1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543261 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
menar fårstås med pardavy:P

MODOJohan: så du menar att modo kommer förhandla om nytt kontrakt med modo??

hellge: Verkar så, men om han blir draftad sen så öppnas ju ett nytt fönster där han kan försvinna...

"Enligt Svensson kan spelare som inte tillhör någon NHL-organisation och är över 28 år fortfarande skriva på för någon NHL-klubb, i alla fall fram till 23.00 i kväll. "

Enligt agenten Gunnar Svensson kan bara spelare som har kontrakt och är över 28 skriva kontrakt tills imorgon (?). Så som jag fattade så kan inte spelare under skriva kontrakt längre, där var datumet 1 juni.

hellge: Jag vet ej. Fråga Nikki, han vet. Han sa'ne till mig :-)

Fick för övrigt en intressant pratstund med självlaste Janne P häromdagen. Han säger bland annat att för närvarande är spelare från NHL/däromkring prio. 1 för ledningen i Modo.

Och just ja, förhandlingar med Janne kan komma igång efter imorgon fredag. Bli inte förvånade om han stannar. Jag snackar förstås om Pardavy.

Obs, inget skitsnack här va.

MODOJohan: Krizan är väl 26. Innebär det att han får skriva kontrakt efter imorn? Eller vad?

Kim på mitten känns bulla.

hellge: Jag fick precis detta bekräftat:

"Man måste vara över 28 för att få skriva kontrakt innan imorgon. Om man redan har kontrakt."

(Tack Nikki)

MODOJohan: Hur var det med 15:e juni nu då? Det var nagelbitardag sas det. inte p.g.a Sverige, utan p.g.a Krizan eventuella NHL-utflykter.

Wayne Gresky: Skulle luleå få både Bartecko och Bulis och Wallin så kan man lungt säga att de gått ganska plus på sina förändringar i truppen till kommande säsong. Dessutom lär de få en backuppsättning med 4 landslagsbackar. Inte alls illa.

Man har ju själv suttit och hoppats på Bulis då han dessutom väl spelat med Susse osv.

shinzawai: Som vanliigt så chockerar Tomas Ros med att avslöja att Lintner blir en av Skanks bäst betalda spelare genom tiderna. En jätteknall i ett lag som inte spelat i högsta serien sedan urminnes tider.

Poffa: Bombrelaterat eller inte. Ett budskap från Wayne Gresky till polartrakterna: Ge fan i honom! Han ska lira i MoDo...

Wayne Gresky:

Jag vet ingenting mer.

NuMo:

Vilket rampljus?

Poffa: Sportsligt av dig!
Det låter på dig som om det börjar närma sig ett avgörande, har du någon färsk information på området?

Poffa: Du har nu fått dina femton cm. i rampljuset. Det skall ändå bli spännande att följa Poffas prupp under hela silly season. När går luften ur?

Wayne Gresky:

Ja, det har jag haft som plan hela tiden.

Poffa: Kommer du berätta i efterhand vilka spelare det handlade om även om det skiter sig?

Torbjörn Hägglunds krönikor är det för få av. Fan så duktig kille.

Poffa:

I have to give it to you, att den här gången har du faktiskt ryggen fri eftersom du sagt att inget är klart än. Men ändå.

knaskamilla:

Haha. Innebär det att jag har fel om det inte blir några kontrakt skrivna? I så fall så beror det på era egna förhoppningar. Jag har aldrig sagt att det varit klart, nämligen.

Men vi får väl se, endera dagen kan det komma besked.

Wayne Gresky:

Hahaha! Det är iofs en forumit som skrivit artikeln, men ändå. Kul att Poffa för en gångs skull kommer att få svara inför fler än den innersta HS-kretsen om han visar sig ha fel (igen)...

Gusse: Poffas bomb nämns på allt fler ställen...
När får vi se första artikeln i rikspressen?

Cyklob: Saikarna vill åxå ha Khuta..

knaskamilla: Men kvinna, hur gammal är du?

knaskamilla: Äh, det är jag. Min stora vinst på VM-stryktipset kan möjligtvis betala en kvällstidning så spelaren har något att läsa.

Portello:

Jag undrar vem "en viss person" är. Kan det vara Ecke som ska betala ur egen ficka?

MODOJohan:

Jag börjar tvivla på det där ryktet om Kimmo Khuta jag med. Bara läst det på hockeycentralsen.se vars dom tagit ryktet från en annan sida där vem som helst verkar bara kunna skicka in ett rykte som är på hittat.

Skulle iof vara skojj om det kunde komma ut något om detta i tidningen eller så. Så man har något hum i alla fall, börjar bli riktigt less på alla dessa falska rykten som folk bara hittar på för att sedan skriva, Min pappas brors tjejs kusin s kompis känner Ecke osv.

