1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543252 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Hoppas de fortsätter dementera spelare i ÖA. Timander dementerade de, timmarna efteråt hade han skrivit treårskontrakt. Sundström demeterade de, timmarna efter skriver han tvåårskontrakt. I morgondagens ÖA får de gärna dementera Foppa, Näslund, Gagne och Niklas Kronwall.

Tänk, vilken överraskning. Som en blixt från en klar himmel.

Paddan: Måste ha missat något, eller inte hängt med i tråden tillräckligt. För nu är jag borttrollad.

MorganaLefaey: Äh, den sidan innehöll ett handslag mellan Erik Holmber Niklas Sudström

NuMo: Frågan är om han tänkt sig att sluta efter det och börja jobba åt svärfar eller om det är modo's val att inte skriva längre.

MODOJohan: Vore väl mer logiskt med #24, fast Molinders tröja kanske var den enda som fanns kvar.

Paddan: Nog såg jag en bild med matchtröja nr 43 och handslag med ecke.

NuMo: Så var då Damgaard också klar för ny klubb, inte Krefeld som någon sida spekulerade i utan Augsburg Panthers.

knaskamilla: Lite besviken änså att han inte skrev på ett tre-fyraårskontakt.

knaskamilla: Meh, va dålitt, inge bild på Suse i matströja å inge tröjnumer. Skräpning!!!!1

Wayne Gresky:

Ja, jag har då inte räknat in Susse sedan i december... :-)

Wayne Gresky:

Ja, herregud, det här hade man inte väntat sig. *chockad*

Wayne Gresky: Äh, vad ska vi med den där skitspelaren till, använda honom som papperskorg? Sparka Hedin!

Nikki: Oj! Vilken överraskning! Det här kom som en blixt från klar himmel. Det har säkert varit stenhårda förhandlingar hela dagen...

knaskamilla:

Officiellt!

Efter elva år borta från MODO Hockey och Örnsköldsvik är cirkeln sluten för Niklas Sundström, som fyllde 31 år på Sveriges Nationaldag i går tisdag.

Foldron:

Ojoj, nu snart...

Modo kallar till presskonferens enligt ÖA
allehanda.se/sport/5193

Paddan: Fast i RDS-artikeln står det:
En revanche, Niklas Sundstrom ne sera pas de retour car il a signé un contrat avec une équipe suédoise. De plus, il ne faut pas s'attendre aussi à revoir Jan Bulis, qui a indiqué le mois dernier qu'il reviendra pas et pour lequel, selon Gainey, le temps est venu d'aller voir ailleurs.

Nikki:

Och det är Oscar Hedman jag pratar om så alla är förstådda med det.

Kanske fel tråd men det är iallafall hockey.

Sitter med en databas för hockeyspelet Eastside Hockey Manager och styr Elitserien för nästa version. Problemet jag har är att jag inte kan bestämma mig för vilken av Wargh, Hedman och Viklund som faktiskt är bäst och vilken av dem som har bäst potential... jag vill säga Wargh på första och Hedman på andra... men jag söker svar från er som såg dem live.

Paddan: Hmm, så var det tydligen inte heller...

"Gainey a cependant révélé que ce ne serait pas le cas pour Niklas Sundstrom, qui a déjà paraphé un contrat pour évoluer en Europe en 2006-2007 ni pour Jan Bulis, qui a exprimé, plus tôt en mai, son souhait de tester le marché des joueurs autonomes."

Wayne Gresky: Åfan, kan det vara så att Canadiens antar att fransmännen vet var Sverige ligger, medan de engelskspråkiga Habssupportrarna enbart kan identifiera Europa?

Paddan: Det var ju jag som klistrade in det citatet från början! Saken är ju bara den att i den franska versionen står det att Gainey sagt Sverige. Så vilken artikel återger exakt vad han sagt?

Wayne Gresky: Bob Gainey sade Europa:

"Gainey revealed that won’t be the case for neither Niklas Sundstrom, who has already signed on to continue his career in Europe in 2006-07, nor impending unrestricted free agent Jan Bulis, who made it clear in early May that he is eager to test the market."

Frisco: Ja Ecke borde ju inte stå och ljuga så. Han säger ju att inget papper finns påskrivet, däremot så kan de ju vara muntligt överens.

Undrar om Gainey sa Sverige eller Europa?

