grimiss: "Bortkörd" pga sina krav om roll (genom familj). I själva verket en överenskommelse om att klubb/spelare såg på saken annorlunda. Löjligt om han har vinklat det så i efterhand!
Det är fakta att han velat ha en toppbacksroll nu vid hemkomsten, old news. Pga han ser sig själv som mer offensivt lagd och därför har kontrakteringen dragit ut på tiden. Men verkar som LB till slut accepterat att vara mid of the pack och kommit överens med Hinken.
grimiss: Ludwig B? Tror många är trötta på Drama-Queens som ingen egentligen vill se i MoDo-laget. Skriv på för Löven är mitt tips. Pendla till Dyngdiket. Jag kan guida runt i stan. Liten prestige här. Farsan hade ändå dig som musikelev.
{5647}: var tvungen att luska lite. Intervjun jag hittade så menar han ju själv att han typ blev bortkörd från Modo. Vet man ens vad som egentligen hände?
Costanza: Lite kul att se MoDoiten a.k.a toppspelare i pingis besöka MoDos omklädningsrum. De jag inte skulle utmana av MoDo-amatörerna är Rundblad och Niederbach. Även Pontus ser bra ut
{5647}: just det hela den där soppan hade man liks glömt. Minns nästan inget utöver att det verkade väldigt märkligt alltihop. Vem var det som drev modoslutan på den tiden ?
{5647}: Jo, man fattar att nåt är skevt där tidigt. Minns det du säger om krav på speltid. Funkar inte i MoDo idag. Då får han vandra vidare bara. Ingen orkar med primadonnor även om de har kvaliteter. MoDo sållar bort sånt där varje dag.
Costanza: Tror det menas när Ludwig gick till FBK tidigt i sin karriär. Hans farsa hade skeva tankar om honom och när han var junior tyckte farsan att Ludwig var vår bäste back och att han bänkades var tjänstefel av tränaren.
Det är inte omöjligt att Ludwig fått en felaktig självbild och att det därför inte passar honom att få en roll långt ned I laget. Eller så är det bara skitsnack och gissningar då jag hoppas att Ludwig numera förstår sin plats i näringskedjan.
JoJo2613: Ja men Modo skulle passa honom. Modo är ju lite som fast and furious. Eller vad säger du George Limegrogg? Uttala engelskt så vore de ett coolt efternamn.
Koff: Har FBK gått efter Ludwig? Bara att gratulera honom, men MoDo kör ett annat spår som jag uppskattar utan att dissa Byström. Vi behöver helt enkelt en annan back till truppen..
JoJo2613: såg det också och tänkte är det ett tecken om man tar på sig foliehatten?🧐 Men då kanske donald brashear ska ta sig en andra runda i modo också..
puffe: Jon eller någon annan som håller på med deras youtube är lite små rolig på youtube, för en timme sedan la dom upp "Ur arkivet: Victor Olofsson i spotlighten 2015" ...
Koff: Låter inte speciellt bra att håna en MoDo-produkt på det viset, oavsett hans klass just nu. Tycker dessutom det vore en utmärkt breddvärvning.
Ska inte glömma att vi hade flyt ifjol med rätt lite skador på backsidan. Lek med tanken att Winberg, Näsén och Bernie skulle utgå skadade samtidigt ett gäng matcher så har vi X - Rundis Berg - Norén Ville Jonsson
Håller tummarna för att Hinken grejar Byström och en klassback.
Tarasov: Du kan ju läsa lagboken. Behöver juridisk support mot myndigheter som jagar George hårt och tycker att jag dricker för mycket alkohol för sjukpenning. Tycker jag dragit ner 80 procent och är snäll igen.
Laget är som en väg. -”toppen” (beläggningen) - Olofsson och jasek -bärlag(r)et. - mikkel och Woods. -Förstärkningslag(r)et - big Sam och Måns -terrassen/markuk - OP m.m - Utfyllnad/dikesbotten/Fall B(bortkörning från projektet) - tja där är Byström.
Costanza: Vet inte riktigt om han kan lira center, det har han ju inte gjort på flera säsonger och han sa dessutom att han inte föredrar det. Har vi någon av centrarna som gör en sämre säsong tar LP den platsen! Gillar Berg grymt mycket dock.
Berg är ju en hetare mer prisvärd galning att ha kvar i truppen. Lojal som fan och omtyckt. Kan lira center även om det knappast krävs framöver. Musik för mina öron om ledningen är noggranna och inte går efter random "hemvändare".
{10015}: Ja, men så är väl livet. Många parametrar. Tänker på Måns C som skippar större stålar söderut för SHL och MoDo. Andra väljer andra val och det är ju bara att ta.
{10015}: Hinken kanske tycker att Ludde kan för lite hockey. Farsan hade honom som musikelev, men tveksamt om Ludde säljer ut Albert Hall i London i framtiden heller. Äh, kul att det är lite Silly. Ludde kommer få ett bra jobb utan MoDo precis som tidigare. Jobbat hårt i flera ligor.
Sigge: På tal om Hinken så är Gradin klar för Västerås. Förvånande om han isåfall nobbat Mora. Förstår inte hur Västerås kan locka till sig spelare i huvud över taget
Randy Marsh: Rimligt. Ludvig har väl egentligen aldrig visat någon storhet och bör därför betraktas som en utfyllnad i Shl nu när han dessutom är till åren. Vill han ha en större roll och kanske lön så bör han titta på Hockeyallsvenskan