Wayne Gresky:
Horava Sr kunde skjuta rätt bra och det är väl efter Janssons glansdagar?
Poffa: Det är inte ofta man ser de 2 orden (ni kan nog lista ut vilka) i samma mening.
Kaberle borde väl platsa in under det epitetet också.
Salle: Jansson och glansdagar?
På tal om PP så har jag insett varför PP såg så bedrövligt ut förra säsongen. Fått information om att modo när de tränat 3ggr denna vecka kört PP träningen på detta sätt: 4 stycken ställer upp sig i box framför målisen och 5 stycken har då också fått ställa upp sig som en diamant i zonen. Sen har harald gett pucken till en av de 5 och sagt till boxarna att börja jaga när han blåser i pipan.
Har hört att många PP i serien ser ut på det sättet. Iofs så kanske det inte vore så roligt att träna PP om de skall börja i egen zon och transportera in pucken då de förra säsongen nästan aldrig lyckades så blir det väl bara 5 minuters PP träning och 30 minuter misslyckade försök att ta sig in i anfallszon.
Frisco: Visst är det lite så att det kan bli problem när man är i samma lag och de försvarande kan de olika knep man har för att ta in pucken i zon. Men det bör ju finnas lite fler sätt än ett så nog ska de kunna träna införsel av pucken, alternativet är väl att man kastar ner pucken i sargen typ "dump & chase" och man får gräva fram den och sedan skapa sig ett PP.
Albert Hall: Måste bara nicka och hålla med.
"Att alla nyförvärv blir succéer, att alla unga spelare höjer sig, att alla gamla spelare lyckas bibehålla eller till och med höja sin motivation, att alla lag får en fantastisk laganda i sitt elitserielag, år 2006, är nog en utopi. För alla lag. Minst missar vinner.
Jag har sagt det förut och säger det igen. Serien känns ovissare än någonsin."
Man läser på flertalet ställen att de som hade det tungt förra säsongen nog kommer göra bättre ifrån sig denna säsong. Nyförvärv som inte haft den produktion de borde haft förut kommer trivas och känna förtroende. Mellanår. Ungtuppar som självklart tar steg vidare, fastän man kanske skall inse att vissa gör det men några är redan på sin topp mm. Tror jag sett sådant på varje lags forum och vårt är inget undantag.
Oddjob: Något som du läst eller är det vad du tror? En länk kanske?
Någon som varit och sett vilka formationer man kört senaste träningarna? Man sitter och småhoppas på att Molinder och Nilsson verkligen får spela lite. Tycker de verkat riktig på G under försäsongen om man kollar mot vilka de slåss om platser med.
eloff:
Jo, Gästrin var bland de bästa under lockout-säsongen. Robert Frestadius var bland de bästa på 80-talet också, det berättigar inte honom en plats för det. Gästrin var MODO:s sämste spelare ifjol och han verkar lika dålig i år. Men jag förstår att du gärna ser honom i MODO, då kanske ni har en chans på tisdag.
Dahlberg är en tuffing som kan tillföra elakhet. Dessutom är han en rätt säker avslutare vilket inte är dumt. Alla behöver inte vara snidare för att platsa.