1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543285 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
MorganaLefaey: Oj vad mycket skriva det blev. Tror inte jag orkar köra på alla norrlandslag. Kan ju även bli svårt då det bara är Brynäs och Modo som är klar med sina trupper.

MorganaLefaey: Inte för att jag riktigt förstår vad en uppsats om Brynäs gör i en modotråd...men visst känns det som om tappet av Honken urholkat defensiven rejält. Från att ha en av seriens tre bästa målvakter till att byta en som inte platsar på topp 10 kan märkas i ett till stora delar ungt och orutinerat lag.

Wayne Gresky: Tanken var eg att jag skulle komma fram till någon form av tabell efter det att Frisco undrat hur norrlandslagen kommer placera sig i förhållande till varandra. Men jag orkade bara med Brynäs så det blev ingen utvärdering av vad de 5 värvat och hur jag tror de kommer placera sig.

Frisco: Får inte Skellefteå mycket svårt att undvika fjärdeplatsen i den tabellen? Hur ser din tippning ut i övrigt vad gäller norrlandslagen? Eller du kanske hade hoppats på att få reda på hur trupperna ser ut för alla lag innan du tippar?

Dream Team: Jag bara funderar lite högt. Jag tror till och med Skellefteå får svårt att undvika femteplatsen i Norrlandskustligan.

Frisco: Är vi fem lag i den ligan nu? Ja! Det är vi bannemig.. fel av mig ;-)

Visst känns det väl så. Om jag får kasta ut en tippning, utan att ha full koll på spelartrupper och dylikt, så blir min tabell för just den ligan enligt följande:

1.Luleå
2.Timrå
3.MoDo
4.Brynäs
5.Skellefteå

Dream Team: Jag tippar väl jag med då.

1. Luleå
2. MoDo
3. Brynäs
4. Timrå
5. Skellefteå

Frisco:

Jag tippar också.

1. Luleå
2. MODO
3. Timrå
4. Skellefteå
5. Brynäs

Dream Team: Here goes

1. MoDo
2. Luleå
3. Timrå
4. Brynäs
5. Skellefteå

Deas: Får väl lov att dra iväg en fastän det inte är fulla trupper då.

1. Luleå
  2. Modo
  3. Timrå
  4. Brynäs
  5. Skellefteå

MorganaLefaey:

ser bra ut men jag byter ut topp 3 =)

1. Timrå

2. Luleå

3. Modo

4. Brynäs

5. Skellefteå

Inser inte folk hur bra MoDo kommer vara? ;)

mattias - 74: Men ack, peta ner modo så där till 3e plats på norrlandslistan. Beror det helt enkelt på att övriga inte inser att laget blivit bättre på varje position eller pga att vi helt enkelt har övertro till nytillskotten.

För det kan väl inte bero på ny arena förbannelsen? Jag menar då borde vi ju hamna på 4e eller 5e plats.

Men vad är detta? Blir ju nästan rädd.Alla brukar ju tippa Luleå låååångt nere.Det här är en ovan situation.Hur ska detta gå?

mattias - 74:

1. Modo, tyvärr

2. Timrå

3. Luleå

4. Skellefteå

5. Brynäs

Frisco: Då ska väl jag dra mitt strå till stacken jag också

1. Luleå, Brynäs, Timrå, MoDo
2. Skellefteå

Paddan: Jag vet inte varför det känns som den där tippningen är lite väl i det neutralaste läget. Gör om, Gör ny... Gör rätt.

:)

MorganaLefaey: Ok, utan att utgå från mitt tidigare tabelltippande så blir det:

1. Luleå
2. MoDo
3. Timrå
4. Brynäs
5. Skellefteå

Paddan: Så det där är efter målskillnad då alltså.

MorganaLefaey: Jag tror att det är någon slags lyselektrisk bokstavsordning. Fast egentligen vill jag ju tippa MoDo som etta, men Luleå måste ju få någon röst någon gång de också... de stackarna, de har det inte lätt.

Paddan:

Äh, enda anledningen till att man tippar Luleå först är ju för att de har den däringa superspelaren Bartecko. Han ska ju självmant göra en sisådär 68 274 poäng, eller nåt.

Poffa: Men, hallå alltså. De har ju tappat Ragnar Karlsson och så den där Sjörövarfabbe, inte ens en sådan medioker spelare som Brat Ko ska kunna ersätta deras poängproduktion. 

1. MODO
2. Brynäs
3. Skellefteå
4. Luleå
5. Timrå

MODOJohan: Knepig konsekvens om man läser på din profil. Eller kanske det bara handlar om stundens ilska?

Poffa: Måste bara passa på att fråga, har jag missat något om bomben? har du tex avslöjat vilka spelare som det handlade om eller är det så att den fortfarande är aktuell ?. Man blir ju lite fundersam när modo och alla säger att dom värvat klart för i år osv :)

MODOJohan:

1. Timrå
2. Modo
3. Luleå
4. Brynäs
5. Skellefteå

Någon som skall ner till Kramfors den 10e? Tycker det vore roligt om vi kunde samla ihop en lite n klack till den matchen. Det är ju inte så långt att åka och Timrå lär säkert få med sig lite folk.

