kommer det 2 st. Ccentter/forwards till 1: a linan. 1 center till 2: a