1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527043 inlägg · 4121 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Wayne Gresky: Att Kuusela är MoDoit säsongen ut kan jag satsa åtminstone en procent av min internet-identitets anseende på.

Här är en tråd om Kuusela på ett Ässätforum. Om någon liks håller på så får dom gärna kolla vad dom skriver om honom.

Emma no15: Då väntar vi på översättningen emma

MorganaLefaey: Jag hoppas att du inte har bråttom ...

NuMo: Om man bara kunde fixa sig en högerskjutande back också så ser det här riktigt intressant ut. Men det kanske är att hoppas på för mycket.

Emma no15: Man får väl hoppas på en helsides översättning då. Väntar väntar väntar.

Alfred Awful: Vilken tur att man kan finska ... : )

Alfred Awful: Var är bisterfinnen när man behöver honom?

NuMo: hoppas han e bra =) yeah

NuMo: Röck du inte den store MoDo-gossens länk nu?

www.mtv3.fi/urheilu/hockeynight/uutiset.shtml/arkistot/hockeynight/2007/01/500774

Annarsch så är det bra med tråddisciplin.

Och Ecke, vilken buspojke han är!

Sv: Slutet för Foppa?

Kristian Kuusela nu klar för MODO HOCKEY!

thebigmodogoz

shinzawai: FAKTISKT! ;)

Jag tror att Hasse vill få det svaret av Andreas, men lycka inte fullt ut. Sen skulle jag gissa att Salles marknadsvärde sänks något då klubbar brukar vara lite försiktigare då det gäller värvningar av skadade spelare.

Poffa: Jag läser inget sånt mellan raderna faktist, men visst vore det trevligt.

Poffa: Salle har verkligen tinat upp med åren, hoppas det kan smitta av sig till den frusna axeln också.

"Funderat på att fortsätta din lugnande roll i båset?
- Ja, du såg hur det blev nu. Man var borta en match och så händer det här i Globen. Vi får se hur det blir."

Låter ju som att Salle kommer spela hockey med MODO även nästa år. Ska vi gissa på att han omförhandlar sitt optionsår till ett rent tvåårskontrakt?

Petey21: Med tanke hur bra modohockey.se fungerar...nyförvärv på ingång?

Wayne Gresky: Fast Malmö har ju öppnat på börsen åtminstone, apropå deja vu...

hellge: Samtidigt minns vi hur det gick när de skulle sno Aucoin (vars tid i modo kan ses som vändpunkten i hans karriär - efter det har det gått käpprätt utför) mitt framför näsan på oss. Vi hoppas på en deja vu!

Gusse:

HV har en tradition av finska spelare, dessutom har de en fet pluska. Huvva!

Wayne Gresky:

"Fika - Alla medlemmar hälsas välkomna! "

Mums, fika för medlemmar. Ständiga medlemmar får två munkar är en gammal fin tradition.

För övrigt har jag bara ett förlag till ordförande och det är den superkonstruktiva och sympatiske VD:n på ÖA, Anders Källström. Han är den enskilt största anledningen till att vi har Swedbank Arena idag. Jag tror dock att han inte vill.

Hmm, jag saknar Åke...

Wayne Gresky: Fler som vill ha kusen

Dags att börja jobba på sin ordförandekandidatur? Vem blir det?

hellge: Kul att du frågar Hellge. :)

Kristian är alltså en småväxt skottvillig högerskytt. 16 mål 20 ass på 44 matcher den här säsongen. Av dessa poäng har 11 mål 12 ass kommit i power play. Förhoppningsvis kan han alltså tillföra en dimension där. -20 den här säsongen, förra säsongen hade han dock +11. Med tanke på att Ässet är ett bottenlag så går det delvis att förklara.

Som jag sagt tidigare så kan vi kosta på oss att ha några offensiva forwards som är duktiga i PP då vi har en stomme som är så duktig i 5 mot 5.

Wayne:

Du som vår +- expert, har du analyserat Björneborgarens facit ännu?

Och hur låter i så fall ditt utlåtande?

hellge:
Bosse Ahl var kung i Timrå under lång tid, men en gång efter det att han gick tillbaks till HV blev han utlånad från just HV till Timrå, fan vad dålig han var den matchen. Att han sedan var fenomenal i Timrå under en massa år glömdes väldigt fort bort. Tyvärr

Per HApps:

Kanske har du rätt..

hellge:
Låt werner stanna kvar och vara hjälte i SAIK, man skall komma ihåg sina gamla hjältar från den tid dom var på topp annars blir dom bara en besvikelse.

NuMo: Du har rätt!

Men Werner då. Hur ska vi göra med Werner. Tänk och Poffa och hans drängar har rätt? Tänk om Werner är slut och vi sitter där med en Wernblom med 110 laxar i månaden.

Och tänk om skeptikerna har fel. Tänk om han är och blir hetare än någonsin. Tänk om vi får se honom spöa Jämtin igen. Eller tänk om han får spö av Jämtin. Tänk om vårt powerplay blir fantastiskt.

JAg har inte bestämt mig än, o andra sidan har det väldigt lite betydelse vad beslutar mig för.

