1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526939 inlägg · 4121 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
8 timmar kvar till transfer fönstret stänger, undra om Ecke har något mer ess att spela ut. i sådana fall borde det handla om en riktigt bra back.

Poffa:

Hoppsan, det hade jag inte väntat mig. Han hade några fina säsonger i Islanders före lockouten, men med tanke på hur rörlig han är så är det konstigt att han blev sämre i det nya NHL. Han verkar ju inte ha rosat marknaden (poängmässigt) i Ryssland heller, så det kanske var lika bra att vi gick bet på honom.

Bad_Brett: Du kan få ett namn redan nu, om du vill.

Oleg Kvasha. Men han var alldeles för dyr tydligen. Han verkar få bra betalt av Chekhov Vityaz.

Poffa:

11 bombtimmar kvar.

Åke the Myth: Om det är han du menar, som är den ansvarige för att Gästrin blir kvar i Löven så ska jag buga mig så djupt i hans riktning, att jag behöver en kotknackare för att stå upprätt igen.

Fast jag tror mer på Ecke som den jag ska buga mig för.

Poffa: Mycket möjligt men inlägg läser han!

Wayne Gresky: Foppa kanske. Han var nog här och skrev kontrakt helt enkelt.

Drygt 17 timmar kvar innan transfer deadline och dumpade sopor (som för Tussilago att framstå som extremt vämeriterad) är helt plötsligt högvilt på marknaden. Den ene sportchefen är vildare än den andre och det känns som om alla iaf måste värva något för att visa att man gör något.

Som modoit känner man sig relativt lugn. Plockar Ecke in någon mer så är det antagligen en klasspelare. Gästrin blir nog kvar i Umeå nu när vi fick Kuusela, om Löven har råd att behålla honom då.

Frågor man ställer sig:
Kommer det att dyka upp någon bomb?
Kommer det att dyka upp någon klasspelare över huvud taget i hela serien?
Kommer Poffa att slutligen avslöja vad den sk bomben bestod av eller kommer han att ta med sig hemligheten i graven?
Vem gör det galnaste nyförvärvet?
Har Ecke ett ess till i rockärmen?

Spänningen är snudd på olidlig!
Vi räknar ned...

NuMo: Här har vi gårdagens klarast lysande duo: Kork-Ek!

Expressen är för roliga.

Igår så rapportarade man om att HV71 var på väg att värva Kristian Kuusela och Jyri Marttinen. Som källa anger de Hockeycentralen.

expressen.se/index.jsp?a=853597

Modern journalistik. Verkligen.

Idag så rapporterar man att Modo blåst HV71 på Kristian Kuusela. Samtidigt så slår man sig för bröstet och påstår att expressen "avslöjat" det för omvärlden redan tidigare på eftermiddagen. Antagligen för att man använt hockeycentralen igen som källa. I alla fall så har man snarlik rubrik, men artikeln är daterad senare än hockeycentralens. Så var det med det avslöjandet.

www.hockeysverige.se/news_show.html?id=67699

expressen.se/index.jsp?a=853906

----------------------------------------------------------------
Ungefär samtidigt som källan till expressens avslöjanden om att spelarna var på väg till HV71 så läser man det här i HS, Modos gästbok.

"Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Här har ni ett rykte att smaska på så det heter duga.

hfboards.com/showpost.php?p=7819574&postcount=272
Hawerchuk @ Masthugget 2007-01-28 22:11
-------------------------------------------------------------

Ja, man kan ju dra sina egna slutsatser, men nog har Expressen ändå varit jätteduktiga.

Wayne Gresky: Hyvää iltta!

Här får ni (antagligen) se ert första mål av Kristian Grandunge, om ni spolar fram till 6:20 får ni se bilder från Ässäts slutspelstriumfer från ifjol. Vid 6:45 avgör han semin mot Kärpät.

www.youtube.com/watch?v=7giYSU8a8VQ

Och lugn, det är textat med ett språk som man talar långt borta i fjärran, ingen anledning att lära sig östsvenska. :-)

Hawerchuk:

Åtta poäng: Svart vad det här...
Hell! Strömmen har gått!

Wayne Gresky: Erkänn att du saknar en redigera-funktion?

På tio poäng: Vi åker vidare mot en stad med ett kuusligt krizlag som spelar steenkul hockey, och nej, vi skröder inte med orden.

Salle: Du menar, staden med hockeylaget som ligger under mot Mora med 2-0?

Wayne Gresky: GÖTEBORG!!!!

AM: Har alla kollat för mycket på "På spåret" eller varav dessa origier i ordvitsande?

