{10015}: Ändå märklig humor. Södergran är ju ändå en stor, skridskostark spelare som passar fint in i nordamerikansk hockey. Johan Franzén var ju inte heller speciellt poängstark när han åkte till NHL.
Hade varit roligare om artikeln hade rört ett lite mer otroligt scenario, exempelvis att San Jose skulle vilja ha tillbaka Jonathan Dahlén.
Koff: Vet att vi har tjockt på forwardssidan sen och redan Lucas, men vafan. Vem hade nobbat honom? Hoppas faktiskt vi hör av oss så ingen annan SHL-klubb norpar honom. Uppenbarligen har han MoDohjärta.
Jugge: det är skillnad på fostrad o moderklubb, en moderklubb är endast den första klubben man representerar från barnsben! Fostrad är vart man får sin utbildning.
Byss: ”Fostrad” i Hammarby vad gäller Rödin är väl kanske att ta i… Sen tar du fram en bild från ”moderklubbsmatchen” för att bevisa din tes. Som Peja skrev så flyttade Rödin till Gävle som 12-åring, så det var inte ens en hockeygym värvning…
Just nu leder Hartford mot Trues Charlotte Checkers. Om det håller i sig kanske det blir en måndagsnyhet, eller så väntar man nån dag extra. True har varit ganska involverad i spelet idag med 3 skott på mål och stort förtroende från tränarna.
För övrigt så verkar AHL så jäkla deprimerande. Ingen klack, inget engagemang från publiken dock rätt rolig hockey
{10015}: Trodde inte på den så jag undrade varför han lade ut den. Det finns liksom ingen spelare hos oss som är aktuell för NHL. Framförallt inte till Florida.
Byss: Det stämmer att Rödin kommer från Stockholm och är Hammarbyare från början. Han flyttade dock till Gävle som 12-åring och har alltså till stora delar växt upp i Gävle, så det var inte en ”hockeygym-värvning”. Brukade se bland annat han och Silfverberg spela landhockey tillsammans när jag tog promenader i ett friluftsområde som ligger nära där de växte upp, så otroligt kul att han har fått en så bra karriär.
Från Hörnefors: Kan ligga något i det. Tycker media överlag har blivit mindre hockey vänner jämfört med 00 till 11. Jag saknar duon Anrell /Wenerholm med sin buss som dom åkte runt i. Dom var trevliga, lite eljest emellanåt. Grogg kunde dom dricka iaf.
Koff: Eftersom Stockholmslagen spelar i HA blir det mindre hajp i pressen och nyheterna, det är tråkigt. Därför skulle jag vilja ha upp DIF.nStockholmarna verkar tro att allt som sker där är lite intressantare.
KB: Fortfarande ett stort mysterium hur 90% av alla experter och hockeyprofiler inför den serien bara fick för sig att Djurgården lätt skulle vinna den serien.
dempa: för mig är Dusan en riktigt dålig sportjournalist/programledare/kommentator. Jag spyr när jag ser och hör honom. Han är så dålig så att jag saknar ord.
Men, nej. Ingen NHL-klubb lär plocka Dahlen om han inte skärper sig rejält.