1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545237 inlägg · 4159 ämnen
« · 2668651 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Att inte studion har med Theo Jacobsson i sin drömfemma! :D

Skulle ändå vara kingelikingkong om vi kliver in till pucksläpp med konstaterad torsk för Rögle hemma mot Linköping! :)

För övrigt, är det bara jag som inte fattar hur man kommer in i de olika trådarna, (Matchtråd, Silly och Apropå ingenting), efter uppdateringen? :D:D:D

RedNek: kung å höra!💪 skall göra mitt på plats med. Lika bra å njuta, kan vara sista matchen hemma denna säsong. En spännande match å med förhoppningsvis fullsatt. Nu bär vi fram MoDo!🥳

Smurfen: snart kommer det vara så i Umeå oxå, så fort röven förlora lite till.

{10522}: Känns som vi har ett gäng så kallade kändisar som är MoDo iter !

RedNek: Trevligt å se alla MoDo flaggor som hänger på butikerna och allt folk som går omkring med matchtröjor och halsdukar på sig nu på stan !

Man blir glad !!!

Greenwolper:
Ska göra mitt i klacken ikväll!
Hoppas stället går bananas...

Smurfen: såg att MoDo-Frida gillade inlägget om att MoDo klarat kontraktet 24/25 på Instagram. MoDo-hjärtat sitter i. ;)

Zource: tänkt samma tanke flera gånger innan det blev klart;-)

{5647}:
Uppskatta ditt arbete!👍😁👍

Ångermanland leverar :
MoDo SHL klart , MoDo Dam leder Semin , Frida 1:a Ebba 2:a i femmilen

Silly: Jag kommer nästa vecka redovisa allt tippande. Har börjat skriva ett skript som automatiskt redovisar varje inlägg i textformat så man enklare kan lägga in det. Där tänkte jag att man kunde filtrera ut guldkorn från Modano och andra muntergökar som önskade oss lycka till i slutspelet:)

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Tarasov: Alla MoDo-skott i Kryllan ikväll!

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-03-09
Sista hemmamatch under grundserien. Hoppas på seger för Wahlbergs skull.

Sv: Silly season
{9315}: Varit rätt imponerad över Jocke Lindströms resa i SAIK. Trodde inte alls att han skulle orka till 39. Riktigt duktig tjurskalle, så mycket är nog mentalt för äldre spelare att orka prestera i SHL.

Elysium: känner mest att det skall bli kul jag. Roligt att det kan bli en spännande match ändå såhär i slutet. Att vi har något att spela för. Att vi får fira Wahlberg. Vi har inget att förlora. Hoppas på ett galet MoDo och en galen publik med galen stämning! Hoppas det blir en jäkla fight från oss! Nu jäklar kör vi järnet idag!

Tänk om Modo inte hade slarvat bort den där 2-0 ledningen mot Malmö senast. Vet att man inte kan resonera så, men tänk om! Det där fucking bytet i tredje perioden…

Keriksson: jag som vart kolugn, nu känner man plötsligt nerverna haha. Få se om det blir himmel eller helvetet på match ikväll...

Bad_Brett: jag tror som jag skrev igår att han och hinken är i princip överens om ett avtal, inget kontrakt har skickats men dom har pratat tillräckligt mycket för att det inte är några problem, vilket hade mappat med det jag hört, men att det säkert är så att han vill avvakta och se om han kan få ett sista bra kontrakt i schweiz. blir förvånad om han väljer ett annat lag än modo i shl nu på ålderns höst men konstigare saker har väl skett och det sker väl bara för att jag är så säker på motsatsen

jyp kommer inte att spela slutspel. om modo missar playin så kan winberg presenteras snart? det är väl nåt exitsamtal som ska göras och hinken vill säkert ha klart sina exitsamtal också men sen kan det dra igång

Keriksson: ja, modo har allt i egna händer

{9315}: Ja men som sagt Modo måste ta en 3a idag och gör man det så krävs det seger mot Rögle, kan räcka med övertid eller straffar men då har man rätt mindset inför den matchen. Vill se Dickinson göra en kanonmatch mot sin nästa arbetsgivare!

Keriksson: Ikväll tömmer MoDo tanken. Fullsatt va? Kul även med över 1000 pers på damernas fight igår!

Keriksson: linköping har inte jättemycket att spela för, dom kommer nog topp sex oavsett och visst femte eller sjätte kan spela roll ifall det blir skellefteå, växjö eller frölunda men svårt att gissa sig till på förhand

fö lite häftigt med skellefteå-växjö och frölunda-färjestad idag. försmak på semifinalerna? sen frölunda-skellefteå i sista omgången som kan avgöra vilka som kommer trea

Smurfen: Ångrar att jag inte köpte biljett till kvällens match, som tur är är den huvudmatch så man kanske får lite av stämningen in i vardagsrummet.

dempa:
Han (Jesper O) är fö sjukt lik Johan Olsson, fd längdåkarn..

