1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478919 inlägg · 4078 ämnen

Almtuna- MoDo 2021-11-12

2254297 · » Till forumet


Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
dempa:
Vi får gärna hitta tillbaka till defensive vi hade i början av säsongen.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Silly: lite orolig över Moramatchen faktiskt. Att laget ska känna "äh vi behöver inte spela bra, vi vinner ändå." Hoppas Karlin masserat spelarnas mentala mode.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
dempa:
ha ha .. jag hajar.. ville bara skoja lite!
Vad tror du tar vi en ny skalp i morgon? Eller kommer det ut ett nytt Mora? Sitter och badtar nu med en wirre och bira!
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Silly: haha, jag handlar mina egna kläder faktiskt och även bortsett från Modohoodien är jag rätt nöjd med klädvalen :D

men det är klart det var roligt att 20-åringen sa nåt, hon var från Ö-vik sa hon.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
dempa: Jag måste helt klart köpa en MoDohoodie och ta cykeln till Ica Sannegården nästa gång jag jag handlar. Hur snabba är de på att leverera från MoDoshopen? ;-)
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
puffe: Vi ber alla här inne att handla där inne och att hälsa chefen att höja hennes lön tycker jag 😁
Undrar vad chefen tar för beslut? 🤔Kanske börjar han att sälja MoDo hoodies också ?
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Känns bra att vi har en sån som Widebro och fler bra folk vid rodret när man ser detta !!
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
dempa: Där ska jag handla nästa gång jag är i Göteborg, dessutom ska jag be ägaren ge henne löneförhöjning
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
dempa: För att det var en ung tjej och inte frugan som sa det. Eller för att
Tjejen berömde den enda tröjan som inte frugan har handlat åt dig ,? 😉😉
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
puffe: hade min Modo-hoodie på ICA Sannegården för nån vecka sen, tjejen i kassan säger på härlig ångermanländska -"Vilken fin tröja du har då"

Då mös man som 41-årig gubbe 😄
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
puffe: Mycket imponerad av MoDofansen på bortastå....
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Highnote: Blev positivt överraskad att vi var så många modoiter på plats ! Tror det var fler på bortastå än i hemmaklacken ✌ det bra drag genom hela matchen och dom fick med sittplatsen några gånger 😎 Första 2 perioderna var inte så underhållande direkt, men dom höjde sig mer och mer under matchen och 3e var helt okej 👍
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Highnote: Kul, de flesta MoDoiter är väldigt trevliga. Jag har fått många trevliga bekantskaper i söderled när man haft nån MoDo-halsduk på sej. MoDoiter i förskingring får man 'släktband' med omgående
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Träffade på en mycket trevlig MoDo familj (från Ekerö) i Uppsala ikväll, där jag tror pappan är på detta forum 🙂
Trevligt att träffas, hör gärna av er på pm 🙂
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Rytter:
Jepp och vi ligger plus 4 mål på PP+BP slagna av endast HV och AIK om jag kollat rätt.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Modoit i Umeå: Ja, en av flera bra värvningar som MoDo hade dåligt tålamod med.

har alltid förordat finländare och tjecker/slovaker,
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
puffe: Juha-Pekka Haataja, det här var en spelare som Modo hade alldeles för dåligt tålamod med. En riktig sniper, öste in poäng i KooKoo i flera säsonger efter Modo !
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
hockey_21: Du får tänka på att Löven var med på den tiden då det spelades få matcher per säsong.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
TIKTok: Fler vinster än vad löven har matcher i ligan.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
hockey_21: Det kan man undra.

Tack för länken, nu kan Rytter se att MoDo har sämre +- än Löven.

Rytter, antalet säsonger har ju MoDo fler men +- imponerar sannerligen inte för er del.

Timrå går inte heller bra i +-, sämre än MoDo och Löven tillsammans.

