1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 494010 inlägg · 4172 ämnen
« · 2998442 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: Mariestad ju! Släpp sargen

Zource: men va, spelar Umegård inte i Hudik??

Sv: MoDo - Damlaget
Hybrisen i Gävle har nått oproportionerligt stora höjder.

Zource: Då tycker jag att han skall AVGÅ

Smurfen: Jag skyller förlusten på George! Han är både arbetslös och tunnhårig.

Smurfen: Å där åkte dom ut !

Vem skall AVGÅ ???

Jag sitter och kollar Mariestad-Borås. Jäklar vad Umegård är vass!

Gavelo: Va lite glad vännen åk till Bahamas med MN eller något.

Costanza: Ser ut som att Damerna åter igen åker ut mot SDE

Kunglouie: Det är ju fullt möjligt. Om ett av lagen Kalmar och Karlskoga åker ut i i kvarten så kan det inte bli Björklöven-Modo i semifinal

DrCox: Såklart allt görs på isen. Det är väl rätt uppenbart vad jag menar med mitt resonemang. Hvs budget kommer vara överlägsen och köpa sig framgång i HA på ett helt annat sätt än vad Västerås kan göra. Du håller inte med. Meningsskiljaktigheter. Inget konstigt

Tack för bra svar, då hoppas jag att han kan hjälpa oss i skiten vi satt oss i.

Ps, Lycka till i slutspelet

Vikingmodo : Min poäng är att det är fortfarande på isen det avgörs.Vad är din poäng vart vill du komma med ditt resonemang?

Kunglouie: Det krävs ju då att antingen Kalmar eller BIK åker ur i kvarten, vilket inte är så troligt?

Söderström tippar att det blir MoDo - Löven i HA finalen. Jag funderar, är det ens möjligt att det blir så nu när man inte får välja motståndare i slutspelet?

Vi slutar 4a. Hade väl krävts minst en 3e plats för att vi ska få möta Löven i final?

Labanlasse: Jag upplever Sundell som en lojal gnuggare och gör som andra säger men jag tycker att han har en alldeles för naiv hockeyfilosofi där hans karriär som juniortränare lyser genom. Istället för att bromsa Karlin i att spela en glad offensiv så är min upplevelse att Sundell uppmuntrade till ett alldeles för naivt offensivt grundspel. Jag skulle tom sträcka mig till att Sundells egenskaper (att han inte säger ifrån) är anledningen till att MoDo åkte ur och sedemera att Karlin fick sparken.
Min idealtränarkonstellation i MoDo är Karlin som huvudtränare och Rhodin och Holmström som assisterande. Den trojkan hade jag velat att vi hade i SHL. Men som andra skriver så tror jag att Blomman och Sundell har kemi så jag tror att man måste lita på att Blomman vet vad han gör när han vill ha Sundell..

Vikingmodo : För övrigt ser TPS ut att missa slutspel.
Man ligger på 13 plats och möter 12 borta på Tisdag, förlust då så är TPS 7p bakom slutspel med 3 matcher kvar att spel.

Undra om dom inte börjar ångra sig att dom inte släppte Wernblom till oss?!

DrCox: Jag vet inte riktigt vad du vill komma med dina argument? Ja det är klart att Västerås har misslyckats men jämför man deras och HV71s budget i allsvenskan kommer skillnaden vara gigantisk. Mycket större än mellan Västerås och Vimmerby. Så jag förstår inte riktigt din poäng.

JoJo2613:

13-1 i skott till SDE

jonsson: Tror Damerna har fått startat alla 3 tidigare matcher med att jaga också. Riktigt tungt.

Labanlasse: Klart du ska skriva här, ett forum är aldrig levande om det inte finns oliktänkande eller andra supportar som i detta fallet.

Min åsikt om Sundell, snäll, trevlig och det är väl ungefär det jag vet personligen.
Hade hand om Modos juniorer för ett gäng år sedan och i den rollen uppfattar jag det som att han var riktigt bra.
Hade rollen som 2ass i Modo och där ifrågasätter många hans kompetens.
Vad vi vet är att han ledde träningarna åt Karlin i månget och mycket och det gick inte vidare men han har tidigare jobbat med Blomman i AIK och där var han uppskattad.

Labanlasse:
Jag tror att kemi med Blomqvist är en positiv faktor.

Gavelo: Så du menar alltså att om Modo ska lyckas komma före HV, så måste vi droppa missiler över Husqvarna Garden?

Ursäkta att jag skriver i er bok, jag lovade för ett år sedan att aldrig göra det mer, men bara en enkel fråga.
Hur är Sundell rent generellt och vad är han bra på eller dålig på ?

Tacksam för svar.

DrCox: Ah så du ljög alltså…
Ett tips, om du ska argumentera och gnälla på andra så måste du lära dig att enbart argumentera mot saker som är sagda, inte vad du tror någon sagt.
Jag skrev att om Hv har en budget på 40 Mill så kommer som spela final, och det står jag bakom 100%

Jag har inte nämnt något om att ge upp någon säsong men alla övriga 13 lag kommer få slåss om den sista finalplatsen för Hv kommer ta den första enkelt.

