1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545447 inlägg · 4159 ämnen
2958461 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Almtuna IS 2025-12-27
Skummade igenom Kalmar lite snabbt och kom fram till att dom har Noll spelare från närområdet och typ 2 stycken från Småland (stort område).

Nästan lika plastigt som Växjö, som tapetserar upp Elias Pettersson (Tik) som egen produkt i arenan.

Sulfat: Sustr är som världens långsammaste finlandsfärja. Tror många hade slitit sitt hår om han spelade här

Sulfat:
Har dock inte kynnat levereta i Liiga?
?

Sulfat: kanske nämnts här tidigare, Matt har med sig sin fru och en tre månaders baby, glad att få spela hockey igen då Echl ligger nere p.g.a. strejk, dåliga löner och dålig utrustning, känns bra att få Bauers grejer, säger han. Imponerad av publikstödet igår och hoppas snabbt komma igång här, lite strul med utrustningen som inte kommit fram ännu. Han är dessutom van vid stor is samt betonar att hans skridskoåkning är på topp.

JoJo2613: Matt Andersson blir säkert bra. Skulle vara skönt med besked från Sverre snart förhoppningsvis blir han kvar men annars kan även det vara bra med en modell större back

Robin Ztorken L: 35-åring på tydlig nedgång och tveksamt resultat I Europa. Risk att skridskoåkningen inte alls håller.

Centern tror jag mer på, men de har sålt Vanderbeck så de behöver spets där.

Robin Ztorken L: Hinken sover ju inte? Mat Anderson är ju här. O'Rourke lär bli klar så fort Laval släpper honom men det kan dröja ett litet tag då dom dras med 2 backskador har jag för mig. Och kan lova dig att Hinken kollar efter andra spelare också.

Sulfat: Det finns alltså spelare att finna på marknaden men Hinken sover vidare i sin dvala.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MoDo åker charter ner till Nybro.

Sulfat: alla dessa Smålandslag.. shl måste ju älska att främlingslegionen Kalmajjjj är på väg uppåt nu när Oink inte finns där. Nya Plastsjö Lejkejjs

Sulfat:
Ponzi Pengar 💰

k1m: Kalmar fyller på blir spännande att se hur de levererar

www.eliteprospects.com/player/44405/andrej-sustr

www.eliteprospects.com/player/131304/giorgio-estephan

Sustur hade kanske kunnat ersätta Sverre åtminstone storleksmässigt

Smurfen: Han har blockerat mig, vad kunde man se på den som inte syntes på "vanliga" reprisen?

Hägglundsmaffian: Löven faller. Det är en sak som är säker.

Tarasov: På tal om domare .
Ni som har Twitter sök upp " Per Lundgren" och kolla på videon han har lagt upp om händelsen när Topping fick 5 +2 min på !

Videon är filmat från rakt uppifrån , typ målkamera

Trilske: aha låter ju möjligt! Jag har inte tid att följa nåt annat än Modos matcher och resultat så har noll koll på resten av ligan, annat än att löven tokdominerat hittills ä. Vilket verkligen förvånade mig, men hade ju som sagt noll koll iår. Däremot märker jag på mina Umeå kompisar att dom redan är uppe i molnen - det är iår det äntligen händer.

grimiss:

När dom fick skador på sina nyckelspelare såg jag vissa likheter med hur det gick för oss när vi fick skador på woods och dickinson men ändå lyckades mala på i ett par veckor till och tangera det där vinstrekordet, tills verkligheten kom ikapp och det började se ut som att vi faktiskt kunde tappa den där ointagliga serieledningen när vi saknade 2/3 av förstakedjan.

Även om jag kanske inte trodde fullt ut på teorin (som jag lanserade i en användares DM här på hs) så ville jag ändå ha det sagt ;-)

Men kanske är det just där Löven befinner sig nu med Forsberg och Lundin borta...

Gavelo:
Tänk efter match! Dömt är dömt och dömt är glömt! Ja förutom spökutvisningen mot Leksand då.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Trilske:
AIK matchen kan vara en av våra bästa spelmässigt. Nöjd med Almtuna igår, lite lätta mål bakåt men seger så klagar ej. Plus en markant förbättring i PP!

KRB: jag hoppas ju att lövens form fortsätter lagom till 1-2 veckor innan slutspel. Skulle allt börja gnissla då så kommer det bli mentalt kaos för dom. Helst ska dom sätta poängrekord i HA. Pressen i Umeå kommer bli enorm. Hela föreningen vet också att det blir rejäl ekonomisk uppförsbacke om dom inte klarar det.

Börjar dom dippa nu kommer dom hinna komma ner på jorden.

2958461 · »