1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 336268 inlägg · 4164 ämnen
« · 2977778 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: Oj snacka om att hårdvinkla. "Bara i år vi underpresterat rejält". Har du glömt fjolårets haveri? Samt att försvarsspelet har havererat i snart tre år i rad. Så jag skulle säga att Modo konsekvent underpresterar numera

Gavelo: aha helt missat!! Just den sitsen är väl iof inte hinkens fel..men jävligt tråkigt om så är fallet

Sv: MoDo Hockey - Kalmar HC: 2026-01-28
Vargen: Hermanos 13e idag

Hallin med Rundblad, Norén 7:e

Lagsson- granis - Kelleher
Totte - Topping - Andersson
Jeppe - Gästrin - Swet
Olsson - Bjerza- Op

grimiss: Han var klar, 2 år. Vi trodde han skulle presenteras i fredags men pga skada på hälsena/fot så sköts det fram.
Nu verkar det som att Djurgården backat pga skador.

En användare här på HS som ”avslöjade detta” , trovärdig källa skall tilläggas, för 1,5 vecka sedan och jag har hört samma sak det från annat håll också.
Det är alltså inte mitt avsköljande utan det är en annan person här på HS som ska ha den berömmen för detta, han/hon får ge sig tillkänna om den vill.

Gavelo: Hans spindel visar att han är en av de största offensiva hoten i HA. Fattar inte hur man inte kan ta hänsyn till det men samtidigt fortsätta att mata speltid på Berglund som bidrar noll offensivt och läcker som ett såll bakåt.
Att man lånar ut Falkenhäll igen är ytterligare ett bevis på att man bara utgår från förväntningarna man hade inför säsongen när man tar beslut för spelare.

Gavelo: men det är ju inte alltid man bänkar en spelare som straff. Framförallt inte junisar.

JoJo2613: Det är en bänkning i teorin då Elton och Norén inte har en plats i den ordinarie laguppställningen. Oavsett är det en märklig markering.
Jag var faktiskt och såg en av träningarna i veckan och då såg både Norén och Elton väldigt pigga ut. Det gör iofs hela laget kan man tycka. Det man ser på träning och det vi ser på match är sig inte direkt superlikt

Vargen: Hermansson må vara ung och gör en del misstag men han samtidigt en spelare som bryter mönster, gör oväntade saker med pucken och levererar lika mycket och mer än alla andra så varför man sätter honom på läktaren till förmån för Op, Bjerselius m.fl. är faktisk osannolikt.

Är det inte lite 1997 att ha en renodlad brunkarkedja i svensk hockey idag, speciellt i HA?!
Vad bidrar våran 4:e kedja med förutom att ta 7-8 minuter per match och släppa in mål bakåt?

Olsson har visat på en rätt bra form, spela honom med Granberg och Hermansson så får vi en snabb och hårt arbetande 4:e kedja som kan göra mål framåt

Gavelo: vem har sagt att berg var klar? Aldrig ens hört nåt riktigt konkret trovärdigt rykte som indikerade att han skulle vara klar?

Vargen: vi skulle bara haft en back till så vi kunde byta ut Halin också. Det är inte kiddsen vi går upp med.

Vargen: ? Kan ju bara så dom andra har varit bättre pä träningarna denna vecka? Är det inte vad alla vill här inne? Mer konkurens på träningar m.m
Sen är det knappast en bänkning då vi brukar spelar vår 13e och 7e spelare rätt mycket.

Gavelo: Samtidigt var Rundblad inte ens med på träningen igår pga förkyld.

Vargen: Det är så sjukt!

Gavelo: Beslutet att bänka Norén och Hermansson av alla spelare gör mig så fruktansvärt osugen på kvällens match. Hockeyöga som ett jag vet inte ens vad!

Gavelo: åfan trodde han bjöd på en middag på Mamma Mia

Zource: Hört att Karlin överväga suga på underläppen för att Rundblad skall se engagerad ut

Zource: Har skickat ut Kryll-Krav med vykort till alla spelare! Portot får jag ta på avbetalning, PostNord!

Sakic: Han var för att värva Robin Salo det är på den nivån han är!

Gavelo: Hört att Hinken är beredd att gå över lik för att Berglund ska lyckas ta sig förbi första täck idag.

JoJo2613: Ställer Freddan upp med samma formationer ikväll så kommer jag suga in överläppen långt in i munnen.

Gavelo: blir väl nån dynga från foppas agentur. Bara att kolla den listan vilka som är billigast . Men jag tror inte ens vi får nån. Marknaden är alltid iskall för Hinken.
Den mannen har verkligen kastat klubben under bussen. Tror inte han hade ett enda bud utan det hade han bara som punggrepp på styrelsen för att få förnyat kontrakt. Själv hade man skämts om man presterat så dåligt resultat på jobbet. Och nej, jag tycker inte hinken ska ha 100 % Cred för säsongen vi gick upp heller.

Costanza: ”Mitt HA bygger höga murar för våra toppskyttar”

Bad_Brett: Eftersom det nu verkar som att Berg som var klar ändå inte kommer så tror jag Hinken kommer lösa 1 eller 2 backar i desperation som kommer in och gör 0 skillnad.

grimiss: Ja nog önskar man att MoDo lyckas vända på detta. För alla inblandade inklusive Gradin.
Jag hade gärna sett Gradin som SC i en annan klubb eftersom han antydde att han hade intresse från annat håll innan han förlängde.
Att Karlin har intresse från annat håll känns genuint. Gradin kanske också har det.
Men kändes ändå som nån form av förhandlingstaktik som jag inte direkt högaktade.
Eftersom han är modoit och bryr sig om klubben känns väl det lite för beräknande och egoistiskt för min del.

