1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532788 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Cyklob: Du kanske borde ta lite hänsyn till vilka som faktiskt har kontrakt över nästa säsong?

Gidde: Tänkte inte på att det kanske kunde vara så, men jag tycker att Milo under hela säsongen tvingats att ta alltför stort ansvar för det defensiva arbetet. Han och Svarten borde väl kunna fungera som en enhet ungefär som Sasse och Urban Nordin, fast det kräver iofs lika briljanta passningar på bladet som Urban kunde åstadkomma i sin glans dagar.

Cyklob: Vi måste behålla Peter "Foppa" Öberg, för gör vi inte det så går han till Hyndorna och börjar producera mer än de kunnat drömma om, men framförallt lika mycket som vi visste att han kunde, men aldrig gjorde.

Cyklob:

Hoppas dom är kloka då, som du och jag ;-)

Gidde: Jag ser gärna att Milo blir kvar jag med, men tänkte mer på hur styrelsen också resonerar kring detta :)

Paddan:

Dom kanske varit inne på isen för ofta samtidigt som Adam, Pierre eller Viklund?

Gidde: Samtidigt så förstår jag inte varför Horava ska behöva hjälpa till i det defensiva arbetet, han ska ju ligga och lura någon stans ovanför mittlinjen och fiska efter öppnande passningar från, förslagsvis, Svarten. Som det varit nu känns det som att alla tre, Döme Svarten och Horava, måste hjälpa till nästan mer defensivt än vad de kan tillföra i offensiven.

Paddan: Anledningen att jag inte tog med Döme även fast han egentligen inte kanske producerat så mycket som man hoppats på är. Det som du nämner om pådrivningen samt att han kämpar hela tiden och sliter. Han kommer det garanterat att lossna för.

Gidde:

Stavade fel på Viklund igen, sorry!
Ska bättra mig, men det dyker oftast upp ett W när jag ska skriva hans namn....

Cyklob:

Håller med dig om Gästrin, Hellström, Adam & Zacke.

Wilund kanske kommer igen nästa år?
Hedman hade ju också sådär, lysande debutsäsongen för att sedan vara rätt usel ifjol.

Horava gillar jag ändå, han jobbar hårt över hela banan, vilket är lite olikt en "skyttekung/målgörare". Däremot har det ju gått tungt med det han egentligen är köpt för, dvs målgörandet. Men jag hoppas verkligen det lossnar, det skulle behövas!

Morisson lär väl också försvinna, men det är ju inte så konstigt.

Enström hoppas jag blir kvar, tillsammans med Öberg som gör ett stort arbete och faktiskt gör mer mål än jag hade väntat mig.

Sedan hoppas jag resten av laget stannar, och kryddar med några till bra spelare, gärna hemvändande Öhman t.ex....

Cyklob: Det vore ju, i fallet Hella, intressant att se någon målfabrikation över huvud taget. 86 spelade elitseriematcher och NOLL mål trots tidvis oceaner med speltid är ju en siffra som inte direkt skrämmer slag på motståndarna.

Adam Andersson måste ha blandat ihop reglerna för ishockey och amerikansk fotboll då han allt som oftast verkar tro att det är ovanför ribban som skotten ska placeras. Han och Viklund är ju lite av indianernas mästare också, ordentliga säkerhetsrisker i såväl offensiv som defensiv zon.

Horava vet jag inte riktigt vad han håller på med, åker skridsko som en besatt men han får inget ut av sina ansträngningar. Samma sak skulle man väl kunna säga om Döme också, fast Döme är ju i varje fall en ordentlig pådrivare på isen såväl som i båset.

Gidde: Om man ska kolla på truppen tills nästa säsong är det många som borde ligga i risk zonen att få lämmna klubben.

Spelare som jag tror ligger pyrt till.

Magnus Gästrin - Han kan aldrig få nytt kontrakt

Miloslav Horava - Mycket tung säsong hittils, finns kapacitet men har mycket att bevisa han med.

Peter Öberg - Har fortfarande inte fått sitt genombrott i modo och skulle må bra av ett miljö ombyte tror jag.

Mattias Hellström - Utlåning nästa säsong kanske ? Börjar inte Hellström visa mer framfötter blir han nog utlånad nästa säsong.

Tobias Viklund - Gjorde en kanon säsong under lockuten för att sedan bara ta ett steg bakåt varje säsong. Mycket att bevisa för att han ska få vara kvar.

Adam Andersson - Borde väll ligga på gränsen han med speciellt för det han visat upp i försvaszonen. Men sammtidigt har väll aldrig karln varit bra i försvars spelet i något lag han spelat med.

Spelare som kan lämmna pga bättre erbjudande. Eller att dom vill testa något nytt.

Tobias Enström - Nya reglerna i nhl gynnar ju små kvicka spelare och Atlanta lär nog försöka att locka över honom.

Justin Morisson - Värvad på artistkontrakt, tror han flyttar till någon annan klubb.

Michal Zajkowski - 2 års kontraktet för Krizan gör det väll knappast lättare för Zacke att få chansen. Han lär nog nappa på att byta klubb om tillfället dyker upp.

kanske glömt någon :)

Wayne Gresky:

Och det tvivlar jag inte alls att han är beredd att göra.
Han spelar ju knappast för pengarna numera, eller hur?

