Gavelo: Sebbe trodde att Åkesson skulle gå runt bakom sin spelare och Sebbe chansade på det hållet, Därför såg det konstigt ut. Hade Åkersson gått den vägen hade det kunnat blivit 2:a ...
Zource: Domarna är ju otroligt inkonsekventa. Återigen ett hackigt spel just pga det. Sen gör det inte bättre av att Modo inte åker skridskor som Ohlsson gör i varenda jävla byte.
SPOODI: vi kan ju inte falla tillbaka till nått deaful mode där vi alltid skyller på dom dåliga domarna i HA så fort vi förlorar.Det är ju konstigt att lag som Löven och Bik Karlskoga verkar kunna hantera dess kassa domare bättre än vad vi gör.
snowden: Hur svår ska det vara att hålla sig ifrån utvisningsbåset? Freddan flintskalle snacka om disciplin och så blir det tvärtom vilken tomte vi har som headcoach.
Språket i regelverket är dock lite krångligt eftersom det inte ger något riktigt svar.
Tackling mot huvudet, behöver inte betyda att den tar i huvudet. T.ex. När jag åker från Sollefteå mot Ö-vik, betyder det ju inte att jag redan "träffat" Ö-vik.
Tackling i riktning mot huvudet är en annan definition. Den passar ju bättre i det exempel ovan jag gav.
Rent generellt så tycker jag tacklingen är olaglig, men den är snarare en olycklig tajming i när han ville trycka emot, än att han verkligen ville hoppa in tacklingen. Hade han fått in tacklingen bråkdelen innan så hade inte skridskorna lyft eftersom det finns ett motlägg.