1921ofHockey: Gradin var på Timrå malmö igår, ni kan gärna ta Forsmark och Pilö

modomille: Långt ifrån ett bra jobb. Men jag tycker också att kraven ofta är högre än vad truppen faktiskt borde kunna prestera. Det är väl bara i år vi har underpresterat rejält. Annars har nog Modos lag allt som ofta hamnat på ungefärligt rätt placering sett till den trupp man har haft på pappret.

Jag hade gärna sett en ny sportchef

Bad_Brett: jag önskar ju av hela mitt hjärta att han kniper igen käften på dig med en bombmatta. Men risken känns tyvärr låg haha.

1921ofHockey: Det blir inga backar, åtminstone inte av kvalitet. Han har haft hela säsongen på sig att förstärka utan att lyckas.

modomille: alltså, vart är Hinkens backar? Ska vi efterlysa dem?

Sv: Silly season
erjo: Äh, så slut är de inte :) EP kan jag väl till viss del hålla med om.
Wedda har haft lite grus i maskineriet, men när han kommer tillbaka från skadan så räknar jag med att han kommer komma upp i nivå igen också.

Men Lander är fortfarande en riktigt god kapten att luta sig mot, lite som Rundblad är för er.... eller hur var det? ;)

Hinken dementerade precis Ohre, så ni kan andas ut.
"Uppdaterad: Henrik Gradin uppger till ÖA under eftermiddagen att det inte blir Adam Ohre. ”Det blir inget med Ohre”, skriver han i ett sms."

Sigge: Du tror verkligen det är allt han gör?

Gusse: Du tycker hinken har gjort ett bra jobb?

Sakic: Tror inte heller att det kommer ske.

modomille: Hinken kastar bara ut kontraktsförslag och förväntar sig att folk ska komma till honom. Tro fan att ingen vill hit då

Heyerdal: Finns 3-4 forwards jag hade lånat ut före Falken

Vore det så smart att ta över Timrå nu då? Kass ekonomi, Dahlén på väg ut och Pettersson/Lander/Wedin är slut.

Guldläge att bli ännu mer legendarisk i MoDo dock, spela ur Timrå ur SHL.

Från Hörnefors: Ligger inte Modo toppsex i SHL så ska nån sparkas. Det är sen gammalt

Sakic: Tror tyvärr att Expressens uppgifter kan stämma. Nubben brukar ha svårt att hålla tyst och Expressen har ju skribent som har en naturlig ingång och förtroende hos Nubben. Sen tiden på Sundsvalls Tidning.

De orden Karlin sagt är nog inte mycket värda när det kommer till kritan och om han skulle ha ett erbjudande jobb i SHL på bordet.

Däremot så tycker jag att hans uttalande är anledning nog att avstå varandra.
Det finns bara mest fallgropar för både Karlin och Nubben i detta fall. Med supportrar och möjligtvis sponsorer som inte kommer ha mycket tålamod med Karlin just pga detta.

SPOODI: jag tror Falken gör succé i Sundsvall, bättre han fått fler chanser i MoDo och satt tryck på de s.k. stjärnorna.

modomille: 0 sanning, han har ju själv sagt att han inte vill träna timrå eller björklöven.

modomille: Perfekt med Karlin i Timrå, då kan vi få lite allsvenska derbyn igen efter att Löven har lämnat HA för gott.

modomille: snacka om att ge Modo fingret....

SPOODI: Knappast bättre än Olofsson..

Snart bara två veckor kvar av fönstret och det finns inga rykten om eventuella spelare in. Hinken har sagt att han har flera kontraktsförslag ute så oroväckande att man inte hör något..

modomille: Ohre är en okej målvakt och Falkenhälls säsong har varit konstig med mycket skador. Tror det blir bra!

Karlin aktuell för huvudtränarjobbet i Timrå. Vi namnger Adam Ohre nu i Sundsvall och lånar ut Falkenhäll i utbyte..

Inte direkt det man ville läsa..

Zource: SAOB: Naiv: om person l. ngns sinnelag, handlingssätt o. d.: okonstlad, omedelbar; om person äv.: öppenhjärtig, troskyldig, oskuldsfull; rättfram; ursprunglig, ”osammansatt”; ofta (o. numera vanl.) med klandrande bibet.: alltför omedelbar, öppenhjärtig osv., barnslig, godtrogen, lättrogen; enfaldig; menlös.

Från Hörnefors: Alltså det är ju trots allt ett diskussionsforum. Modos herrlag är pinsamt uselt med tanke på vilka förutsättningar som finns. Därför är det inte konstigt att många är missnöjda. Tycker ändå de allra flesta undviker personangrepp. Finns några här som gör det men där hoppas jag moderatorerna plockar bort de som upprepar hat/elaka personangrepp.

Men jag tycker man bör tåla att det svingas lite grann

Från Hörnefors: Klarar man inte av folks åsikter kanske man inte ska vara på diskussionsforum.

Nä men håller med tycker många är lite onödiga negativa. Säsongen är inte körd bara för det ser mörkt ut.

« · 2977778 · »