Costanza: som jag skrev igår, kommer garanterat två fw till, antagligen är en av dom c, men marknaden bestämmer. hinken sa igår att han har pratat med fler än jasek och om vi har tur så kommer det något inom en framtid
modo har just nu 12 fw om vi räknar bort ejk/ap som ska bort och kilpinnen som ska lånas ut, så det kommer mer. alternativt att hinken ändrar sig om ejk eller adam.
Brander: Ska vara en bra ytter då som driver och skapar kaos. Vigge kan ta andra om Jasek driver första, om det dyker upp en superytter. Litar på staben här, de vet bäst...
Brander: Har du tänkt på att den C/W kan redan vara värvad med Jasek? Jasek är en duktig winge också! Olofsson - NY- Jasek Woods- Vigge-Aagaard Södergran- Theo -Ranta
Tarasov: Skönt att få in en smart center nu. Bra ålder och gillar att han jobbar hårt. Tror att Vigge dessutom kommer växa och vill utmana uppåt. Grym resurs där. Som sagt, spelsystemet, skallen och farten är vår guldklimp. Behöver inte ha in "STORA NAMN" för att vi ska vinna matcher.
Med optimistiska glasögon ser jag trupprenoveringen så här, spelare för spelare:
Brickley: (Hägg) Rubins: Winberg Folin: (Byström) Wahlberg: Norén Hugo Styf: Ville Jonsson
Dickinson: Jasek O’Regan: Olofsson Ruohomaa: ? Hutsko/Topping: ? Walli: Oscar P Adam P: Theo Jacobsson Jinesjö: Lucas P Helmer Styf: Maximilian Kilpinen
Inte helt lätt att ställa upp spelare mot varandra. Norén, som höll sig i Mora, känns given att räkna som ett nyförvärv. Theo J kom ju tillbaka på slutet, men var inte tänkt att ingå i laget och får då också räknas som ”ny” nu när han är med från start. OP var utlånad stora delar av säsongen men började som 14:e forward, så han är onekligen inget nyförvärv. Baserat på de utköp som aviserats tror jag ändå att Hinken ser OP som en ”ersättare” till Walli, Adam eller Jinesjö. I fallet Ruohomaa vet vi ju att minst en till toppcenter/toppforward ska värvas. Hutsko och Topping kom under säsong och bytte av varandra. Ska deras plats då ersättas redan i start-truppen? Det återstår att se. Jonsson och Kilpinen kommer lånas ut precis som Styf x 2 ifjol.
Sammantaget framträder ett mönster med yngre, utvecklingsbara breddspelare och en mer påkostad topphalva. Det gillas!
{10015}: Bara för att Adam"Hänt i veckan"Johansson säger att Jasek har betalt som en förste center, behöver det ju inte betyda att Hinken och Karlin ser honom som det?!
Tarasov: Precis! Undrar hur strategin med Lukas Pettersson blir. Kommer nog inte göra bort sig. Provar man han & ha pengar kvar till en spelare om Ludvig skulle göra mindre bra ifrån sig?
Koff: Sen har vi Wahlberg/Folin och änsålänge ett utköp mindre. Vi har inte evigt med pengar då en del blev dyrare men bör räcka till 1-2 kanoner extra
*1921*: Nej. Själv tänker jag att de två nya centrarna skall trumfa Ruohomaa/JD. Vilket nog skall klaras av då vi kunde använda dem i 70 matcher. Jasek bör kunna leverera som JD iaf sett till poängen.
{10015}: Känns spännande!! En till första center och detta kan bli bra. Tror många av våra HA-stjärnor plus rundblad o sampo kommer lyfta sig några snäpp till. Ser inte plats 6-8 som en omöjlighet. Karlin o tränarstaben kommer nog skruva på lite mer saker så vi fortsätter med våran positiva anfallsspel.
Padrone78: Tror HV tog in Nubben av just den anledning du nämner. Att han varit finurlig på att bygga ihop lag utan den feta börsen.
Men ges han möjligheten att bara slänga pengar, som verkar vara fallet, så blir väl det en lockande grej för honom istället? Inte lika svåra förhandlingar, livet leker osv. Kan jag tänka mig iaf.
Verkar nästan behövas en röd tråd genom hela klubbens verksamhet för att något ska kunna styras upp.
{10522}: Helt enig, det blir förmodligen lättare att sälja in MoDo till agenter och deras spelare när det är tydligt att vi truppmässigt tar ett kliv och att vi inte har så många luckor att fylla.
Vi fortsätter vår resa helt enkelt, och resan är tydlig för alla och trovärdig.
Sjuka är ju att om man jämför med HV så finns ju inte den röda tråden, tryggheten och kunskapen om hur man bygger långsiktigt och framgångsrikt. Men pengar finns, bara för att år efter år elda för kråkorna.
{10522}: verkligen skönt, men jag tvivlade aldrig på hinken och övertygad om att han kommer landa resten av värvningafna på ett bra sätt! Om inte annat för att täppa till truten på forumet haha
JoJo2613: Hinken sa ju 1-2 centrar. Blir det bara 1 tror jag Jasek lirar i första och Big Sam i andra. Sam har ju funkat bra förut med Dansken och Woods
Koff: Surt att Josh drog men MoDo måste ju tugga vidare. En Kanon-Tjeck faller mig i smaken i alla fall.. Kan bli bra drag där nu med Dansken och Woody!