Helst hade jag sett alla tre klubbar kriga om topp-positionerna i Elitserien men det kommer nog aldrig hända.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
hockey_21:Tror det är någon form av invasiv art. En mellanform av Löven/Timrå. Mördarsnigel, typ
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
wolper: Ni som såg matcherna , spelade dom andra kedjor på slutet än start uppställningarna ?
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
TIKTok: Är du timråit eller lövare?
Här har du maratontabellen..

www.ishockeytabeller.se/maratontabell-1975-2018
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
jonsson: 3 sköna poäng njuter man av ikväll😀😀
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Costanza: Nu snackas det mycket IFB här igen. Ska Rytter dra något om maratontabellen också?
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
AddMan:

Tycker faktiskt att MacMaster kom in mer i spelet med Mannberg och Ohlsson. Inget ont om Sylle och OP men de är inte de roligaste lekkamraterna ifall man tänkt skapa offensiv. Med Ohlsson och Mannberg fick han två snabba spelare som faktiskt kan hålla i pucken och slå sin gubbe och inte bara vill dumpa ner och grisa efter sargen. Tanner vill ju komma ner djupt och hämta puck med dessa snabba på kanterna får han bra alternativ att hitta spelare med fart som gör sig spelbara.

Den kedjan ser jag gärna att man bygger vidare på för att se ifall de kan skapa någon form av kemi.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Rytter: Eftersom du suktar efter bilder, får du två då, trots fel forum. Håll till godo,själv håller jag på MoDo
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
KB65: nej tex var i det närmaste 100% ig ikväll, helt suverän. Tycker dock att tickanen bör få stå på söndag,dels för egen skull(inte lirat på snart 1 mån) samt för tex som vi behöver i full vigör framledes. Forza modo!
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
puffe: Lövare gråter bara du säger Tore Ökvist. MoDo har en mer gigantisk historia.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Rytter: Kul att du tycker så.

Men, dina argument om bra PP historiskt bör väl ingå i en annan del av HS än under match-tråden.

Och, bara för att du vill, kommer nån mer tröja snart, dock på lämplig del av MoDo-HS
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Costanza:

Sista jag hörde Wallson mumlade han något om "hårt straffade" och "ta betalt".
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
puffe:

Nej vad som hände tidigare är i högsta grad relevant ifall man diskuterar ämnet "varför vi är värdelösa och sämst i ligan i PP år efter år".

Om du inte orkar läsa inläggen och vad de handlar om så snälla svara mig inte utan fortsätt posta bilder och låtar istället.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Rytter: Det känns som att MoDo är bäst på allt. Kenttä och Wallson tror jag inte hittat hem än.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Rytter: Vi är värdelösa i år i PP, än så länge. Allt annat är ointressant, men lovar att ta i beaktande din PP-historik, även om den är totalt utan värde nu ,när vi har ett helt annat lag. Vi byter nästan ett helt lag varje år, vad som hände för ett par år sedan är passé
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
puffe:

Så du läste inte ens första raderna i mitt inlägg?

"Jag förstår inte hur det kan ha spridit säg en myt att vi är värdelösa i PP år efter år. Är det ingen som orkar kolla upp statistik innan man uttalar sig eller gissar man bara helt vilt?"

Ett tips ifall du svarar någon och vill ha en dialog är ju att faktiskt läsa vad inläggen handlar om.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Monno: Vi borde prova med fler skott från backar. Vi har ju flera som kan leverera

Inget är vackrare än backmål från blå
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Rytter: Vill också att MoDo vinner, såg inte att ditt inlägg handlade om historik, ursäkta. Men , oavsett, statistik, vi måste ta vara på PP nu, ibland spelar vi ut motståndaren, tills vi får PP. Då stagnerar allt och vi får börja om
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Rytter: MoDo är för bra för den här serien.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
KB65: Varav typ alla i den PP uppställningen är producerande spelare i SHL idag.

I PP är det en bra hjälp att ha skickliga spelare. Oavsett taktik typ.
I BP kan man gå mer på taktik och krigarvilja. Därav att en spelare som K-Fop var duktig där.
Och klart är man Susse spelsmart hjälper det.

