1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 333992 inlägg · 4156 ämnen
« · 2670104 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly season
HalvHund: Fast jag vet inte om just Niederbach kan räknas in bland de lokala killarna då han drog till Frölunda och sedan Rögle hellre än att utvecklas här. När han sedan kommer tillbaka, stukad och med uselt självförtroende. Ska vi då ge honom en massa fördelar?

Då prioriterar jag mycket hellre de som valt att stanna som Jacobsson, Lucas P och Norén. De med genuint MoDo-hjärta.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Västervik kommer inte klara elitlicensen. Behövde swisha ihop pengar för ha råd att bussa till Östersund

Asttrrom: Niederbach är i en ålder där karriären kan ta ett rejält skjut framåt. Jag tycker mig se att sånt händer vid 24 +/- år. Kropp och huvud har vid den åldern vuxit till sig. Mognad kombinerat med kroppens styrka ger den utväxlingen.
Behåll.

Asttrrom: Klart som fan Nieder ska få fortsätta! Ung, smart och har potential. Att skicka honom vore dumt och exempel på sådana beslut som en gång i tiden gjorde att klubbens förfall blev verklig. Man kan inte nog banka in hur viktigt det är att ge lokala talanger chansen.

Jag kommer ej att överraskas om genombrottet kommer under nästa säsong.

Asttrrom: Förtydliga med vad prestera betyder för dig?
För mig har han presterat ungefär som väntat och jag tror nästa säsong blir ännu bättre

Han har spelat med Aagaard tidigare i Springfield Thunderbirds/AHL 17/18

Asttrrom:
När Jesper gjorde sin poängbästa säsong NL 21/22 så hade han den här killen på andra kanten.

Niederbach kan ju inte få fortsätta, hur många chanser kan man få utan att prestera?

Smurfen:

Riktigt kul att se, det värmer

Verkar inte bli så lätt av Östersund att hålla sig kvar

{8225}:

Malmö tror att dom har hittat sina ersättare för sina finnar.
Dom satsa på att sno Hanzl från TIK.

Från en 25 åring med 18-26= 44 P i SHL
Till en 35 åring med med 7-=33 P i SHL

Ersättaren till Pajuniemi är mer jämlik.
Pajuniemi 24 år 15- 25= 35.i SHL
Ikonen 25 år 20-25= 45 i Liiga

Läste nånstans att Jesper Olofsson ryktas vara klar och ska presenteras när hans klubb spelat klart.

Försökte då se hur slutspelet funkar i Schweiz, men verkar vara krångligare än att försöka förklara hur kvalet från ettan till hockeyallsvenskan fungerar . Dom är kluriga, alpnissarna

Smurfen: vackert minsann, men min snuttefilt i modern tid, är väl att se om allsvenska finalen match 7 från förra säsongen. Då får man ju Wahlberg också :)

Costanza: Han är ass, oavsett var han dyker upp

Kan inte sluta å se Hyllningen av Wahlberg efter matchen i MoDo Channel , när han åker själv på isen och blir hyllad.

Grymt jäkla tryck det blir när klacken sjunger "Emil Emil ge oss en sång" och sen när han då drar till med " Alla vi som älskar MoDo klappar nu" , shit min gatan vilket tryck vid första klappet !!!

Kärlek !!

{9315}: Ja Västervik har knappt råd med bussresor längre. Dom kanske kastar in handduken efter halva serien och konkar rent av?

{5647}: Spelar Ingman? Vilket jobbigt steg isf att gå från allsvensk final till allsvenskt kval medan alla gamla polare går för slutspel i SHL. 😕

{5647}: Bert kommer snart tillbaka till Ö-vik? Blir en ass i MIF :-)

dempa: Han är ju våran målvakt så han skaffade/fick sig en hjälm av samma artist som Lassi och Olle. Inget konstigt med det?

KB: ser att Altonius har MoDo-hjälm. lite lustigt med tanke på att han inte spelat en match för klubben i år va? :)

{9315}: Någon som haft koll på Karlskoga i år? Tycker Eskild Bakke Olsen ser ruggigt intressant ut.

{5647}: dom vet nog att västervik inte klarar ekonomin ändå

Costanza: Kikade lite, likt Sverige är 'Norrland' mycket bättre än huvudstaden, även på Island

{5647}: Ajaj! Måste man köra Jämt-VooDoo så här en måndag..
Västervik har rutin för sånt här.

Costanza: Men nu får du allt rycka ut. Östersund behöver dig, för de är sanslöst dåliga såhär långt. Skämskudde på dem.

