{5647}: MoDo går nog upp. Karlin ser ut att ha svetsat samman gruppen. Kommer dock inte att grina om det inte går vägen denna säsong. Livet är en strid…
Robin Moberg: Man har aldrig haft större favoriter i ett slutspel skriver wennerholm när HV vinner serien med 10 poäng. Timrå vann med 22 ifjol. Både Timrå ifjol och Löven året innan hade mer poäng. Det är bara om man är så korkad att man tror att dyra spelare är vad som avgör som HV är större favoriter i år än Timrå ifjol
snowden: Vinner AIK deras åttondelsfinal så lär ju det vara HV71:s val, då det förmodligen kommer vara lägst rankade laget. Om inte TAIF lyckas vinna mot Mora, men det ser jag som osannolikt.
Ser gärna som andra sagt att vi väljer efter tabellen för att undvika extra tändvätska till motståndarna. Hoppades att Mora skulle knipa sjätteplatsen så att vi hade kunnat få det enkla valet med KIK eller Västervik som näst lägst rankade lag i kvarten.
snowden: Är lite inne på Wennerholms linje där. Man väljer helt enkelt det sista laget, för att slippa göra ett val. Ett val innebär lite extra tändvätska till motståndarna, men om du som HV tar det sist placerade laget, så kan man säga att man helt enkelt inte aktivt valde någonting.
Att Wennerholm anser att HV är den största favoriten någonsin borde få Dalton att skaka...
{9315}: Varför åka ända ner till KIK när man kan åka till sthlm och slå AIK. Varför ska vi vara rädd för nåt av dom lagen alls. Bara Mora jag tycker har blivit väldigt bra senaste månaderna. Nä Modo-Aik och Hv-KIK
KB: Vik känns farliga trots allt, får tillbaka spelare bl.a duktige målisen enl intervjun ikväll, Kristianstad slipper jag helst o långa resor, kanske finns pengar till flyg
{7639}: Ja det får vi. Men vi kommer knappast göra det. Tror Karlin har rätt stor respekt för Västerås. Västerås är väl det lag som slår mest ur underläge sv topplagen.
Grötskalle: Så länge det finns en ökad risk att slå upp en nyläkt käkfraktur skulle jag nog gärna offrat ca. 12% periferseende. Segläkt skada det där vanligtvis.