1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2011874 · » Till forumet



Sv: Apropå ingenting...
Ishockey: spelar ingen roll i vilken serie Modo spelar i, vi älskar klubben. Ni säger ni har Känntä ”Jesus” i er organisation, vi har GUD i vår och vi lever i himlen - Örnsköldsvik. Nuff Said
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: ? Va har lövens strategi me denna konversation att göra? Men Modo är väl inte långt efter egentligen , Modo har väl värvat ganska kortsigtigt också kan ja tycka., men det är väl panik för att gå upp i år för annars värvar väl löven från Modo nästa år.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ishockey: Hur tänkte du nu?
Du gillar uppenbarligen Lövens långsiktiga strategi bättre som värvat det som återstod av fjolårets AIK samt ett dussin amerikaner.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Kan inte annat än hålla med va faaaaaan e vi på väg rentav helt åt helvete!!!! Men den sista idioten e ju inte född än!!!!😬😬😬😬😬😬😬😬😬
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: ja på sikt är det ju det. Men Modo har inte det tålamodet, det har dom inte visat på sista åren. För nu är det grönare på andra sidan igen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: tar alldeles för många utv Ssk, en del tveksamma , kommer säkert avgöra matchen till Timrå
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: lite modovibbar första min av matchen, Ssk-are med puck i egen zon, hade tre-fyra lediga polare men började vända o dribbla vid sargen mot tre tikare o nära mål direkt -;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal:

Tittar oxå, sanslös utdelning i PP
Samtidigt verkar ssk inte ha nå försvar,
Vore bra om tikarna kunde tappa poäng
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: ser Tik-Ssk, försvarspelet i Ssk är obefintligt, visst två pp-mål för Tik och Dahlén bakom alla mål, 3-2 Tik efter att Ssk ledde med 2-0
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L:

Är j-vligt orolig inför imorn.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L: Precis. Såg iofs att Hagelin är skadad, trodde först de gick in och petade två ordinarie, bara sådär.

Karlström den andre som får steppa åt sidan?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: Deras pannben gillas ju, så det kan inte gå fel. :-))
Kan ju tycka att det funnits andra och bättre tillfällen att lufta juniorer...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Så nu passar det att göra en rockad och slänga in dessa i säsongens viktigaste match? Trots att de knappt fått en minut tidigare. Aja.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ishockey:
Men nu kanske 2 juniorer får speltid och det är ju viktigare än att vinna;).
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Petosöjä: Har redan nämnt det ett par gånger, men sist blev vi pressade av Löven i första men vi svarade riktigt bra på det och höll dom på utsidan.
Så jag tycker inte vi är speciellt mycket känsligare för det än någon annan.
Viktiga att vi hittar tillbaka till vårt spel och vinner närkamper, vilket jag inte tyckt vi gjort på länge.
Intensiteten har inte funnits där, har istället blivit för bekvämt och omständigt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Steken84: Löven behöver bara spela sin egen hockey så vinner dom , Modo är ju Modo , men har ingen ryggrad.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Steken84: Ja det är slående hur känsliga Modo är för hård forechecking, alla lag kan plocka isär Modo något enormt med sådan press. Modo vill föra spelet och när de störs redan i egen zon så är det som att de tappar koncepten och börjar vifta iväg pucken eller i ren desperation hitta på något överkreativt. Det känns verkligen som att det är dags att plocka fram både ett och två äss ur rockärmen imorgon!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L: Lägg gärna upp spelkvittot här tack.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ang matchen imårrn så finns det nog en sak björklöven pratat om och det är att gå ut stenhårt i pressen.
Som modo agerat senaste matcherna så blir jag inte förvånad om det står 2-0 efter 5 minuter. Hoppas modo har något motmedel denna match.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Ja blir det inte bättre än dom senaste matcherna kommer vi bli blåsta av banan!
Försvarsspelet måste upp 100%, minst.
Lägger en 1000-lapp på Lövenvinst och hoppas jag torskar den
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Värdelösa människor gör värdelösa saker! Det är sedan gammalt!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Inga problem med alkoholförsäljning vilket är märkligt kan man tycka om det nu är så otroligt riskfyllt arrangemang.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Om ni vill höra Björns tankar angående Västervik matchen och lite annat så lyssna här.

Wahlgren bröderna får chansen mot Löven, bildar formation med Jellvert.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: hur kan de ha accepterat det, känns inte optimalt, match idag resdag från Timrå imorrn till Karlskrona o match söndag, sen Västervik måndag...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Det verkar ha framkommit till media iaf.

