1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482261 inlägg · 4079 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1817749 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Såklart att han väljer Sveriges viktigaste lag:)
Synd när den där skiten inte används hos oss.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21:
Just därför jag kalla han tomte, kan ju ta bild från någon livesändning från ett lag där dom faktiskt används, istället för att lägga ner tid och energi på att sitta och photoshopa ihop en bild :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Varför precis modo? Dom använder inte ens såna vad jag vet?😂
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jäkla tomte Marcus Leifby är, artikel om att klappor måste bannlysas och sen Photoshopa in Modo logga på en klappa i artikeln, och på twitter köra bild på Modo klacken.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
bisterfinnen: Thorsan som var speciallärare åt Karlin när Mattias hade lite jobbigt i skolan? S
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Vänskap tryout inför VM, eller vad man nu skall kalla det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Alltså jag har helt missat, vad är det för turnering Tre Kronor spelar? Eller är det bara nå vänskaps matcher?
Och med vad för spelare? Är det någon typ av Vikingarna lag eller?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Hahaha!! Sen dess har jag faktiskt varit och installerat lite Sonos och nätverk hos farbror Rolf :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Det är många som yrar om Karlin. Tänk på följande. Han är egentligen grönare än svensk skog dvs ytterst oprövad. Lägg ner snacket om Karlin åtminstone några år. Han är dessotom från trakten och jag tror att MoDo skall undvika hemmafolk på ledande positioner några år.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius:
Särki är jag nojd men, Sundlöv återstår att se! Ja våra Fw ser bra ut, fin mix.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Mycket bra lösning!
Att ett bottenlag i Allsvenskan kan rekrytera både Sundlöv och Särkijärvi är ju inget annat än bonanza, tänk på det ni som klagar.

Att få in en tränare som varit med om den här situationen flera gånger om och som dessutom prioriterar defensiven, är ju med erfarenhet av hur det sett ut dom senaste säsongerna ren jackpott för ett Allsvenskt bottenlag!

Offensiven är jag inte ett dugg orolig för, för med Allsvenska mått mätt står vi oss starka på ytterforwards-sidan.

Nu dansar vi Särkijärvin-polka allesammans ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
5 min kommer Särki, kommenterar domarna fö
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
En intervju med vår nye tränare "särki"
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Där håller jag helt med dig. Åtminstone banta ned sidan så dn blir lättare...
Samtidigt har ju alla tidningar alltid varit finansierade av reklam och prenumenanter. Rätt få tidningar som är helt reklamfria. Det är väl typ Bamse och Kalle Anka i såna fall?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Thors 22:
Min fabvorit var Anders Söderberg. Var lite besviken då jag flytta upp till Övik hösten 2004:(
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Så klart dom ska ha betalt, men ska dom ha plus och ha ta betalt så, så kan dom ju ta bort all reklam för dom som loggat in med plus.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Styf är relativt ung, han känner i princip alla juniorer väldigt väl så det känns naturligt med honom som andre tränare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
:) Nä, jag är bara ett Thorsfan, blev det som liten pojk ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Thors 22:
Haha.... skall inte formuleringen vara " nu ska jag göra mitt yttersta för att förlåta honom för den slashing han gav mig i finalmatch 3 1979"
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Vem kan tänkas bli Säckens vapendragare, Styf eller?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Bra lösning! Jag tycker att han passar in i tanken att utveckla egna (och förhoppningsvis andras) unga talanger och att bygga spelet bakifrån. Jag skall nu göra mitt yttersta för att förlåta Säcken för den fula slashing han delade ut på Ulf Thors i finalmatch 3 1979 :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Instämmer helt med dig, Allehanda har i stort sett att plus märkt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Kan vi glömma Karlin nu? Ge han ett år till i allsvenskan, se om Västervik ligger i topp nästa säsong, tvivlar ärligt talat på det.

