{9315}: Positivt är att det känns som att flera lag i SHL lever på lånad tid... Oskarshamn, Malmö och till viss del Örebro, HV 71, Rögle och - tyvärr - Timrå.
Bad_Brett: är lite bekymrad å timrås vägnar för nästa säsong. tror inte att ante är den enda boven i dramat, och hur bra är jokinen? tappar två av deras bästa backar, tappar hanzel?, målvakterna har tappat när demontränaren zajkowski flyttade hem
tror det är ett lag som kan få det tuffare nästa säsong om inte jokinen är en superhit och kapanen ersätter med ännu bättre spelare
{10015}: Jag bryr mig bara om MoDo. Och jag tycker det vore trevligare ifall Rögles ekonomi går åt helvete så att de inte kan sno våra bästa spelare till sin tredjekedja utan att det får konsekvenser. Vore katastrof ifall de får ett långt slutspel.
{10015}: De kommer inte vara vår rival ifall de blir tvångsdegraderade på grund av dålig ekonomi. Behöver inte hålla tummarna för att de ska vinna SM-guld, men de kan väl få slå ut Rögle och få några hemmamatcher i en kvartsfinal åtminstone...
Bad_Brett: Sådant lägger jag dessvärre ingen vikt i när det kommer till rivalitet. Jag bryr mig om vår historia med Timrå. Timrå kommer alltid vara vår rival och ett lag jag aldrig kommer att ”hoppas på” bara för att ett lag i Skåne enligt någon har ett dumt juniortänk.
Bad_Brett: Jag hejar inte på Rögle. Jag skrattar åt Timrås misslyckande, det är skillnad. Rögle blir svepta i kvarten hur som helst. Rögle är ett pisslag som jag verkligen hoppas åker ur nästa säsong (lär inte ske, men ändå).
{10015}: Nog för att vi ska känna rivalitet med lillasyster, men förstår ärligt talat inte hur någon kan heja på Rögle i denna serie. Ett lag som har satt i system att lova draftade juniorer guld och gröna skogar om de går till Rögle, enbart för att få transferpengarna. Eller lag som lägger monsterbud på motståndarnas stjärnor likt hur Linköping höll på för några år sedan med Stenbecks pengar.
De har bra stämning i hallen, det kan jag ge dem. I övrigt ett nedrans plastgäng som gärna får floppa rejält nästa säsong.
Gurkan: precis börjat kolla matchen och det ser ju nästan halv tomt på läktaren i Timrå. Gissar att folk inte vill betala upp mot 700kr för att sitta på de första raderna 😂😂 vem var så dum och satt priserna hah.
Gavelo: Roliga är att du förmodligen har rätt. MoDo ska gå bättre nästa säsong när man börjar varsla HA lirare, vi lär inte dala i tabellen. Timrå däremot.