Kanske ska jag ta och lita på det som lednigen beslutar...

Vad är jag inne och harvar i för tråd nu egentligen?

hellge: Canavaro-liknande son, skulle det stå.

Alfred Awful:

Det kan hända att man på senare år har lagt till röd färg i klubbmärket. När min sjuåriga Canavaro-liknande som fick en medalj från KB när de hade cup där för inte så länge sedan, var klubbmärket både rött, blått och vitt.

Det kan mycket väl vara så att ni har rätt och jag fel. Fast det gör inget. Vi kan ju alltid skylla på Dale som startade ett mycket litet rykte.

Canavarokopian - det är alltså hans pappa som tycker det. (-:

hellge: Det verkar komma i många varianter, här har laxarna lagt ägg på kanten.

www.lagsidan.se/lagsidan/bilder/2571bild125.jpg?84913,77

Hoppas man inte blir cyberhuntad när man länkar ut den där interna sidan i offentligheten, det spelar ju Westerlindar där. :-)

shinzawai: Förutom att det saknar bl.a sin röda färg, ser ut att vara ritat av en elev med HÖGER hand, har det sin rätta form och sina karaktäristiska tre laxar.

Tack, tack!

Paddan: Förutom att det saknar bl.a sin röda färg, ser ut att vara ritat av en elev med vänster hand, har det sin rätta form och sina karaktäristiska tre laxar.

Tack, tack!

Paddan: Fan du hann före medans jag rotade i mitt arkiv, klippte ut, giffade och ftp:ade upp.

hellge: Kb:s logo? Klicka länk.

Icing-Ove: De två första skulle jag säga betyder "På måndag offentliggörs", resten får jag inte sammanhanget att gå ihop.

hellge: Ett KB-märke var beställt...

www.kb65.com/loggatransparent.gif

"Maanantaina julkistetaan loppukauden soppari MoDo:hun"

Och vad fan betyder det?

"Man kan hitta en julkista på loppmarknaden bredvid Modo-soppan" ??

Sen gillar jag när de värvar spelare från Ässet. Dessa Björneborgare har en speciell plats i mitt hjärta då de nästan alltid deltar i MoDocupen och alltid spelar opolerat.

Porin Ässet, KB65 och Juventus, där är mina favoritklubbmärken. KB:s kunde jag inte fiska fram och Juves känner ni säkert till. Ässets tittar vi på en gång till tycker jag: www.assat.com/images/header.jpg

Som gonatt-hymn sätter vi på brölkungarna Motorhead och Ace of Spades i barbieversion.

www.youtube.com/watch?v=3rnIuow93vo

Fast o andra sidan var det bara ett mycket litet rykte från Hawerchuk

hellge: Själv hade jag tänkt att gå och lägga mig ungefär när hawerchucks meddelande dök upp, men eftersom grannen ovanför har hållit på att dammsuga och dra möbler fram och tillbaka tills för en stund sedan så kändes det inte aktuellt att försöka sova.

Nåväl, de närmaste dagarna lär vi i varje fall få reda på om Ecke har lyckats få något intressant på kroken. Själv hoppas jag på Paul Stastny och Wojtek Wolski...

Gidde: Eftersom Ässat missar slutspel hemma i Finland så väljer han väl knappast Sverige för att få spela i kvalserien? MIF är tydligen på gång att värva Fedor Fedorov. I nästa steg så kommer de att värva Martin Kariya och övertala Brett Lindros att göra comeback.

Hawerchuk: Det är lite beroende på vilken försäkring man har valt. Jag vet tex att Timrå valde ett billigare alternativ där klubben var tvungen att betala lönen som vanligt i en månad eller två, detta innebar i slutändan att Timrå inte kunde ersätta alla skadade spelare.

Jag har lite rörliga bilder på Kuusela. Har dock ingen aning hur jag får upp dessa online, någon som vill hjälpa till?

Paddan:

Intressant fenomen som äger rum just nu här i Modoboken.

Det var alldeles dött, det hände inget. Plötsligt postar Dale ett mycke, mycke litet rykte och plötsligt på några minuter mångdubblas antal Modomedlemmar som är online, likaså antal inlägg. Det liksom låg latent och väntade.

Martin S: Hur fungerar det där egentligen? När kickar försäkringen in för Salles skada? Och hur mycket betalar den?

MIF-boken pratar också om Kuusela, och tror att det är dit han ska...

Hoppas dom får fel ;-)

Salle: Om MODO hade behållt Pasi så hade man knappast haft råd med Kuusela, eller använder man försäkringspengar från Salle för att betal Kuusela?

hellge: Jag håller med om att Riksman var en underskattad målvakt och att hans efternamn var coolt.

Om nu Kuusela kommer så är inte Horava med sitt födelseår 1982 den senast födda utländska spelaren i MODO genom tiderna.

hellge: Äh, Riskman var ju alldeles för svårt att uttala. Mycket lättare då med Krishna och Tjajkovski

Gusse:

Jag håller med, klasskillnad. Heja Ecke!

« · 825798 · »