1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543314 inlägg · 4151 ämnen
« · 2946151 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva: Nånstans tycker jag inte MoDo ska sätta sig i denna sits varje säsong. Klubben har pengar, ändå blir det frågetecken varje jävla säsong. Det handlar inte om pengar, då måste det handla om kompetens eller kommunikation !!

Sv: Öppet brev till Per Hägglund
Röda lampan, den ska lysa! Tugga på MoDo. Det dröjer innan det behövs VooDoo!

Vikingmodo : Som sagt, tillbaka till kravställan. Vill Måns lira i fjärde i DIF så kör då hem Berg till oss, med pengar emellan och satsa på E.Hermansson.

Sigge: Det går inte att straffträna en del spelare om du inte har den auktoriteten bakom. Karlin är inte Wikegård direkt men det måste han inte vara heller tycker jag.

Svartvadet hade helt rätt I tv4-podden. Det finns inga genvägar utan Måns Carlsson själv måste inse att han ska vara en bärande spelare och ta tag i det själv. Pallar han inte får nån J18-spelare ta över pressen från Måns i PP.

Jag förstår inte riktigt vad det är med Måns att såga sig själv sådär i intervjuerna. Jag personligen får ingen bra vibe av sånt beteende. Jämför honom med typ Pudas, lite skillnad i jävlar anamma där. (Appropå att vissa vilsna själar ville ha Måns som kapten i Modo, men har är absolut inget kaptensmaterial.)

Smurfen: MoDo, då Löven behöver ta fram tiggarhåven.

Från Hörnefors: Dom satsar verkligen på att gå upp , vilka kan Utmana dom ??

Smurfen: Nä Löven har minst en sådan insamling per år.

Gavelo: Blir det lika ramaskri som när MoDo startade insamling för Norlinder tro ?
Uppladdat:

500x0-screenshot20251202125116.jpg

Sigge: Jag håller med. Men jag tycker att MC och Berglund skulle ställas utanför matchtruppen och ställas på hård träning i två veckor i gym och på is, där Berglund ska skuta minst 2000 skott på mål.

Sigge: En snigel på ögat borde alla spelare och ledare få.

Robin Ztorken L: Vilken signal det skulle skicka att sätta tex MC på hårdträning i en månad. Det var en unik och vågad lösning som Wikegård gjorde med Klasen. Men det föll väl ut.

Sådana ageranden skulle Gradin eller Karlin aldrig våga, tyvärr verkar dom rätt konflikträdda.
Den rädslan var tydlig när man inte gjorde något åt Jasek eller Rantas negativa kroppsspråk

Bad_Brett:
Poängen var att visa hur många som hade fel om Niederbacher 😇

Robin Ztorken L: Hinken vet nog om att hans agerande i somras på backsidan inte var tillräckligt. Det vi dock inte vill ha är en ny flopp. Tror det kommer bli ett överpris på en bra back, fick lite den känslan när Hinken snackade i sportbladet, och det tycker jag är helt rätt. Sen kan vi såklart diskutera huruvida bra jobb han gjort hittills jämfört med andra sportchefer.

Robin Ztorken L: Sannys ord om att Jasek är en spelare man åker ur med var ganska långt in i serien, inte innan.

Bad_Brett: Det jag inte kan förstå med Hinkens lagbyggen är hur agerar.
Förra säsongen drogs vi SHL, sämsta spelare, Jasek och True, men han vägrade agera i frågan och byta ut dom.
Redan innan serien började varningsklockor ringa , specielt, runt Jasek.
Kommer till och med ihåg Sannys dom innan man gick in i serien, att med spelare som Jasek åker man ur.

Nu sitter vi i samma sits, halva serien spelad och allt blir, enligt mig, bara sämre och sämre, set visar inte minst formtabellen.
Nu har vi suttit med en backsida av ettanklass och med backar som knappt gjort en enda poäng sen september.
Ser inte Hinken vad alla andra ser, eller hur hänger det ihop???
Varför agerar han inte i tid och ja, jag jämför med hur exempelvis Vikegård styr DIF.
Det som inte funkar åker ut och det sker tämligen omgående.

