1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480307 inlägg · 4078 ämnen

Almtuna- MoDo 2021-11-12

« · 2254118 · » Till forumet


Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
jonsson: HV är bara ett gäng Åsa-nissar. Glöm dom. Vi ska bara vinna sista matchen denna säsong. Allt annat är ointressant
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Steken84: Knappast tur va.. Hv äger 50 av 60 min. Västervik blev trötta ju längre matchen gick och då började vvik sprida puckar till höger och vänster.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Costanza:

8 p upp till hv, inte helt omöjligt
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
wolper: missade matchen ni som såg fick Lill-Jonsson speltid o hur verkade han? Såg Bernard fick dåligt betyg av ÖA han som nyss förlängde..
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Costanza: En gris-seger när man inte är på tå, underbart
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
wolper: Fan vad MoDo är bra. Vinna så där. Man blir tårögd.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Steken84: ja jäklar vad de lyckas ta ikapp titt som tätt. Men så länge vi ligger såhär bra bryr det inte mig. Slutspelet det gäller iom nya varianten. Skulle va skönt om vi kunde klämma dit hv nästa match. Riktigt glatt överraskad och impad av modos tabellplacering😀 karlin+hinken❤
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Costanza: Tex har fortfarande inte förlorat den här säsongen.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Hakning-Henrik: Ser nu att vi vann. Jag är imponerad!
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
jonsson: Vesel blev ett värdefullt nyförvärv för HV tror han avgör i alla förlängningar ja var väl han som stal poäng av oss med med några sek kvar
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Costanza: Sen förespråkar vi stängd liga och ligger vi risigt på det så finns det säkert något virus som sprids som gör att säsongen måste ställas in.

kräksjuka + modo sist = inställd säsong.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Bra start på helgen. Hoppas vi avslutar den på samma sätt
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Rytter: Vann vi?
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Monno:

Vi är inte så jävla dåliga på att hitta vägar att vinna matcher trots att vi inte spelar bra. Det är ju en jävla styrka att gå ifrån denna match med 3p samt att ta 3p mot Västerås.

Vi går in i ett tufft matchande nu, jävligt tråkigt att vi inte har Folin och Svenningsson att tillgå när vi går in i en riktigt tuff och viktig period nu i November.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Tarasov:

Absolut,helnöjd med 3 poäng, men känns det inte lite tur ändå med utvisningarna och 5 mot 3.
Spelet lämnar väl en del att önska, är glad men ändå lite kluven.
Men skitsamma, blev en bra fredag

HV hinner upp till 3-3 och avgör i övertiden.
Synd
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Hv har sån jävla flyt när dom ligger under i matcherna.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Robin Ztorken L: Vi måste lyfta in lite PP så att vi blir bäst. Sen går vi upp...till nåt...och tittar ner på andra klubbar,
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
wolper:
Ja tycker vi gör en bra 3 period inte flashigt men stabil
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Robin Ztorken L:

Dynga, löven har vänt
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Rytter: Värvade vi inte in nån tomte från HV, som skulle fixa vårt pp, har han redan sagt upp sig??

Vi är väl sämst i ligan på den punkten och har så varit säsongen efter säsong
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
wolper: går ju bara att älska Karlin! Han har fått in vinnarmentalitet som fan inte funnits i modo under alla år i ha. Trots dåligt spel vinner vi! Ja nu vågar jag trolla. Trodde fan inte det nyligen
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
jonsson: Gick bara förbi och kollade om det lirades hockey. Vill ni att jag kör igång lite VooDoo så va fan!
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Pontus, 1-3, härligt
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
jonsson: ÄNTLIGEN som Gert Fylking säger
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
jonsson: Röda lampan, den ska lysa....
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
wolper: jaaaa ppmål!!
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Hakning-Henrik: Svårt att inte imponeras över hur HV hittar vägar att vinna matcher.

