1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533585 inlägg · 4126 ämnen

Aktuella matchodds

Aktuella matchodds
Får väl ta till gamla hederliga SVT Text som länktips för att redovisa de aktuella oddsen för matchen mellan TIK och MODO. Just nu lägst odds på 2-4.

Sv: Aktuella matchodds
Paddan: Det blir modovinst med 4-1 tror jag tippa det.

ModoAnte: Tror själv det blir målsnålt, garderar med två resultat, 0-1 och 1-2 ! Målskytt i det första alternativet blir Werner. I det andra Werner och Öhman, sätter väl ut Styf då som TIK-målskytt.

Paddan: Tror att Riksman spikar igen kassen...
0-5 till MODO. Almtorp gör hattrick i sin första elitserie match.

Wewillwintoday:

Detta var ett bra tips...hela 0-5!!! det låter bra att börja säsongen med detta resultat...men det kommer säkert att bli tufft!

Jaha, då har man varit och gjort säsongens första Bomben. Nu är det bara att sitta och vänta på att pengarna rasslar in!
Den vinnande kombinationen ser ut så här:
HV 71
2, 4
Luleå
3, 4

Timrå
0, 1
MODO
1, 2

Paddan: Man får önska dig lycka till!

Paddan:

Jag tippade faktiskt en rätt lik bomb..
Nämligen:
HV - LHF 5 - 2
TIK - Modo 2 - 3

Vi får se vem som håvar in pengarna :)

Dysso: OK, vi får väl se hur matcherna går ikväll. Kan nog hitta logi för dig i ismaskinsgaraget ifall du skulle "råka" vinna.

Paddan:

Ismaskinsgaraget i Kempehallen eller? :)
Köra ismaskin i alla arenor, landet runt.. vilket mål ;)

Dysso: Nja, tänkte väl snarare Bjästahallen!

Dysso:
Dom där pengarna du nu har slängt bort till ingen nytta, de kunde du ha skänkt till mig lika bra!

mike66:

Du kan få en krona, vilket var hela min insats på bomben. :P
Spelade mer på lången, bomben var mest en kul grej, när man ändå tippar på nätet är det så enkelt att klicka in några resultat.

Wewillwintoday: Almtorp satt på bänken tre matcher ifjol och i alla historieböcker står alltså Mr Almtorp redan bokförd för tre matcher i Elitserien.

Dysso: Men då ska du ju gambla och inte spela på favorittyngda MoDo. Timråseger blir du ju rik på. Finns ju en viss chans att vi ska kunna lägga omkull storebror-MoDo i detta första länsderby i årets ES. En liiiten men ändock en chans.

mike66:

Har du käkat ödmjukhetsflingor till frukost, eller?

knaskamilla:

Yepp, känner mig riktigt avslappnad och lugn så här timmarna före premiären. Konstigt att man kan vara så här cool.

mike66:

Nu är det nog dags att stämma i bäcken, detta gästboksintresse ser ju faktiskt ut som att ni är beredda att frångå era aggressioner mot kissemissarna i landets andradivision...

Jag vill ha ett svar här: Är ni verkligen emotionellt förberedda för att etablera en rivalitet på högsta serienivå? Kan inte en sådan leda till nya årtionden av spekulationer om: "jamen, vi hör ju hemma däruppe...det är däruppe, med riktiga lag med riktiga hallar som vi ska vara. Samtidigt som ni undgår att se och verkligen uppleva den minimalistiska fröjd det faktiskt innebär att spela i Boden, Vallentuna, Tierp(?) mm, mm.

Vill bara ert eget bästa, ni måste vara beredda på konsekvenserna, ju!

mike66:

Det där knarket...ungdomens förfall!

Björn VII:
I isladan är det av största vikt att man vet vad som är korvkö och toalettkö, någon synbar skillnad är det inte och chansen är stor att man måste argumentera för sin plats i kön när man börjar närma sig den tänkta hållplatsen.

- Ursäkta jag står inte här, utan där framme i korvkön. Ja, näst längst fram ja!

Det är också viktigt att ha ögon i nacken för att kunna följa med den spännande resultattavlan. Att ha ögon i nacken kan alltid vara en "fördel" förresten.

NuMountain:

Vid mitt enda 00-talsbesök i Snickarglada ladan, såg jag ju faktiskt just den här familjära Div.1 norra-atmosfären som en av dess största förtjänster. Så länge man inte står i en kö med MODOitstrebers kanske?

Det låter otrevligt med ögon i nacken, äldre generationer i min släkt påstår tydligen att det iaf gick lite vildare till på den där läktaren på 60-talet. Typ, att det skulle ha blivit en Aftonbladsframsida i dagens mått mätt.

Björn VII:
Kanske t o m är dags att hoppa i bäcken om detta nu mot förmodan skulle ske. Men som den mycket sympatiske och ödmjuke kille som jag nu har blivit på mindre än ett dygn så önskar jag givetvis kissemissarna all lycka i den NHA:n. Vem har tid att tänka åt fel håll när det är slutspel som gäller? Som sagt 04/05 är tänkt att vi på allvar ska vara med storpojkarna och leka.

Angående det emotionella planet så kan det tänkas att vi har en del att lära av de något mer efterblivna storebröderna från norr. Men med en mycket givmild syskonkärlek så tror jag vi klarar av att ta steget fullt ut inom en snar framtid låt oss säga till säsongen 04/05.

vi är på gång, vi är laddade vi är klara. Hälsa Kamilla att rökat är bra!

mike66:

Så ska det låta! Storvulenhet och pompösa planer är nyckelorden.

Hälsar...och sliter henne från boken...just...nu!

Björn VII:
Ja för det är väl ändå detta som vi alla innerst inne vill se, alltså en SM-final mellan storebror vs lillebror?

Ja lycka till ikväll då...........................................NOT.

Nu drar jag mig stillsamt tillbaka för att gå igenom de viktiga ritualerna inför kvällens match. Har dock ändrat på en del saker i min ritual, såsom att jag nu tar på mig den högra boxarhandsken före den vänstra och givetvis tröjan först, höll jag på att glömma. Hade ett rent helvete förra säsongen att få igenom boxarhandskarna i tröjärmarna.

Väl mött i ladan.

mike66: tikare är de som spelar barkroppad va?

« · 119933