Sen kan man nog med visst fog även kritisera forwardsidan, fina namn på skjortorna med det är ingeting i dom, totalt tomt.
Finns ju ingen där heller som kan göra mål.
Mycket behöver förändras just nu.

Tarasov: Niederbacher var sämste forward i laget tills han fick chansen som center. Gavelo med flera ska ha cred som såg potentialen. Och det är väl ett av relativt få exempel på när Karlins ihärdighet har burit frukt.

Och andra sidan är det ett underbetyg att vår enda vettiga center var tänkt som ytter. Och oavsett hur dominant den kedjan var i vissa matcher, går det att komma ifrån att Niederbacher kostade oss rätt många poäng i inledningen av serien...

Men poängen är inte att visa hur rätt jag hade. Poängen är att visa hur FEL många andra hade. Olofsson var bänkad i Schweiz. Winberg var en medelmåtta i finska ligan. Jasek var med och spelade ur Oskarshamn och blev totalsågad i Barometern för sin inställning.

Många tenderar med andra ord att överskatta det Hinken och Karlin kokar ihop. Det kan helt enkelt inte vara så att Karlin är en rätt medelmåttig tränare och att Hinken är en rätt svag lagbyggare och att vi gick för att stjärnorna stod rätt det året. Kom ihåg att vissa supportrar ville skriva livstidskontrakt med Fredrik Glader...

Domsjö:
Tycker BB klarar sig helt ok. Kring 50/50

Dock tror jag både Rosén och Kasper ligger väldigt mycket närmare Brynäs resp Malmö tex.

Framnäs: Luleåsupportrar är som alla andra supportrar, trångsynta och aldrig nöjd förens man leder.

Kasper Kotkansalo har (då har jag sett typ alla årets matcher inkl lördagens live i plywood centret) och Kasper är ingen megaflopp tycker jag.
En stabil defensiv back som har begränsningar, ganska lik Winberg fast kraftigare.

Dock måste man sätta allt i ett perspektiv, Luleå är otroligt svaga defensivt denna säsong, man släpper tex till flest Odd man rushes av alla 14 lag i ligan och är trubbiga framåt, därav tror jag Kotkansalo haft det svårt att lyfta.

Jag vet inte vad Luleå supportrarna hade förväntat sig men någon megaflopp håller jag inte med om

Vikingmodo : 2 sessioner, 1 session med vanlig träning och sedan 1h med PP/PK

PP Snabbare pass, Hålla positionerna, bättre attack
PK Man gör ändringar , mer press men mer vill inte Karlin avslöja.

Tarasov: Lite väl många felbedömningar från visst håll för att det ska vara ok.

Heyerdal: de backar som nämns är
Berg
Mozich
Rosén
Kotkansalo
Hinken bekräftar mer eller mindre intresse för allihop. Han vill dock undvika lån så det ska mycket till att det blir Berg skulle jag tro. Han satte även ett frågetecken för Mozich form då han knappt spelat sista året.

Jag förstår ändå att han vill en backvärvning verkligen ska bli bra och undvika en ny flopp. Så det är nog därför allt dröjer. Pengar verkar finnas så det är inget problem

Sigge: Jag kan ta honom om det blir billigt. Lär inte skämma ut sig i HA. Dock bör vi fokusera på en spetsback som kan göra mål och poäng.

Bad_Brett:
Lite som med Niederbach de kan ha gjort en felbedömning!

Sigge: Tack! Där ser man, trodde inte han stod utanför laget.

Det hade ju varit fint att få in honom. Stabil defensiv och outnyttjad potential framåt. Hoppas.

Sigge: Alla Luleåsupportrar kallar Kotkansalo en megaflopp, som nästan varit komiskt dålig sett till att han kom dit med bra rykte.

Vad är det Hinken ser som skulle vara bra med honom? Att det typ funkar bättre ett snäpp ner i HA? Jo, förvisso...

Vilken Rosén då? Han som lirar i AHL?

Heyerdal: På bilderna verkar det även handla om Kotkansalo och Rosén

Nucky: någon med tillgång till AB, Hinken drar i flera SHL-backar, Berg ser jag men de övriga?