Wayne Gresky: Men Gusses länk är väl rättvisande?
allehanda.se/sport/5192

Poffa: Visst kan han vara klar trots att det inte står på officiella. Det betyder inte allt. Titta på andra klubbar som ser sina nyförvärv försvinna två veckor senare till NHL trots att det stått på deras officiella hemsidor att de ska spela i klubben nästa säsong...

Gusse:

Tills dess det står på åfficijella så är han inte klar. Men nog ska det mycket till om det inte är klart snart.

Klar , inte klar , klar , inte klar ....

wap.hockeysnack.com
Blir ju ännu värre om den kostnaden stämmer. De är ju nästan lika fula som den där hockeyklubban med hällristningår som man valt att placera synligt vid e4

wap.hockeysnack.com
Skulle bli riktigt besviken om modo värvade vopat, killen har varit i närheten av 10 lag de senaste 7 säsongerna. Haft - i
Plus minus alla gånger utom 2. Inte producerat de senaste säsongerna samt är en 30åring som prövat på 5 olika ligor. (Nu är siffrorna tagit ur minnet och lär inte vara exakta men de lär spegla hur det är i verkligheten) så
Har svårt att tro att han skall få en nytändning i modo. Visst kan han visa sig nyttig men det måste finnas bättre alternativ.

Poffa: Lustigt att du nämner just det.
Fick nyss veta av den internationellt erkände artisten Knaska Milla att den stolta örnen skapats av den mytomspunne och folkäre artisten Tonyny Berg, tidigare känd och hyllad för verk som "Gråtande Barn" och trädgårdstomten.

westerlind:

Din barbar. Håll dig till Hötorgskonst och gråtande barn som säljs för 49:90 på Rusta. Du skulle förmodligen inte känna igen riktig konst även om någon slog tavelramen runt huvudet på dig.

Paddan: Konstigt att såna fantastiska konstverk får stå kvar. Det skulle ju vara fruktansvärt om Gösta fick något att skriva om...

westerlind: Men Olle, ser du inte skillnad på betong och granit? De där "konstverken" har kostat ett par miljoner att köpa in av Stiftelsen Sigrid, Johan och Jonas Nätterlunds minnesfond.

Martin S: Va, gillar du inte betongbananerna? Hahaha.

Wayne Gresky: Jag kan inget om konst så jag är inte rätt person att uttala mig i ämnet. Jag tycker dock att den så kallade konsten som står på en äng nästan vid Bjästabacken är hemsk.

Martin S: Ja men är det bra?

westerlind: Helmut är pappan och Jörgen är sonen som säger att pappan har ett stort konstintresse.

Hawerchuk & kärran:
Ja, mycket ståtlig örn - oerhört talangfull och nyskapande konstnär de fått tag på: Låt mig gissa att det står "Made in Taiwan" i den stiliga plastfiguren från Barnens Hus som de limmat fast på storstenen. Visst, Helmut Schulze påstår visserligen att: "Pappa har ett stort konstintresse", men det tror jag avser golfbanans konstbevattning.

Hmm, kul att de försöker. Men så här går det när chefen i handelsboden och hans ivriga kompanjoner skapar stor konst. Naturligtvis vill man ha något rejält och storsvenskt som folk begriper vad det föreställer.

Paddan: Nja jag vet inte, men den här länken kanske kan räta ut en del frågetecken?

Wayne Gresky: Men, det måste ju alltså betyda att det är Inklas Sundström som är bomben. En sydamerikansk sambahockeylirare, en hockeyns Ronaldinho. Esplendido, honom ska vi ha!

Db_04:

Bara att instämma, oskar steen och Sundström låter som en bra kombination =)

Grattis till värvningen av Sundström!

Martin S:

Men det är väl knappast en bomb om Tuzzilagos ersättare nämns i ÖA som en intressant spelare för Modo.

Svensk media har bara låtit djungeltrumman gå efter det att jag hittade ett uttalande/inlägg imorse på några Montrealforum.

Är ganska säker på att Modo själva ville gå ut med nyheten, men IT gör ju att man kan luska reda på en del och sprida skiten runt jorden på några klick.

Journalister är får....

MODOJohan:

Här tros inget.

Icing-Ove: Håller med dig. Men jag blir förvirrad när Nikki tror att jag är du och att du är jag. :O

« · 723470 · »