Gavelo: Allt snäppas upp om 8 dagar när det vankas en annan dimension av hockey, fjärdefemman blir oerhört tunga att möta och där Tikkanen blir näst bäste målvakt i slutspelet. Framtiden är vår!
puffe: Jag blir så förbryllad över våran 4:e kedja, normalt brukar 4:e kedjor vara en typ av avlastningskedja som skall spela tungt och gärna 0-0, men Modos 4:e kedja är ändå inte helt ofarlig framåt men helt sensationellt dåliga i egen zon, alltså inte bara dåliga utan snudd på odugliga.
Werner: Jag säger inte att han är nått omöjligt fall eller så..Men den nivå han har nu är inte tillräcklig för det vi behöver. Han har en bra storlek och kommer ju utvecklas helt klart, det vi ser är ju inte nån färdig produkt.
Modo4321: Jag tycker inte har ett dugg med rörlighet att göra. Jag tycker att han snarare agerar för tidigt. Han väljer riktning före forwarden och säljer sig alldeles för tidigt. Han är så stor att han kan vänta på att motståndaren agerar först.
Tikkanen går åt sitt höger först och ser lamslagen ut när han har vikten på fel ben. Lite som när en fotbollsmålvakt som står på fel ben, då kan man inte kasta sig åt andra hållet.
Gavelo: Man kan önska vad man vill, men spelar man en betydelselös match där man vilar förstecentern. Då spelar det nog noll roll vad man säger som coach.
{5647}: Ja jo det var väl inte bara tikkanens fel däremot har man sett flera gånger att han är ganska klumpig och orörlig i målet. Han hänger inte med sånna dragningar.
{5647}: Jag kan tycka att man skall sätta spelidén i denna typ av matcher, ligga rätt, öva på att styra spelet utan att för den delen riskera skador och annat. Hugos agerande hör inte hemma på denna nivå, han är back, han måste räkna in sin spelare och öva på att inte bli fullständigt ägd i försvaret.
Jag fattar ärligt talat inte varför vi ens spelar denna matchen när Modo uppenbart inte är intresserad av att ens försöka öva på sina svagheter, ställ upp med P16 ist
{7639}: Lär bli en mäkta avslagen historia ikväll, åtminstone från vår sida. Frågan är om det ens är värt att kika på, men som den idiot man är så lär man bänka sig.