Men det man chockas lite över är säkerhetsåtgärderna förbundet vill att arrangörerna skall vidta i sk högriskmatcher, sen är det än mer beklämmande att det finns människor som inte kan bete sig på ett normalt sätt när man är på match och tvingar fram dessa åtgärder!?!

Jag menar,, man får inte sälja burkdricka på högriskmatcher, folk som är inhängande men kan gå ut och tex röka ska visiteras, alla fans även barn och äldre människor ska visiteras innan man kommer in på arenan, flaggförbud etc etc.
Att man inte kan uppföra sig på sådant sätt att spotta, kasta burkar, tända eld på saker, smuggla in pyroteknik å annat, krossa fönster på motståndarnas bussar, slåss och leva rövare är fan pinsamt, detta är ju saker som varenda människa med över 25 IQ förstår, vart fan är världen på väg, lever stora delar av svenska folket med ett jättehål i huvudet ?!

Jesus Kristus herregud vilket beteende!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:

Alltså ska inte Modo beskyllas för att ha agerat fel, polisens beslut gäller.
Hoppas det kommer fram oxå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: spännande spelschema för ssk. Match fredag,söndag och måndag😮😮
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: Källan är allehanda.

www.allehanda.se/artikel/flaggforbud-och-boter-nu-riskerar-modo-ytterligare-straff-kollektiva-bestraffningar-ar-olyckliga

"Vid insläppet till matchen mot Björklöven var det så långa köer att polisen bedömde att det höll på att bli stökigt utanför arenan så de beordrade arrangörerna att selektera i visiteringen och inte visitera barn och äldre människor, såna som inte skulle utgöra hot för arrangemanget."
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: ”Fast nu var det ju polisen som tog beslutet att selektera vid visiteringen.”
Om det är så så lär ju Modo ha torrt om fötterna på den punkten. Jag hade missat den infon var du nu fått den ifrån.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Grattis till Viktor Heddy Hedman som inatt dundrade in ett slagskott från blå och blev därmed första back i Tampas historia att som back utifrån nå 100mål.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Så då kan man alltså ta en Luleå flagga och ställa sig och vifta med den på bortastå nästa hemmamatch så kan man ge Luleå lite nya böter? Rimligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Oj, trodde bara det gällde hemma-matcher? Men då måste ju föreningen och supporter-klubben söderut ha en dialog
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Klacken borta mot khk hade flaggor
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Men, vad är problemet nu då? Eller är det inget problem.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Bara mot löven i början, efter det har det varit lungt tror jag
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Har det varit problem på bortaplan?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Det har inte stått någonstans om att förbudet skulle gälla på bortaplan, sedan sa ingen av vakterna till dom som använde flaggorna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Har ingen koll, men är det bara i Övik o närliggande arenor den lilla fraktionen 'styr'. Nedanför Stockholm hade vi alltid noll-tolerans mot 'svinigheter' . Så länge majoriten inte står tysta är det svårt för töntarna att dominera
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Bara så jag förstår, finns den lilla fraktionen bara i Övik, eller åker dom ner till matcher söder om Stockholm o krånglar?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Ja, men den lilla fraktionen skiter uppenbarligen i reglerna tills det går upp i kollektiv bestraffning. Det bästa vore att slippa ta till den metoden, men fans verkar sakna konsekvenstänk annars.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: enkronasmatch mot bik i slutet av januari. Kul att de valde en rolig match för det. Hoppas på mycket folk, ett annat modo än nu och en jäkla söndermalt bik!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: regeringen...? Kungen...? Svenska akademien...??
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: MoDofans är det bästa jag vet. Syret i mitt liv. Älskar att dom finns på varenda jäkla bortamatch. Men du menar nog nån liten fraktion, hoppas jag?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Haha, men hoppades tränaren o laget stod över det som skrivs i tidningarna. Nu är det nästan synd om laget(enligt tränaren) som fått såna förväntningar på sej efter'några' raka vinster för ett tag sen. Vi borde kanske låna in Babcock(eller vad han heter). Lite hårfön skulle nog behövas....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Samtidigt framstår modofans som världens mest korkade.

Vem tror att flaggförbud betyder någonting annat än flaggförbud?
Jag skäms...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Tävlingsnämnden känns som ett gäng trötta gubbar som inte förstår hur saker och ting fungerar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Det enda som står över polisen som agerar efter Sveriges rikes lag är Skatteverket, så nä tävlingsnämnden kan dra något gammalt över sig!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San:

Fast nu var det ju polisen som tog beslutet att selektera vid visiteringen. Står tävlingsnämnden över detta?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Förbundet är ju helt jävla blåsta, varför skulle MoDo på fullaste allvar vilja få problem med polisen genom att "Nej tyvärr, vi lystnar på förbundet inte ni."
Kommentera

« · 2011874 · »