Costanza: Tänkte att jag skulle se hur det såg ut i början av och inför förra säsongen. Funderar över om folk här på forumet fortfarande anser att Jasek, Olofsson och Winberg är en bättre trio än Karlkvist, Puistola och Quenneville?

Notera också hur kusligt lika mina kommentarer är det som i princip alla, inklusive experterna, helt plötsligt är överens om. Och när jag skrev det där så stod Holmström fortfarande i båset. Så där sprack den tesen...
Uppladdat:

500x0-bb8.png

500x0-bb1b.png

500x0-bb2b.png

500x0-bb3b.png

500x0-bb4b.png

Costanza: Äsch! 😞

Tom Topp: Är tokpank, så det blir TIK-forumet för mig Annandagen 2026 istället.

Saleva: Håller med Svarten.
Tycker Måns påminner om Lyxfällan-deltagare som står på sidan och sågar sig själv ”det är SÅÅÅ dumt att ta 1,3 miljoner i blanco-lån, herregud så korkat..”
han säger rätt saker i intervjuer för att hålla sin rygg fri.

Herrejävlar vilken sågning Svarten står för i övrigt. Man kan också ana en viss besvikelse i rösten även om han måste vara neutral som tv-expert

Costanza: det kommer bli en omröstning! Men för en liten slant får du min röst! 👍

Bobby Hahl: Lägger ni på ett år till på Julafton nu ;-)

Costanza: För fort… 😅

hompa90: Man ska väl även lägga in motståndet i ekvationen.
Löven är hiskeligt mycket bättre än AIK

Skillnaden mellan AIK matchen och löven var hiskelig, framförallt hur backarna agerade. Tänkte ni på att i AIK matchen ville vi framåt direkt, inge burskydd och möta samlat försvar. När modo spelade som mot AIK slår man alla lag I denna serie, handlar bara om att göra det konsekvent..
Det var just bara den biten, men uppenbarligen kan dom ju!

Bad_Brett: 2,5 vecka nu och bara crickets från HR. Funderar på att gå dit och låtsas att jag fått jobbet. Fråga var skrivbordet och toaletten är :-)

Rip Kirby: Grattis Rip! Om 25 dagar är förresten George tillåten tillbaka på TIK-forumet. Ett år går så fort.

Saleva: Lyssna från 4:30 - 17:30, den delen snackas det MoDo.

open.spotify.com/episode/0owI5FfWaeirqPvspw5dGg?si=_I93XNPiR3yXxOrPfTmmbg

Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Framnäs: ÖA med artikel nu. Elton har tackat nej till landslagsspel för att följa med på bortaturnén nu när Larsson är skadad.

Vikingmodo :
Svartvadet är inte heller nådig i sin kritik i tv4 podden, bla sågar han Måns uttalande där han beklagar sig över sin plats i pp.
open.spotify.com/episode/0owI5FfWaeirqPvspw5dGg?si=t0JuIkqHTaqQiPog0p1xkQ

snowden: Det där kan vara din bästa meme hittills.

KRB: Svartvadet nämnde det flera ggr under matchen i fredags. Modos backar åker med raka ben och långsamt hämtar pucken. Ingen kamp om de lösa puckarna. Det där lilla extra jobbet som är viktigt görs inte helt enkelt. Så har det vart ett tag nu i Modo.

Monno:

I grunden
Det handlar om hjärta och vilja,
Laget kanske kämpar och tar i ibland men, att göra det lilla extra tillsammans som gör skillnad för hela laget,
Det finns inte i år heller tyvärr

Vargen: Det är självklart ingen som stoppar honom, det är ett beslut taget av Elton på egen hand.

Troligast en känning som han kanske inte vill förvärra? Annars att han hamnade lite utanför av att sticka iväg förra gången, därmed fokus på att förtjäna A-lagsplats nu.

Uppladdat:

500x0-skarmbild-2025-12-01-132905.png

Vargen: Det känns väl väldigt osannolikt att Hermansson skulle bli uttagen till JVM? större överraskningar har ju skett men tuff konkurrens just iår.

« · 2946151 · »