Poffa: Han lär nog få så att han kan hålla sig flytande i alla fall. Troligen mest ytliga förhandlingar.

Paddan: Med tanke på agentens namn så kanske det kan bli ett lukrativt kontrakt för MODO:s del.

Petey21: Äh, vi förlänger väl med honom på en gång...

"Flera klubbar var ute efter Kuusela men enligt agenten Jarmo Kork var Modo det bästa alternativet.
– Kontraktet sträcker sig säsongen ut men vi ska förhandla om en förlängning så fort tillfälle ges, säger Kork till MTV 3."

Paddan: Det blir nog inga större omställningsproblem för Kuusela, då han spelat i nästan identiska matchställ tidigare...

Paddan: Huvudsaken är att de inte satt på dubbla stolar.

Silly.
Tråd.

Gokväll.

Alfred Awful: Hasse verkar ju ha hittat en intressant intervjuplats för intervjun med Salle:

"Vi pratades vid i en intervju i mediakuben innan matchen och en av frågorna var hur han tänkt sig fira födelsedagen."

Skylift, anybody?

Paddan: Å dessutom, en hästjävel hade vi ju redan. Dagens dubbel + Döme, ny kedja.

Det blir just gran(n)t, det här!

Sedan ser jag att Rödhökarna har värvat Sigge. För Malmös del får de väl hoppas att det går bättre för honom denna runda i elitserien än vad det gjorde förra gången.

Paddan: I den kusens fall lär det bli euro...

Alfred Awful: Va i sjutton, först värvar vi en blatte och nu har vi värvat en hästjävel. Nåväl, han kanske kan springa in några kronor på Solänget.

Mats Edström: Så jävla underbar nyhet man mötts av när man kommer hem från jobbet. Haft en helvetes dag måndagar brukar ju vara det när man jobbar med barn :D, men nu är den hemnska dagen glömd. Ännu en gång Underbart Ecke...

Alfred Awful: Tall me about it!

Nikki: "Jag får väl bli den första att säga Kuusligt Modo..."

Då får jag bli den förste att hoppas att han inte barrar av våra förväntningar. Tur att vi inte värvade en tall-ansamling i alla fall.

Wayne Gresky: Man får hoppas att Blatny kommer igång lite. Tycker han ofta gör sig osynlig och söker sig till passningsskuggor. Nu har han fått lite tid på sig att träna med laget och förstå spelet här så med lite flyt så får vi egentligen 2 nya spelare då Blatny inte direkt visat sig ännu.

Hawerchuk: Hehe! Det gäller bara att han riktar sina känslor åt rätt håll.

Kuusela känns väl karaktärsmässigt lite som killen vi fick istället för Weinhandl.

Wayne Gresky: Vi har ju en riktig blåslampa i Freddan...

Hawerchuk: Svetsning är en av Haralds starkaste grenar. Han är en utmräkt byggmästare. Frågan är snarare om han kan elda på bygget tillräckligt i slutspelet så att det hela lyfter. Det är där jag är lite osäker...

Wayne Gresky: Instämmer.

Harald har materialet, nu gäller det bara att skruva upp lågan och svetsa ihop delarna. Klarar han det?

Jag får väl bli den första att säga Kuusligt Modo...

Nikki: Nice.

Att döma av Hawerchuks länkar så behöver killen en skicklig playmaker. Skulle vara intressant att se honom ihop med Steen och Öberg.

Nikki: Klart å betarrt!

Har en bra känsla, även om vi ALDRIG lyckas fullt ut med våra finnar numera. Heja Ecke, eller heja Swedbank kanske man ska säga? :)

Nikki: Härligt. Ska bli spännande och se om han kan spela i morgon.

Officiellt.

mattias - 74:
Nu blåser vi snu...hv

Hawerchuk:

Bara att gratulera till ett bra nyförvärv.

En polare till mig översatte det kortfattat till:

Kruusela -> Modo, flyttar arslet imorgon tisdag. Hans kontrakt med Ässät hade gått ut i April, men de bryter det nu istället. Står ej längd på kontrakt eller så.

Nu står det på Aftonhoran som kidsen så fyndigt har döpt den.

MorganaLefaey: Jäklar. Dags att sätta igång då.

Kuuselan sopimus Ässien kanssa olisi päättynyt huhtikuun lopussa. Hmm ...

Gusse: Haha ! Jag hoppas att inte du heller har bråttom iväg : )

Emma no15: Ingen fara. Så länge vi får den innan modohockey.se gått ut med informationen så känns det som en sen julklapp.

« · 827221 · »