DrCox:

SDE gör 0-1 efter 9 sek, tung start

Gavelo: Det är så du får det att låta

DrCox: Jaså jag skrev så, tusan det minns jag inte…
Men visa mig vart jag skrev det.

Gavelo: Jag kan vara gnällig och negativ när det går dåligt men nu tar du fan priset du säger ju att åker Hv ur är det bara för alla andra lag att ge upp säsongen.

pdy: Hej då 👋🏽

Hej era gnällpellar och tangentbordskrigare, har den här gnällhörnan förvandlats till ett hv forum eller vad är det frågan om.. ni snackar hjärta vi torskade förfan kvalet med 2 matchers ledning mot samma skitgäng.. hoppa över till deras forum med den här mentalitetn. VI SKA FÖR FAN UPP TILL SHL VI HAR ROLIGARE SAKER ATT SNACKA OM!.. Den som gett upp och slutat tro kan fan gå å köpa en HV tröja, där ni hör hemma. Trevlig söndag hej på er! mvh

Costanza: Var upp i logen när Foppa och Näslund var GM'S. Näslund förde sig, Foppa grinig och sammanbiten. Sa inte ett ord till Foppa. Behöver jag säga att MoDo låg under och torskade den matchen 😁

Zource: Yes, det stämmer.
Skillnaden mellan lagen i SHL är minimal, till och med Leksand som har en billig trupp kan spela riktigt bra och vinna mot alla lag mer än bara enstaka gånger eftersom det inte skiljer så många procent i spelarbudget mellan majoriteten av lagen, det kan handla om 4-6 milj skillnad vilket är isch 10%

Västerås tex har högre budget än både Troja och Vimmerby fast Västerås har en otroligt felande ekonomi.

Topplagen i HA har spelarbudgetar på 18-19 milj, Modo / löven 22-25, resten ligger på 5-15.
Kommer Hv71 och slänger in 40 mill så kommer man givetvis köpa sig en finalplats nästan hur enkelt som helst.

Gavelo: I SHL är alla klubbar bra. Om klubben är dåligt coachad och lagmoralen är skit, då torskar du matcher i SHL. I HA däremot. Spelar ingen roll hur misskött föreningen är. Har du en sån trupp som HV, då sopar du banan med resten. Spelar ingen roll hur bra coachade och hur välmående klubbar som Nybro är. De har ingen chans.

Hägglundsmaffian: Förhoppningsvis kan vi ha lite hjärta i klubben. För det finns fan inte i HV!

Ett till problem med HV i HA är att dom kommer stjäla spelare framför ögonen på oss utan att vi kan göra något åt saken.
Väljer man mellan Leksand och MoDo tex så kan vi nog matcha dom med både lön och ort.

Vikingmodo : Ta Västerås deras toppspelare har mer i lön än hela Vimmerbys förstakedja och ändå är det Västerås som kvalar pengar är inte garant för avancemang ens i HA.

DrCox: Men du måste göra skillnad på serierna. SHL är så pass stark liga att allt måste stämma för att det ska gå bra. I allsvenskan kan du sluta fyra fast spelet sett ut som skit hela säsongen. (Modo).

DrCox: I HA!
Det är nog 95% enklare att köpa sig framgång i HA kontra SHL

Vikingmodo : Om det nu är så enkelt att köpa sig till framgång varför ligger inte hv71 då topp6 och laddar för slutspel nu utan ser ut att få kvala för tredje säsongen i rad?

Vikingmodo : Dom kommer väl plocka in Filander också och ge honom en monsterlön. Sen sätter han ett perfekt spel från dag ett.

Gusse: Som sagt. Spelar ingen roll i allsvenskan för en klubb som HV71. Dom kommer köpa till sig platsen. En som Tedenby kommer garanterat stanna kvar, så ett par trotjänare kommer de ha. Så jo de kommer vara storfavoriter i allsvenskan. Finns inget att invända. Enda chansen är att de lyckas schabbla bort spelet som Modo gjort men det ser jag som låg chans

Nucky:
Ja det låter rimligt.

1921ofHockey: Om HV åker ur smaskar dom på med 50 miljoner spelbudget och går upp utan problem. Allt medan Hinken värvar hit spelare från Vimmerby och trötta SHL-rejects

Vargen: Jag säger inte att det är bra, jag konstaterar bara att man gjort detta draget tidigare i samma situation med lyckat resultat.

Egentligen tror jag inte Sundell är en dålig coach, jag tror bara han är mer lämpad för unga och juniorer i sitt ledarskap.

Gavelo:

Hur ut 🤔 dom tar över kontraktet då eller?

Tarasov: Nu är Nedsläpp MoDo en sällsynt dålig silly-källa, men enligt dom kan vi glömma Filander.

Tarasov: Bra! Rätt ska vara rätt. Det som är bra med Malcom är att vi har möjlighet att bygga lite med honom sålänge inte en SHL-klubb kommer ivägen. Milton, Elton och Milan tappar vi en säsong efter att de draftas oavsett.

Vargen:
Haha ja den talangen är jag nog ensam om att ha koll på.

Malcom hoppas jag däremot vi kan ha nytta av i många år.

jonsson:
Får vi in Filander blir jag pigg.

Segt år detta på alla plan.

« · 2998442 · »