jonsson: Vad menar du? Tiden är väl inte över? Han gjorde ett par matcher i NHL förra säsongen, men tydligen passade inte Anaheim. Jag misstänker att han vill vänta ut om något annat lag behöver honom och är beredda att ge honom ett envägskontrakt så han inte kan skickas ned till AHL igen. Det är klart att chanserna för ett envägskontrakt är völdigt små och det är därför Hinken väntar. Tanken är väl att det i sådana fall ska utkristalisera sig när lagen positionerar sig för draften.
{469}: Djurgården hade väl oerhört dålig likviditet förra sommaren och jag misstänker att många lag kan vara i samma position. Man behöver inte ha ekonomiska problem per se, utan bara att det är mycket utgifter och väldigt lite inkomster under försäsongen. Värva spelare med sign on bonus som ska betalas tidigt, medan inkomsterna inte kommer förrän säsongen börjat på allvar.
Framnäs: Ska plugga lite Form- och Industridesign i höst. Jag kan jobba hela sommarn. Nån som har jobb i Umeå-Övik åt George juni-augusti och framöver. Kör dock ingen jävla bil. Kan ta tåget till Ö-vik om det krävs. Prestigelös person.
Costanza: Jag har haft en liten åldersnoja det senaste året men du fick mig att må lite bättre när du skrev sådär :) god fortsättning och grattis Sverige i förskott
{6870}: Sjukt tidigt att släppa biljetter kan man tycka. Timrå har verkligen ett svårt läge. En backsida som är tunn som bara den och en tränare som är väldigt orutinerad i svensk hockey. Får de en svag start så behövs nog varje krona för att ha råd att göra justeringar.
Redan imorgon släpper timrå IK biljetter till första shl derbyt för säsongen den 5/10, det känns lite väl tidigt men det har kanske med ekonomin att göra. Hoppas att det blir mycket MoDoiter på plats så in o handla alla som har möjlighet att gå.
Costanza: Precis! Med ståndpunkten ”Vill man helst spela i NHL är man inte välkommen i Modo!” bör vi väl också tacka nej till Victor Olofsson om han inte får ett envägskontrakt i år?
{10015}: Hinken har flertalet gånger sagt att han gärna har spelare här som vill spela på högsta möjliga nivå. Skillnad på att ha en spelare som drömmer om att lira i NHL kontra typ Ytterell som ville spela i HV71.