Costanza: Östersund tagna av stundens allvar. 8-27 i skott mot Västervik efter 2 per. 🫢.skärp er nu! 🙂

Costanza: Haha, tänkte faktiskt på den när jag skrev, brukar vara sjukt ojämn också

{8225}: Lite som isländska ligan. De har 3 lag. Två i huvudstaden och ett i "Norrland". 6 timmar med buss.

Bad_Brett: och jag tänkte bryta men skrev nog inte ut det. Men men, remi på den? ;)

Costanza:
Läste artikeln nu.
Men…
Det var ju ett lag som harvade på i 7 år och spelar nu i shl i minst 1 säsong till. Var de inte Modo?

Allt går. Men är det skit bakom spakarna så klart som fan man går ut och gnäller på andra saker.
Dom är ju skön Stockholmsfjöla..
”Får inte vi, ska ingen”

Costanza: Håller med till viss del angående fördelning av pengar, men vore häftigt med en utbrytarliga med 4 lag.

Boden,Karlskrona , Djurgården och Leif R Carlssons 'Clowns'.

60 stenhårda omgångar o sedan går 4 lag till semi. Den som sedan förlorar match om tredje pris får möta Björklöven i en kvalmatch för att tillhöra de fyras gäng nästkommande säsong o.s.v.

{9315}: Saknar Schremp. Han var grym!

Silly: Vet inte om ni i TV4:s Late Night Elitserien i tisdags kväll fick se bilderna av Modos hete forward Rob Schremp som värmde upp inför match? Iklädd badtofflor, shorts och ett par gigantiska hörlurar på huvudet.

SPORT-Expressens krönikör Leif Boork gick i taket och ifrågasatte vilka signaler Schremp sänder ut till sponsorer och fans med ett sånt slafsigt beteende.

Silly: Bra fråga, någon som vet. MoDo och Östersund kan vara intresserade

{9315}:
Det var väl Wikegård som stog i studion och dömde ut honom?

Wikegård har nu upptäckt att MoDo får 65 miljoner i TV-pengar och DIF bara 5, Vi vet nästan hur det känns ..

"...I klartext: Sånemyr/Wikegård vill i en nära framtid, teckna egna TV och sponsoravtal för Djurgården. De vill ställa sig utanför Anders Larssons tvingande beslut och krav om medlemskap i ligaorganisation..."

{9315}:
HAHAHA 🤣🤣👍🏼
Ge boorken kalktabletter. Hjälper mot försurning

Koff: rob schremp spelar fortfarande, spelar i hong kong! 65 poäng på 15 matcher. leif boork fortfarande jättearg pga tofflor

{8225}:
Vad hände med Alexander Edler?
Skadad eller har han checkat ut?

Silly:
Hade smakat.
Större chans att vi får ett JA av Donald än av Hägg tyvärr. Men hoppas Gradin smörjer upp han till den dagen han vill komma till Sverige :)

Silly: Får mer än gärna återvända! Fixar du? ;)

Koff:
Robert Hägg!

Costanza:
Donald breasher saknar vi. Då kommer leksingarna höra knäclkeljudet ;)
Nä men vi skulle haft en kronwallar typ.

Costanza:
Nästa säsong så kommer kryssen på en målbur vara målade i orange,
Och den målburen kommer alltid laget vi möter att ha I varje period.
Widebro har fått klartecken på det av SHL.
Kul med nya grepp på att få en positivare hockey tyckte dom.
Ö- VIK blir ett pilotfall att pröva det!
Dom har döpt det till LEX Constanza!

Costanza: ser framför mig att det kommer hem (är helt övertygad om att han kommer hem) en ung kille med trasigt självförtroende. går inte alls bra för honom i ahl nu, gör knappt poäng och är -12 (skitstatistik) sämre än nästa back som spelar någorlunda regelbundet... det kommer att bli en process att få honom att hitta tillbaka till spelglädje och självförtroende

{9315}: Winberg och Norlinder har tvåvägsegenskaper. Norris blir rätt hårt drillad vad gäller defensiven i AHL, men nog ser jag gärna en som kan tackla lite smart och hårt. Kronwall-typ :-) Får se om Norlinder känner sig klar därborta eller hoppas han på en trejd.

Costanza: du kan hockey!

{9315}: Vi kommer inte att lira i egen zon nästa säsong!

{10015}: ingen ide att gripas av panik idag men backsidan löper risk att vara sämre än denna säsong

norlinder, rundblad, bernhardt, näsen, winberg, berg + en till... skriker inte här ska vi spela fantastiskt försvarsspel. bra potential att flytta pucken däremot

jonsson: sjukt dåligt spel i den matchen. Kollar lite hockeyettan denna säsong och ingen av dessa lag hade direkt övertygat i ettan ens

« · 2670104 · »