Ikväll under Viljans Vackra namn borde Wahlberg få åka runt själv på isen och sjunga med som han gjorde här !

twitter.com/mrmadhawk/status/1653398932091707394/mediaviewer

Blake:
Ja idag håller vi stenhårt på LHC men även om Rögle tar 0 idag och vi 3 så är vi en p före, då krävs det seger i sista t.ex. efter övertid. Vi kan inte hamna i ett läge där det inte krävs seger i sista matchen. Tappar vi mark mot Rögle idag och hamnar 3 p under dom så skulle det krävas utklassning i sista matchen vilket inte kommer hända.

{5647}:
Eller kanske mer åt detta?

m.youtube.com/watch?v=8HtGzDED5nQ

dempa: Jag tycker han verkade ha en dålig dag bara då han svarar lite nonchalant och stundtals sarkastiskt. Har nog varit mycket tjat och då är det skönt ta död på alla spekulationer så att han inte blir stämplad som svikare ifall det inte blir MoDo. Och det är klart, erbjuder Rögle trehundrasjuttioelva tusen kronor i månaden så blir han ju tvungen att överväga det.

{5647}:
Tänker mig att DN är lite av detta stuk:

{7426}: Lyssnade på hockeyallsvenska podden. Ingen av experterna har någon som helst förståelse för varför Rahimi inte anmäldes efter sin högst medvetna krock. Daggen sa att det är helt omöjligt att inte Rahimi är medveten om Björk.

Koff: Nej. Ullmark är grym och har fler år kvar i NHL.

Tarasov: Ser gärna Emil med ett C på bröstet ikväll. #minkapten

JoJo2613:
Emils ”berättelse” är tilltalande. Ser oss åka ut är på väg att lägga av själv då han spelar i en lägre serie, blir en etablerad back i allsvenskan på gränsen till SHL. Får vara lagkapten i en av klubbens viktigaste segrar i modern tid.

dempa:
Jag delar din uppfattning där tyvärr.

SPOODI: nej efter att läst Jespers uttalanden får jag känslan av att han aldrig spelar i MoDo igen. Blir det Sverige nån gång kommer FBK locka, eller Rögle. Kalla mig bitter men, ja..

Modo-Målet:
Ja så kan de vara. Men vad ska man göra mellan matcherna än drömma lite ;)

Greenwolper: fram med röda mattan innan matchstart och någon snygg hyllning från klacken och jumbotronen !👍 våran kapten som bar fram oss förra året till uppgången.

Koff: det där är definitionen av en utopi

Koff: ingen hemvändare är aktuell förutom eventuellt Jesper Olofsson och Norlinder. Tvek på att någon av dessa ens kommer

Nu är jag långt fram, men om vi är klar för shl även efter nästa säsong. Skulle Linus ullmark vara aktuell? Han har 1 år kvar och verka gå lite tyngre nu i NHL. Lehtinen o ullmark hade varit seriens starkaste målvaktspar.

Randy Marsh: ja en riktig krigarmodoit med modohjärta det. Han förtjänar det!

Blake}:

Eller Örebro, men dom lär nog städa av Oink idag

{10015}: Vilken häftig avslutning på serien ändå, först kampen om att undvika kval och nu fight mellan Rögle och MoDo. nFinns alla möjligheter att Rögle förlorar mot Linköping och att vi vinner hemma mot Malmö!

JoJo2613:

Skridskorna på hyllan eller?

Wahlbergs sista match i Hägglunds Arena ikväll (eller mest troligt) Rysningar för dem som är på plats.

JoJo2613: MoDo läser HS. Var ju någon som sa att klubben skulle göra detta.

JoJo2613:

Hoppas han blir rejält hyllad ikväll. Det förtjänar han.

Nu är det officiellt att det här är Wahlbergs sista matcher.

Silfverkroken: Jag tror ni löser det. Bara inte Gällstedt får psykos och väljer fel lag till kvartsfinalen så blir det nog bra detta.

Är ju trots allt en myt ”ska vi vinna måste vi slå alla” - Nej, välj rätt lag, som tidigare sa. Låt topplagen köra slut på sig och sen gör ni det ni ska i finalen så blir det en rolig vår:höst i Gävle också. Vi ses!

Gällande Löven så är det enda dom är bra på att vara ett tidigt vårtecken och så har de väl varit sen första året bocken brann, när löven missar SHL är de vår på riktigt!

« · 2668651 · »