Gidde: Frågan är väl vilken klubb som vill ge honom ett bra kontrakt. Jag undrar om några vågar chansa på en så skadebenägen spelare med rådande lönetak. Philly säger ju att de fortfarande vill ha honom, men jag undrar om han verkligen har lust att harva i bottenträsket ett år till. Vill han spela i ett topplag så får han nog ta en rejäl lönesänkning.

Gidde:hahaha sant =)

Gidde: Dessutom kan man konstatera att mustaschkvoten i laget var mycket bättre på den tiden.

...och nog för att målvakterna brukar sägas vara heliga, men är det inte lite väl mycket att skriva Pater Holmqvist? Det står i varje fall så på min lagbild från den där säsongen.

Berka:

ASG!

Då är du ju inte blondin i alla fall, där finns det ju inte nog många för att det ska bli slagsmål ens ;-)

Paddan:

På bannern jag ser så är det en annan stor MoDo-spelare med nummer 21...

:)

Gidde: dom e tre men en va tjej så hon har inget att säga till om..dom andra e däremot ovänner nu =) haha

Berka:

Va!?!

Slåss dom alla två därinne nu?

;-)

Lumber Jack: Men, du, är det inte han som poserar på bilden i bannern?

Lumber Jack: ah ...haha jag e bakis därför e hjärncellerna osams å då blir de stimmigt när jag försöker tänka =)

Lumber Jack:

Om han blir frisk så tror jag att han vill bevisa för dom där borta att han fortfarande håller.

Han vill knappast avsluta med ett sådant här uselt år.

Men jag ser honom gärna i MoDo nästa år! :)

Berka: 22-1...

Wayne Gresky: Hoppas gör nog alla :)

Wayne Gresky: Klumpfoten ? å de är?

Cyklob: Är det bara jag som vågar hoppas på att klumpfoten kommer hem?

Gidde: Trevligt, trevligt med förlängning av Snygg-Hasses kontrakt. Bara att hoppas att han i och med att han nu börjat spela lite mer fysiskt snart kommer att använda storsläggan och dundra in lite mål också.

Cyklob:jaa huga då blir vi vassa om han återvänder! han har snittat strax över 30 poäng varje säsong på 50 matcher. denna har han 32 P av 34 matcher varav 16 mål -16 ass =) han e i grym form

Gidde: Han får sitta som reserv :D

Cyklob:

Glöm inte Hellström ;-)

Berka: Absolut, men jag tror nog Ecke kommer försöka locka hem Öman tills nästa säsong. Om jag inte misstar mig så går hans kontrakt med Tappara ut efter denna säsong.

Om vi skulle få hem Öman skulle vi sitta inne med kanske elitseriens bästa center sida.

Sundström

Svartvadet

Öman

Steen

:)

Cyklob: Vore ju kanon om öman vände hem igen... spelar tydligen jävligt bra i finland..

shinzawai: han kör väll 1 år i taget nu och känner efter :), Men skönt att han är klar för nästa säsong med :)

Huge: Så den bäst tränade backen i elitserien ska bara orka 1-2 år till, hmm, troligt.

Wayne Gresky: Ändå 11,5 år yngre än Chelios...
10-års kontrakt verkar iaf rimligt!

Huge: 33!

shinzawai: Hasse är redan 32 år gammal.
Dags att lägga ner lite pengar på rulltrappor i SBA, iaf om han ska fortsätta så många år till.
Se och lär av LA.... ;-)

Poffa: 1+1. Varför inte 2-3-4-5-6-7 år?

Poffa:

Toppen!

Hoppas bara att det gör Hasse lite mer vän med puck och klubba nu också.

Hasse förlänger 1+1 år. Härligt, härligt. Ecke fortsätter övertyga i sin roll som sportchef.

Alfred Awful: byggt upp förväntningar om "ett fint" slutspel...vill jag lägga till.

Cyklob: Pasis plats tar jag också för given att någon fyller, det har hela tiden känts som en budget-slackare att släppa honom och det skulle kännas helfel att inte ladda upp med något på den platsen inför ett slutspel.

Man har byggt up förväntningar om ett slutspel och det kan bli en tråkig publikutveckling på slutet om man sprider ut en sken av att man inte bryr sig. I det fall Pasis lön låg över budget efter att man tog in Justin så skulle man ha kommunicerat ut det faktumet i samband med att Pasi fick gå.

Nikki: Ecke kommer nog ligga i rätt hårt för att locka hem så många spelare som möjligt som har modo anknytning. Spelar som Werner,Öman,Weinis om han inte kommer nu villsäga.

Byter till rätt tråd annars smiskar någon mig.

Annars vore ju Wernblom nånting för nästa år. Han är väl lite slö på skridskorna men vad gör det när han gör 15+ mål och vågar stå framför mål, plus att han faktiskt drar folk till arenan. Skulle tippa på att Ecke kommer jaga honom hårt i sommar.

Lemmy: Hehe jo det brukar vara det vanligaste svaret som man får ;)

Cyklob: Min källa är jag 100% säker på. ;)
Fast så säger väl många, hehe.

knaskamilla: Får verkligen hoppas på att din källa sitter inne med bra information då :)

yaqop: Nej, absolut inte glömma så, jag trodde nu hoppades på att han skulle spela för er i år. Jag kan ju ha missuppfattat, jag är ju inte så smart enligt vissa. ;)

Lemmy:

Varför ska vi glömma Nordgren?
Är väl inget konstigt med att han återvänder till sin moderklubb och även klubben i hans hjärta.

« · 813036 · »