Vårt PP hade mått bra av en rightare. Endera skytt eller väldig spelskicklig. Alternativt en Karla som hade allt utom skridskoåkningen typ.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Jaha, är Jon redo med nått Modo Channel klipp snart.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
puffe:

Vad pratar du om, läs inläggen så kanske du förstår att jag svarade på kommentaren att vi "har varit värdelösa i PP år efter år" och inte hur det ser ut denna säsong.

Hur det ser ut i år är en helt annan sak, nu är BP bra men PP dåligt. Samtidigt så lider vi inte så mycket av vårt dåliga PP just nu då vårt BP ligger i topp och hjälper oss vinna matcher.

Jag tror att PP kommer igång och det kommer bli ett bra vapen för oss i slutet av serien samt i slutspelet ifall vi kan hålla BP på samma höga nivå.

Ser topplagstendenser i år, vilka minns inte Löven 19/20 eller Timrå som inte dominerade varje match men ändå hittade vägar att vinna. Löven 19/20 var ju ingen gladhockey som rullade över allt men de hade en bra målvakt och hittade vägar att vinna tråkmatcherna som den vi spelade idag.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
MorganaLefaey: Du stänger ju alltid ned varje Löven-klack och går sen hem med tre gröngula brudar.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Rytter: Gillar statistik, men som färskvara, gör vi nästan fler mål i BP än PP så är det inte BP som är problemet!?
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Rytter: Vi har dock ofta inlett säsongerna med ett väldigt svagt i PP, men det har alltid blivit mycket bättre mot slutet.
Vill minnas att det såg väldigt uddlöst ut 19/20 långt in på hösten också. Det blev riktigt vasst när vi började spela på 5 forwards i ena uppställningen.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
puffe: Måste in och kika, var det grisar på läktarn?
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Rytter: verkligen imponerande att vi vinner en sådan här match. Tycker båda lagen var ytterst uddlösa o tråkiga.
Men på något vis hittar de vägen till 3p.
Länge sedan jag fick känslan att vi kan vinna skitmatcher.
Så otroligt imponerad i samma stund som smått orolig.
Varför har laget ingen fart o geist. Kändes som man gick in i matchen med 95% i inställning.
Det får ni fixa till snabbt.

Sen måste jag säga att Mannberg så här långt varit helt osynlig. Där tror jag man stressades till ett felförvärv.
Och när får vi se våra "riktiga" nyförvärv?

Men det är snack för en annan dag.
Nu ska vi fira 3p och att så många modoiter va på plats i stöttade.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Costanza: Oerhört starkt av LAGET att vända en match som denna. Älskar stödet från läktaren.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
Robin Ztorken L:

Jag förstår inte hur det kan ha spridit säg en myt att vi är värdelösa i PP år efter år. Är det ingen som orkar kolla upp statistik innan man uttalar sig eller gissar man bara helt vilt? Vad har man för krav på ett bra PP? Man brukar säga att runt 20% är bra och siffror upp mot 25-30% är sjukt bra.

20/21 - 20.81%
19/20 - 27.09%
18/19 - 19.30%
17/18 - 22.15%
16/17 - 20.37%

Jag kan inte se att vi varit speciellt värdelösa i PP och sämst i ligan år efter år som vissa påstår. Snarare ser jag att vi har varit helt ok i PP med säsongen 19/20 som sticker ut rejält.

Om folk ändå hade påpekat vårt BP som däremot varit rätt dåligt då hade man ju i alla fall trott att folk sett matcherna och följt med hur laget presterar.

För i BP bör siffrorna upp mot 80% och uppåt för att vara bra och våra siffror tidigare år är:

20/21 - 73.4%,
19/20 - 82.9%
18/19 - 77.99%
17/18 - 80.28%
16/17 - 73.89%

Sedan brukar man säga att totala % BP+PP ska vara över 100. Det är två säsonger vi kommer upp i dessa siffror, men det beror inte på att PP varit dåligt utan att vårt BP varit kasst.
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
puffe: Någon som vet hur länge Folin/Sven blir borta?
Kommentera

Sv: Almtuna- MoDo 2021-11-12
jonsson: Åsa-Nisse vet att de kommer få tugga puck till våren. Det är ju HockeyGiganten MoDo vi snackar om...
Kommentera

2254297 · »