Modo behöver rutin på tränarsidan, inte nepotism.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Ja förjävligt att dom vill ha betalt. Hockeyjournalistik borde ju vara en samhällstjänst...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Jag är jätte nöjd med denna lösning. Och visst är det som du säger en prestige värvning för att vara i allsvenskan. Nu är det bara luta sig tillbaka och följa spelare. För känns som det kan börja hända lite nu när både sportchef och tränare är klara.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Så kan det kanske vara men hade gärna sett säcken på 2 raka år.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Dundee: Tänkte på det jag med, men kan vara ett krav från tränaren.
Tror knappast det var Modo som ville begränsa kontraktet till 1+1.
Känns riktigt bra med Säcken, han har en jävla pondus och man vet att han levererat tidigare.
Han kommer garanterat prioritera ett starkt försvar, vilket känns prio 1.
Lite av en prestigevärvning för att vara ett lag i HA.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Dundee:
Karlins går ut om ett år tror det spelar in, Sundlöv skall stå för kontinuiteten;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:

Allt som handlar om hockey på Allehanda är gömt bakom plus, dom måste ju få in pengar så dom kan fortsätta fjanta på och live sända sina div 3 fotbolls matcher i sommar, inget ont om fotboll.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Bra att det är klart, men lite brydd över kontraktet. Känns som ska vi satsa långsiktigt hade det ju varit bra med åtminstone 2 år rakt av nu 1+1.

Vi har haft för mycket rullians på den fronten.
Kommentera



Sv: Apropå ingenting...
Är det någon som har mer info vad som hände, sas, kom det mycket folk etc på hyllningen av juniorerna i arenan häromdagen?!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Ja, precis! Är ju oändligt mycket roligare att torska med 2-5, då får man iaf se 2 Modomål👍
Ivandrago: exakt min tanke! Nästan komiskt vad snabbt man ändrade sig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Modo skrev det på sin egen twitter i samband med att man la ut hyllningen av J lagen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Vart har du hört det?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Verkar vara live sändning imorgon klockan 11 ny tränare klar eller annat skoj.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Men äntligen! Vore ju jäkligt kul att vinna hemma med 1-0 nån gång! Party hela veckan...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:
Så länge varade "föreningen skall äga spelidén" :), det är väl iofs knte något märkligt med det, visar snarare att verkligheten alltid knackar på till slut. Hoppas det blir Säcken och inte Janne L nu....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Intressant det Sundlöv säger i intervjun angående Modo's spelstil kommande vinter.
Han menar att man kanske inte får se den hockey man förväntar sig från det klassiska Modo, utan något som passar bäst för kvalmöte mot SHL-motstånd. Med andra ord tät defensiv och snabba, effektiva kontringar.(Min egen tolkning)
Det betyder att säcken kommer sitta som en smäck! 😎
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Jag och Bisterfinnen har varit på Gavlerinken. När vi slutligen brottat ner Lassgård med kraft och statistikargument så låter det sen ingenting från kaffekvarnen. Det roliga var att MoDo vann med 1-0 men brynässpelarna var ändå först nere på Brända Bocken på torget. Backslick med VISA-kort i hand....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: .... ;)
Jäkla kontrast mot Malmö igår, även om allt det gjorde var att säga vart de bor.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: vart då? Har sett många kvalmatcher och knappt någon har haft så passiv och tyst publik.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Skönt tryck från Gävle publiken...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Ser Frölunda mot Brynäs. Det är inte ens roligt. Brynäs spelar med högre tempo än någon klarar av så det bara studsar och hoppar.

Hittills klarar Frölunda det bättre, men jag förstår varför det är så usel publiksiffra i shl den här säsongen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Som vanligt är diskussionen här på en nivå som Bert och Timrå gillar. Nu är det så att man mäter framgång i hur många från en klubb som vinner NHLs poängliga. Näslund blev bara tvåa och borde skämmas. Vi har ikoner i taket, Skellefteå har grabbar nere i gruvan...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Säkerligen, men ur Frölundas perspektiv så lät det väl snarare som att de inte kom upp i normalnivå..

..Håhåjaja.....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Dessutom dubbla lag till finalspelet 3 år av 5, riktigt bra. Skall bli intressant att se utv när vi nu lirar i allsv, vilket innebär ett mindre underlag att rekrytera från.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sawchuk: trist, men vid närmare eftertanke är det logiskt. Det är väl viktigt för spelaren, föräldrarna, agenten och klubben.. .

Samtidigt måste ett sm-guld låta vara väldigt bra också för statusen på hockeygym. På j20 lär väl hv tagit hem det om de fått med alla spelare, men på j18 finns inte mycket att skylla på:)
det är väl möjligen Frölundas supertalang, men de var rätt chanslösa mot Modo i finalen. Måste ha varit en rejäl missräkning:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Det är extremt mycket Lobbying för att få med juniorspelare till landslagen.
Kommentera

« · 1817749 · »