{10015}: det beror på vad du menar med "bekräftade uppgifter". Hinken har sagt att det är så det ligger till, men om du sitter och väntar på att Dick ska gå ut och bekräfta det så kommer det såklart inte bekräftas eftersom det skulle reta upp både hans nya klubb och hans nya supportrar.
Klockren värvning av Hinken. Snabb teknisk spelare som passar perfekt in i våran hockey. Skönt å se en hockey spelare använda skallen för en gångs skull vid val av klubb med.
SPOODI: MoDo får väl sluta upp med dumheterna nu och ge spelare nummer de vill ha. Inget jävla dagis längre. Omsätter 160 mille. Sy dit siffrorna nu för faan, bara det är bomull ;-) Kanske sparka den som inte gillar högre nummer?
{10015}: Hade vi vetat att vi suttit där vi sitter idag hade vi troligtvis haft kvar Dicken till samma pengar vi lagt på Jasek nu. Men ingen av oss kan se in i framtiden.
{10015}: Fast, Dicken var betydlig dyrare enligt uppgifterna som finns, Inte så långt ifrån varandra i poängsnitt i år heller. Spelar samma spelformer och Jasek i ett betydligt sämre lag... Så om man tittar på det i från dem aspekterna så är detta en bättre helhet för modo.
{10015}: Att inte folk förstått än att dick inte gick för att han fick x-antal tusenlappar mer i rögle, utan för att vi var i ett utsatt läge i tabellen och han inte vågade chansa och eventuellt stå utan kontrakt då kvalet var färdigspelat.
Gillar värvningen av Jasek stakt, äntligen någon som kan stå till vänster och panga direkt i PP.
Smurfen: In med Dima istället för Walli. Dima som jag sagt förut här kan spela jävligt tufft som han gjorde i Toronto. In med allt så lyfter vi och blir bäst igen! Trots allt världens största klubb!
Majbrasan: Att spendera 230k på Jasek men inte kunna behålla Dicken känns ju inte askul. Med det sagt hoppas jag att Jasek verkligen fyller de rätt stora skorna.
Tycker det är en klockren värvning på pappret. Känns spontant som en ersättare till Dickinson. bra i alla spelformer, lagspelare, fina handleder, gör hans anfallskollegor bättre, rivig. Och det viktigaste HAN ÄR TJECK! Och det gillar George!
puffe: Nog bara du och jag som fattat att Tjecker & Finnar och kombinationen som innebär framgång för MoDo. När släpper Hinken pengapåsen över toppcentern (eller yttern) som ska ha 370 lök i månaden?
JoJo2613: Ja mitt inlägg handlade väl mer om en förhoppning om att nästa centervärvning är snäppet bättre än Jasek, en 1:e center alltså, snarare än vilka som ska spela ihop.
Till min historia, så har jag för mig att någon snubbe på forumet ville skjuta ryktet i sank.
För att vederbörande på fullaste allvar studerat en massa flygtider mellan New York - Stockholm och Stockholm - Gideå.
Och att det minsann hade varit omöjligt för nämnde Kvasha att vara på Gideå flygplats när jag påstod att jag "sett" honom. För att Islanders hade spelat match den och den dagen, och omöjligt borde ha hunnit med en avstickare till världsmetropolen Övik! 😂
Och man kan säga att internet inte var så vanligt på den tiden, det var liksom inte bara att "googla" lite flygtider.
Så man kan väl säga att mitt "rykte" gav önskad komisk effekt hehe....
Confusius: Fick för mig att Poffa hade tjuvlyssnat på en konversation mellan Ecke Holmberg och någon annan på Veckefjärden eller liknande, där Kvashas namn hade nämnts. Det var i varje fall ingenting han hade läst på något forum.
Poffa avslöjade först flera år senare att det var Kvasha det rörde sig om.