Skulle även vara intressant och veta lite mer om poffas bomb :D. Tycker det är för lite snack om modo i tidningarna nu för tiden, tycker det borde skrivas lite mer om dom det är ju endå silly season ;)

Paddan: Men hörru :)

Läs min update.

MODOJohan: Menar du att Eckes nästa tillkännagivande i princip är klart? Tro vad det kan vara? Att kaffet i Kempis inte var särskilt gott, kanske

Till mig själv: Jag glömde att nämna att han eller hon skrev det i "Kimmo Kuhta-tråden"

"Här är Eckes nästa tillkännagivande, i princip klar. "

Någon på Modos officiella forum har yttrat sig så där.

Portello:
Bartecko platsar tyvärr inte i MODO-laget år, men vore en bra polare till Krizan, bära hans väska och dyligt :-)

Portello: Poffa är bombad, det vet vi alla. För det behöver du inte vara elak.

Kan detta vara Poffas bomb?

roger plundrare! @ 13 Jun 2006 06:21 pm
Det går ett rykte om att MODO har lagt ett högre bud på Bartecko! pengaran ska tydligen en viss person stå för!
som även hade ringt upp Bartecko och försökt övertala han att skriva på! han var intresserad och skulle lämna besked i slutet på veckan!

Och lite senare efter lite mothugg:

roger plundrare! @ 13 Jun 2006 08:18 pm
Joo det är sant!! för min pappas kompis, tjej jobbar på samma jobb som en tremänning till en granne vars son är Barteckos Agent. Och enligt honom överväger Bartecko att skriva på för MODO!

Så, nu har jag knäckt Poffas bomb.Klart som korvspad.

MorganaLefaey:

Tror att Radek Dvorak, Oilers skulle sitta fint. UFA också. Visserligen 0 poäng i slutspelet, men vindsnabb forward. Spelar med S.Horcoff nu som tipsat Radek om supercoachen Harald :-)

Poffa snackade ju om en "Tvåstegsraket". Dvo betyder ju Två och sen "Rak" på det så kan man ju skönja ett mönster.......Radek Raket!

Hepp. Då skall det presenteras nyförvärv modosidan då kanske. Eller jaha den låg bara nere som vanligt.

Modoante: Dom där pestsmittade trollen du snackar om får gärna provspela i truppen om dom är lika bra som Green.

Paddan: Äh, vad fan, "kolossalt" heter det ju

MODOJohan: Jo, särskilt med tanke på att Enström har en sån enorm skottkraft att målvakterna måste bli kollosalt nervösa när han är inne under ett PP. Hmm, vad var det de sade i en berömd sketch "Han sköt så löst så timotejen knappt vek sig"

Modoante:

Precis, nu förstår alla hur ett pestsmittat troll agerar på isen :-)
Man blir ju lite förvånad att inte Tobbe redan åkt över, med tanke på vilka medelmåttor som signat kontrakt med någon klubb där borta.

Paddan: Tobbe har ju potential.Green däremot har ju sämre speluppfattning än ett pestsmittat Troll.

Modoante: Äh, det är lugnt, än så länge finns ju Tobias Enström kvar.

Paddan: Vem ska man då klaga på under matcherna nästa säsong:)

MODOJohan: Så verkar det klart att Green också får lämna MoDo.

thebigmodogoz: samtidigt som Bern kommer att vilja ha en rejäl slant för honom...

MODOJohan:
susse ville ju inte ha nåt dyrtkontrakt så att modo skulle kunna värva dyrare spelar..

Ska man våga tro på hockeycentralen när det gäller Kuhta-ryktet? Vart får dom allt ifrån? Märkligt nog så hör man ingenting själv, men dom fortsätter att mata in rykten. Bra kontakter kanske...

Det känns som att det är en dyr värvning, och något som Modo brukar avstå.

thebigmodogoz: Det snackades väl på Malmös forum om att S Kariya och Kuhta jagades av Percy. Inte så tokiga förvärv om det skulle stämma. Är faktiskt frågande till MoDo's lag för tillfället för gick de inte ut med att man skulle ha ett lag som skulle utmana de 4a stora denna säsong.

Visst har förvärven varit förbättringar av laget om man ser
Skröder - Tuzzolino
Steen - Green
Damgaard - Adam Andersson

Men backsidan ser en aning för orutinerad ut för att man skall våga lite fullständigt på den. Samt högerskyttar finns det inte så många av på backen.

Vilka är det som skall ta hand om PP kommande säsong som inte fungerade alls senast.

Inte så att jag är orolig för att man skall hamna i träsket men lite blekt känns det om man har som mål att ligga topp 4.

« · 725528 · »