modomille: Äntligen får jag använda MoDo-halsduken. Ska ta ett glas och sen går jag ner. Nu sjunger de som galningar så jag börjar tveka. Ska man säga, är det fest här?
Donald: Oj vilken sågning 😅, men rätt upfattat om vistelsen i HA, är saker ruttna i föreningen avspeglar det var man spelar och hur länge, Brynäs har absolut haft hundår och degraderingen var förmodligen det bästa som hänt för att städa upp, hitta en sk. Röd tråd och bygga upp något mer långsiktigt, kommer upp en hel del spännande J20 spelare och julleverksamheten känns bra, nää, jag skulle vara mer försiktig med att räkna bort Brynäs, men vem vet, kan absolut bli många svettiga år i HA också…. Vi vet snart, hoppas dock på sköna möten med Modo i högsta ligan, blir kanske att skrattet sätter sig i halsen då, vem vet, men högmod går före fall 🤘😅
erjo: Wikegård livrädd att HV71 ska åka ur. Brukar försvara alla tacklingar. Nu vill han ha matchstraff pch feminutare för tacklingar han normalt älskar. Jobbigt för Wikegård om han plötsligt måste kämpa mot HV71 istället för Oskarshamn i Hockeyallsvenskan
Känns som HV71 saknar ödmjukhet där de gått in med inställningen att ”vi hör hemma i SHL”. Dessutom lyssnar man på Nubben så kännas han naiv. De är illa ute.
Koff: Skulle vara jäkligt kul att kliva in där i full MoDo-mundering. De kanske är AIKare. De skriker som fan nu och dansar runt! Risken är väl att jag blir mördad..
Donald: Absolut är det så, jag känner att som HV har sett ut år efter år och inte får någonting att fungera.. 70 miljoner åt helvete och spelare som skulle kunna vara stjärnor i andra lag men inte lyckas eller inte får till det hos HV? Något är fel när man gång efter annan hamnar på samma position med "samma" budget som alla andra lag. Helst när man rensar nästintill år efter år.
Jag tror att Modos framtid är väldigt ljus, man är mogen i besluten och inser att man inte kan gå från HA lag till topp 6 lag i SHL bara sådär utan det är både ekonomiskt, laget och de som är runtomkring laget som behöver steppa upp ett och kanske två steg.
Jag är dock väldigt sugen på att se hur surgubben ska göra i DIF, kommer han ens kunna göra någon skillnad?
Bössa 68: Tror varken HV, Dif eller Brynäs har rökt ut sin skit ur klubbarna till skillnad från oss. Vi fick gå långt ner i dyngan och vända. HV doppade tårna i HA, Dif har typ samma organisation som de åkte ur med, Brynäs likaså.
Vet inte vad ni tycker men min känsla är att MoDo hockey är 300% mer homogent 2024 vs 2015. Titta bara på supporterkulturen runt matcherna.
Koff: Trumhinnespräckande röst, Jan Hrdina-näsa och tatueringar. I övrigt rätt söt och kunnig, men utgår från att Costranza lägger ribban högre. Wilma Sundin t.ex.
{10015}: Känns som jag hade rätt innan match, hybrisen sätter käppar i hjulen för spelarna. Klubben väljer fel match att jippobetona med liveband, guld-tifo och plastklappor.
Nu ska vi inte vara taskiga, HV71 har ju ändå lägst budget i ligan.. Nej justja, så var det inte nä.. Nåja, men de har ju en sportchef som gång på gång bevisa.. nä, nä inte det heller nä.. Jaja, de har ju åtminstone byggt laget bakifrån med matchvinnande målvak.. hrm.. Nåja.. Äh, det här är lite skit ärligt talat. Klart som fan jag hellre har kvar HV71 än Oskarshamn i SHL. Vakna, Jönköping.