Blir nog otroligt svårt att hinna ikapp dom. Men säsongen är lång :-)
Hade varit skönt att dra ifrån Löven dock, men dom har vänt dom a.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Hakning-Henrik:

Får vi ett 5 mot 3👍
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
jonsson: Nu kan vi sätta spiken i vårat 4:e PP.

Kom igen nu Modo
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Tarasov:

Å andra sidan har vi ett jävligt bra BP så det väger som tur upp en hel del i jämna matcher. Hade knappast legat i topp ifall BP också var dåligt.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
jonsson: Härligt!! men ett under att vi kan leda denna match skulle vi vinna ikväll då måste jag bara köpa en triss för då är allt möjligt.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
jonsson: Ser att Modigs målade. Trevligt. Verkar på alla här att modo är rätt loja. Skönt att få med sig poäng då...

HV lär väl kvittera... Minst?

Nvm såg att de redan kvitterat...
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Tarasov:

Moooodigs 1-2😀
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
wolper:

Där kom Modigs fredagspoäng. Håll i detta nu för fan!
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
wolper: fredagsmodigs!!!! Jaaaaa!
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
jonsson:
Jag tycker det finns tendenser till att det blir bättre, högre pucktempo och mer direktskott men fortfarande svalt.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
wolper: Ännu ett fantasilöst PP, visserligen tar man skotten, men vi är annars så trubbiga!
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
wolper:

Alltså pp är……. inge bra
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
wolper: jadu märks att det är mycket som inte stämmer i spelet idag. Blir chockad om vi får med oss poäng idag. Om vi kunde få igång pp någon gång😀😀😀
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
wolper: Dallas är groteskt uselt i uppspelsfasen, man har hjärtat i halsen varenda gång.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Ben Perrault: ja de får gärna överraska mig i tredje😀

Blev ju åtminstone lite spänning i matchen efter målet
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Gavelo: Varför är inte spelarna påslagna? Är dom det i tredje så blir man glad, dojk orolig. Fan, vi har ju ändå hemmaplan, när man hör publiken
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Gavelo: om nu trenden fortsätter så gnetar vi in ett mål samt sätter en i tom kasse trots skitdåligt spel.
Tror det ordnar sig ikväll med
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Tarasov: nu jäklar kämpar vi på i tredje!
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Rytter:
Numer leveras störigt nog inga kartor, däremot kan få stats. På avslut från slottet men inte för individuella matcher
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
puffe: Jag ser 2 saker vi gör dåligt idag och det är för det första att vi är alldeles för stillastående i egen zon och inte kan spela aggressivt mot deras puckförare.
Sen nummer 2 är att Modo inte har trafik på kassen, tror att första gången vi har en gubbe på kassen så gör vi 1-1.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Gavelo: Lite äckligt dock. Ett lag spelar med hjärta, men har inte kunnande(hoppas jag). Men var är MoDo-hjärtat. Vi har gjort 2 matcher som inte varit bra, dock vann vi mot gurkorna. Men med lidelse och passion bör vi besegra Almtuna på klass, men känns inte som att vi har ledare på isen som visar detta
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
AddMan:

Ja det har visat sig hur viktig Svenningsson var för detta lag och speciellt andrakedjan, han har fått mycket skit här men han är ju extremt nyttig med sitt hårda jobb och aggressivitet och fart på rören.

Bara hoppas att han inte är borta hela säsongen, är det så illa måste vi värva omedelbart för Mannberg har inte lyckats att fylla hans plats.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Rytter:
Den gillar jag!

Laga Filips knä eller ta in en sniper om han blir borta länge :)
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
KB65:

Ja det är ingen höjdarmatch, Almtuna har haft lägen och vi har haft bra lägen så oavgjort efter 2 får väl ändå ses som rättvist. Visst att Almtuna har mycket skott men dom gör som andra lag vi mött nyligt, upp på back och kasta skräp mot mål. Utan att ha skottkartan kan man ju inte få det bekräftat men känns som många avslut från Almtuna kommer ganska långt utifrån.
Kommentera

« · 2254118 · »