1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545234 inlägg · 4159 ämnen
« · 2668266 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo - Damlaget
Gavelo: Nästan som VM-final, men jag hejar hårt på tjejerna. De är grymma!

Bad_Brett: Jag är oerhört imponerad av hur långt hockeyn har kommit på damsidan senaste 5-6 åren, fortsätter denna utvecklingen så kommer vi nog snart kunna se fler spelare livnära sig på sporten.

Kul

Nu köttar ni in en finalpuck!

www.youtube.com/watch?v=n_GFN3a0yj0

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
så jäkla skönt att inte behöva spendera en fredag tittandes på en bortamatch mot kalmar, östersund eller västervik alltså. och det slipper vi en säsong till åtminstone

Gavelo: De kämpar mer än mig i alla fall. Hoppas vi vinner. Annars har MoDo tagit stora kliv hursomhelst.

Costanza: surt på kvitteringen. Bara ut å kriga i ot nu. Bra match

Gavelo: Wilma är bäst. Tror hon avgör!

Costanza: Modo har förtvivlat svårt att få ut pucken, visserligen är många extremt unga och kanske inte så starka än men det blir väldigt mycket spel med klubban i en hand

Smurfen: Ja, surt. Sån är hockey.

JoJo2613: Brorsan Hugo ett år yngre är med i landslaget u17, men det vet du säkert redan.

Costanza: suck 2-2

Gavelo: Mira Hallin är verkligen ett framtids namn för MoDo som dom måste hålla hårt i!

Bad_Brett: Mira Hallin har ett ruskigt tryck i skriskoåkningen , så även Šapovalivová, båda är 17 år

Bad_Brett: Starka tjejer, håll i detta nu så blir det SM-final!

Smurfen:49:09 2-1 (EQ) MoDo 13. Hallin, Mira (3)
34. Pribylova, Vendula

Bad_Brett: 2-1 Dam

Gavelo: Wilma Sundin ser riktigt intressant ut. Bra ålder dessutom! Heja Wilma!

Bad_Brett: Hasse Jonsson

Costanza: Ebba Berglund klivit av efter 2 perioder. Inte den comeback som hon hade velat ha skulle jag tro.

Smurfen: Jättebra att du är på plats!

Costanza: Riktigt kul å se på plats

Zource: Gillar våra damer. De kämpar stenhårt!

Gavelo: Dollar store.

Zource: Domarna… herregud, vart har man hittat dom, på Ica i rea hyllan?

Inte varje dag jag kollar damhockey. Jävlar vad dom vevade nyss!

30:50 1-1 (EQ) MoDo 13. Hallin, Mira (2)
14. Seitz, Emma

Sv: Silly season
S-vikaren: Vad ska han säga då? Han är såklart tvingad att ljuga.

Fick faktiskt svar i form av en pdf-fil med ett beskut från hockeyförbundet att de inte utreder anmälningar från privatpersoner.

S-vikaren: Herregud

{5647}: Rahimi försvarade sin huvudtackling nyss på sändningen med att han inte såg Björk. Utan tittade puck..

Greenwolper: Är det nu MoDo vaknar och börjar tacklas och grisar runt med sina +90 kilon mot Miffona. Jag väntar och ser. Kanske blir skönspel. Bakomryggenpass och mål. 3p ska väl hem här. Tjoohoo!

Costanza: imorgon då jäklar skall det vara en galen publik och ett galet MoDo 💪

Skall tilläggas att Modo ryckte upp sig spelmässigt sista 5-6 av första plats

{5647}: Modo öppnade bra men att Brynäs kommer igen till 3-3 är logiskt och fullt rättvist, sen får Modo in ledningsmålet efter en individuell prestation med 1,40 kvar och avgör matchen.
Brynäs spelar mer som ett lag medans Modo mest sysslar med att 1 spelare dribblar sig till lägen.
Sen är Brynäs målvakt väldigt väldigt bra!

Nja det ska verkligen till en uppryckning om Modo ska ta detta.

Övrigt måste jag säga att domarnivån håller nästan komisk låg nivå, här borde det nästan vara bättre att spela utan domare för det skulle nog bli mer rättvis för båda lagen så 😂

Mycket bra damlag vi har. Gå till final nu!

Gavelo: Tyckte alla skriverier och skottstatistiken höll MoDo som klart bättre match 2.

Gavelo: Som någon på twitter skrev så hade Lassi tagit den med ögonbindel och utan utrustning. Herregud vilken tavla.

Gavelo: Förstått att de lirar rätt lika. TIFO gänget är ju på plats, så vifta MoDo till final!

Costanza: Tuff start för Damerna, Brynäs klart bättre alla 3 matcher och nu en jättetavla av modos keeper

Gavelo: Bra, Gavve! Jag känner att det varit en lång säsong. Borde gå till gymmet också..

Costanza: Jag är pigg och orkar klaga ett tag till 😉

Charliejfz: De flesta av oss MoDoiter är rätt trötta. Känner av det ikväll. Finns som inte så mycket mer att ge nu. Spelarna verkar också ha tacklat av lite. Bygg ett bättre lag känns det mer som.

Costanza: Blir nog socialt slutspel för Modo. LHC nästa för RBK. Tror det blir vinst för LHC och därefter match mot Modo. Men fortsatt SHL spel nästa säsong vilket man inte var säker på för 10 omgångar sedan.

Elysium: Börjar undra om Bernie och Dalle lirar dataspel till 04:30 på morgonen. Måste ju hetta till mer där. Ser som ingen energi och då är jag trött. Kanske känner press och att det låser sig, det köper jag.

Gavelo: sett honom lyfta o sträcka på benet på uppvärning/paus, vet ej om nått sånt eller annat

grimiss: Visar även på hur viktigt det är att ha ett spel som de flesta köper in på. Behöver inte ha de bästa spelarna eller att de behöver vara i topptrim. Får de alla att köra enligt plan så kan det gå bra. Stor-Finnen körde eget race och var korkad och dryg mot medspelare i omklädningsrummet (säkra källor).

grimiss: Kempis corner Podden

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}:
Någon som vet vad en loge kostar att köpa?
När det hette Swedbank arena så kostade dom 300 tkr per år och sedan behövde man ha den i 3 år. Vill minnas det iaf

Koff: Så länge han fortfarande är bra ser jag inte varför Hinken skulle säga nej. Är han halvdan ser jag inte varför Hinken skulle säga ja.

Gavelo: Aha, vart kan man lyssna?

Kan ju vara jag som hade för höga förhoppningar också men såg honom verkligen som en riktigt stabil värvning.

Jag väntar nu bara på att Aagaard skall fira ett mål så här..

Fånga en öl som kastas ner från publiken från vip läktaren och dricker upp resten i glaset!

www.youtube.com/watch?v=BLuXsnZ-HgQ&ab_channel=HammarbyFotboll

« · 2668266 · »