MorganaLefaey:

Jag skulle helt klart kunna tänka mig att åka ner till Kfors

Jag ska försöka åka upp till kramfors jag med :) och hejja fram hjältarna från ö-vik ;)

Cyklob: Börjar ju låta bra det här. Vore roligt om man blev några stycken med modotröja. Men i ditt fall behöver man väl inte fråga om du vill dela skjuts.

MorganaLefaey: Nej nej jag åker från Sundsvall jag vettu i sådana fall :) men tack endå :)

Cyklob: Så väntar man på att Poffa ska publicera formationerna från förmiddagens isträning. Själv har jag minne som en fiskpinne, men kom i varje fall ihåg att... om formationerna är så som man kommer att spela i kväll... så blir det en fortsättning för den fina kedjan Pasi-Hella-Öberg.

Dessutom var det riktigt trevligt att se Wargh mata Adam med puckar för lite direktskottsträning i slutet av passet. Låga fina direktskott, när han väl fick in siktet ordentligt.

Väldigt mycket lunchgäster i restaurangen återigen.

I dag på träningen så hade man delat in spelarna i tre femmor och med ett extra ytterforwardspar. Allt för att spela ihop sig tills i kväll, antagligen. Så här såg det i alla fall ut:

Svart: Adam A, Tommy W - Döme, Horava, Steen

Blå: Oskar H, Tobbe V - Pasi, Hella, Öberg

Gul: Tobbe E, Selin - Gästrin, Skröder, Tommy E

Röd: Micke P och Dallas

Man tränade en del på spelvändingar, avslut och PP. Det såg som vanligt rätt ringrostigt ut i PP och där räknar jag inte med mycket, så här till en början.

På slutet var det lite skotträning och Adam Andersson var den som tränade flitigast. Ungefär 25 direktskott utan målvakt, passningsläggare var Wargh, och drygt hälften satt. Många fina skott, en del i virket och så några som strök strax utanför. Han skjuter i alla fall hårt och fort. Inget duttande och lägga till rätta.

Döme visade klass när man tränade avslut från nära håll. Ett par riktiga "mörsare" i form av handledsskott letade sig in strax under ribban.

Paddan:

Var det där snabbt nog? :-)

Poffa: Äh, lite i långsammaste laget tycker jag ;)

Svarta femman visade fina intentioner, även om jag måste säga att min favoritkedja är den blå kedjan där pucken ibland for som ett rinnande vatten mellan spelarna.

Poffa:

Tack för rapporteringen. Vad har hänt med Nilsson och Molinder? Hur ser bombprognoserna ut?

Harald verkade också ganska missnöjd med tempot i skridskoåkning och passningsspel på vissa håll, tror det var framförallt den gula femman som fick höra ett och annat.

Bad_Brett:

Nilsson, Molinder och Niklas Öman är på landslagsuppdrag till den 18:e augusti.

Det var för övrigt ett jävla tjat om bomben. :-)

Poffa: Kan bombem vara än så länge kontraktslösa Dick Tärnström? :) En Adam Andersson senior hade inte varit dumt.

Paddan: Det låter ju inte allt för bra om kung Harald är missnöjd, men som sakt det tar väll ett tag för grabbarna att komma igång riktigt på is med. Sedan tror jag också som du att Modo kommer få det otroligt tufft idag. Men jag skulle gissa på något i stil med 6-2 eller något till Timrå. Men som sakt vem kommer minnas denna match när säsongen startar ? :)

Angående Poffas bomb hoppas man ju fortfarande att det ska komma någon ny back.

Paddan: Vad valde du för kulinariskt idag då? Eller tog du lite av allt som vanligt?  :-)

Vem var 2:a keeper? Königsson?

Deas: Hockeypolisen i mig protesterar mot Tärnström, oerhört överskattad spelare som är i klass med Lintner defensivt och på klar nedgång.

Cyklob: Språkpolisen i mig reagerar på "sakt". Vad 17 är det för ord?
Att säga, har sagt.

Salle:

Jag valde i alla fall Stek Provencale. Mycket gott. För 75:- är det suverän mat, bra utsikt och gott tillbehör. Det enda negativa var det svaga kaffet. Naturligtvis Gevalia, då förstår ju alla att det smakade dåligt.

Poffa: Fy fan! Spara in så på kaffet.

Poffa: Det är nog inte kaffet det är fel på utan det är nog snarare vattnet.

64Waern: Det är bara i Domsjö det automatiskt blir kaffekask av koket.

64Waern: Av smaken att döma skulle jag gissa att Gevalia innehåller mindre än 5% kaffe och resten hästgödsel och träflis.

64Waern:

Ni Gävlebor har väl tappat smaken, alternativt aldrig haft någon.

Salle: Jag valde Stek Provencale, hade tänkt prova pastagratängen också men den var tyvärr slut för tillfället.

Upplevde också något i bombväg på lunchen, när potatisen sökte sig mot såsen på tallriken och stänkte ett "fint" mönster på min tröja.

Poffa:

Om bomben briserar så antar jag att det blir en ordentlig presskonferens, antagligen på en lördag. Händer detta före elitseriepremiären, Poffa? Finns det något namn som har diskuterats som du direkt kan dementera?

« · 733559 · »