Zource: Men, visst måste Brynäs vara mycket bättre än såhär? Nybro hade mycket väl kunnat vara i ledning. Synd att Filip Eriksson är Växjöspelare. Sjukt bra
Ben Perrault: Tycker Nybro gör ett rätt bra jobb med att dra ner på tempot. Styf gör det bra, han screenar, hakar och drar i tröjorna precis som man måste göra i SHL nuförtiden.
DrCox: Vann han? Tycker Filip Eriksson varit helt djävla överlägsen. Som att jämföra Ove Molin med Foppa. Nu har väl Eriksson kanske spelat för lite???
{7426}: Poäng är dåligt då det blir poäng per felaktig placering:) Tippar man Modo 14e, så får man tre poäng då de kom elva.
Men, jag kan lägga det som att de får den sämsta utgången av det. Om Luleå och örebro saknas lägger jag in dem på så sätt att man får högre poäng. Kan inte se det på annat sätt.
{10071}: Håller med om att det skadar inte att norrlandsklubbar blir fler i SHL. Sen ska jag väl i ärlighetens namn erkänna att jag hellre får upp Löven än Brynäs. ;-)
{5647}: Jaha, då strular moderator Tarasov till det, som avslutar sin tippning med att skriva att han förmodligen tippar AIK för högt igen, så han fick dubbla AIK innan jag stoppade det. Då föll det på offside-Lennart som inte fick in AIK någonstans alls:) Han har Kalmar 12a och 14e, men ingen AIK någonstans. Måste tydligen ändå städa i efterhand.
Supertrött: Det börjar närma sig. Tänker plocka info från hockeysnack automatiskt nu är tanken. Den tar början från inläggen i den här tråden och köttar. Hittar den 14 allsvenska eller SHL-lag på var sin rad i en kommentar tolkar jag det som en tippning. Sedan letar jag mig tillbaka till 2023-04-01...
Bygger upp listor med tipsen och det ser ut att fungera. En bit ned i tråden står det med sådan här tippning. Hoppas bara att folk stavar namnen korrekt och ge fan i patetiska förkortningar som OIK, OINK och liknande. De vanligaste namnen på klubbara har jag lagt in, så Södertälje och SSK godkänns. Bofors, BIK och Karlskoga likaså. Samt givetvis Oskarshamn eller IKO...
JonteD: Vandeley Industries har en ny mjuk bomullströja just för stora vikingar. Det har visat sig att många blondiner dras till just denna tröja. Bad Brett kan intyga.
Hockey kamrater 😅 Tycker ändå att vi Norrlandslag / klubbar bör värna vår landsdel av hockey Sverige, lite skönare att slippa resa ner till halv Danmark lika ofta som ett ex. Visst finns det både historik och hetta mellan oss och så ska det fortsätta att vara, lite trist på sitt sätt att Timrå åkte ikväll, men lång ifrån en katastrof, nu blir det golf snart 👍😅
Nää, Luleå, Skellefteå, Modo, Timrå, och förhoppningsvis Brynäs ska hålla flaggan högt, norra hockey Sverige är en faktor…🤘😎
JonteD: Sist vi diskutera så pratade vi om Caps-lock knappens innebörd. Nu verkar du fått något kladdigt på utropstecknet, enklaste sättet för att undvika detta är att använda handskar när du äter ostkrokar. Mvh problemlösaren